Varhaisultrasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nerpukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nerpukka

Vieras
Olisin sellaista kysynyt,että millä viikolla ns. Varhaisultra tehdään? Itse olen nyt menossa viikolla 5+4 enkä millään jaksaisi odottaa ensimmäistä ultraa joka on joskus hamassa tulevaisuudessa

En tosiaan ole mikään gynekologian maisteri, mutta mulle sanottiin, ettei varhaisultraan kannata tulla liian aikaisin eli ennen 6+0. Voi olla pettymys kun paljon mitään ei näy, vaikka kaikki olisikin kunnossa.
Itse menin 6+6 ja näkyi hyvin. Joillakin vasta reilusti yli 7. viikon.

Minä taas olen kuullut, että ei kannata mennä ennen viikkoa 7. Joskus hedelmöittyminenkin on voinut tapahtua oletettua myöhemmin ja sillon jos menee varhasiultraan menkoista laskettuna esim viikolla 6 niin voikin olla vasta esim vko 5 oikeasti.

Itse kävin rv 6+2 eikä näkynyt sykettä vielä. Ekassa ultrassa rv 12 selvisikin, että raskaus on 4 pv 'nuorempi' eli siis tuolloin kun luulin et oli vko 6+2 olikin vasta 5+6.

Ap, odota vaikka kaksi viikkoa ja mene sitten!

Ei voi _kuulla_ sydänääniä, mutta monitorilta kyllä näkyy kun sydän sykkii :-)

Se laite jolla kuunnellaan ääniä on doppler-ultra, ja se on joka neuvolassa. Yleensä niitää ääniä kuunnellaan joka neuvolakäynnillä jostain vkosta 10 alkaen, riippuu asioista. Yleensä eivät vielä kuulu sitä ennen.

Jos menet varhaisultraan niin, että todelliset viikot 6+ eli mielellään siis kuukautisista laskettuna tuo rv7 tai 8 (jos hedelmöittyminen tapahtunutkin myöhemmin), niin silloin syke NÄKYY. Monissa ultrapaikoissa juuri tuo rv 8 rajana, jotta ei tule hukkareissuja ja mielipahaa, eli näkyisikin vain ruskuaispussi muttei sykettä.

hei itse olin malttamaton ja menin kun 6 +4 oli viikkoja no eihän siellä näkynyt kuin sikiö ja ruskuaispussi..petyin kovasti 2 viikon päästä uusinta ultra silloin pitää jo näkyä onko elämää

Eihän siitä aikaisemmasta ultrasta ole muuta haittaa kuin että rahaa kuluu. Ja tietty saattaa itse hermostua ja harmistua, jos siellä ei mitään näykään. Suosittelen myös vasta viikoilla 7-8.

Yhteistyössä