Varhaisultra piti olla rv 6+3 olikin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EnyleensäPelkää:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EnyleensäPelkää:(

Vieras
vain n.rv5.
Itselläni kylläkin ovulaatio ollut aina aika myöhään,että olinkin varautunut että taaksepäin mennään mutta kuitenkin hieman huolettaa.
Kohdussa näkyi ruskuaispussi ja ehkä sikiö. Lääkäri sanoi että jos on ruskuaispussi niin kyllä siellä sikiökin on varmasti, tilaa vain toki ei pysty sanomaan koska sydämen syke ei vielä näy.Ja koska viikot on niin vähän niin pientä sikiötäkin on vaikea löytää vielä ultrassa.
Tuulimunassa ei kuulemma tule ruskuaispussia.
Kannattaako minun nyt varata yksityiselle uusi ultra vai odotella sinne kunnaliseen ultraan rv 10-13 tienoille ?

Alkuperäinen kirjoittaja EnyleensäPelkää:(:
vain n.rv5.
Itselläni kylläkin ovulaatio ollut aina aika myöhään,että olinkin varautunut että taaksepäin mennään mutta kuitenkin hieman huolettaa.
Kohdussa näkyi ruskuaispussi ja ehkä sikiö. Lääkäri sanoi että jos on ruskuaispussi niin kyllä siellä sikiökin on varmasti, tilaa vain toki ei pysty sanomaan koska sydämen syke ei vielä näy.Ja koska viikot on niin vähän niin pientä sikiötäkin on vaikea löytää vielä ultrassa.
Kannattaako minun nyt varata yksityiselle uusi ultra vai odotella sinne kunnaliseen ultraan rv 10-13 tienoille ?

Mulla oli aikanaan tuulimunaraskaus, mutta kyllä siellä lääkärin mukaan näky ruskuaispussi, mutta ei sikiötä.

Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Alkuperäinen kirjoittaja EnyleensäPelkää:(:
vain n.rv5.

Mulla oli aikanaan tuulimunaraskaus, mutta kyllä siellä lääkärin mukaan näky ruskuaispussi, mutta ei sikiötä.

Nonii,eli lääkäri sanoi sitten väärin...

Mulla oli viikolla 5+ ruskuaispussi, mutta sikiötä ei löytynyt. Se on ihan tyypillistä noilla viikoilla. Viikolla 12 löytyi sitten jo se vauvelikin ja kaikki oli hyvin.

En itse näkisi syytä uuteen ultraan ennen np-ultraa mikäli sulla ei ole aiempaa tm-kokemusta.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mulla oli viikolla 5+ ruskuaispussi, mutta sikiötä ei löytynyt. Se on ihan tyypillistä noilla viikoilla. Viikolla 12 löytyi sitten jo se vauvelikin ja kaikki oli hyvin.

En itse näkisi syytä uuteen ultraan ennen np-ultraa mikäli sulla ei ole aiempaa tm-kokemusta.

Takana ei ole yhtään tuulimunaa ,ei keskenmenoa (eihän se sitä tietenkään tarkoita etteikö nyt) .2 normaalia raskautta & synnytystä-

Meidän esikoisen kohdalla piti olla jotain päälle rv7, kun vuodon takia pääsin ultraan. Näkyi pieni toukka, kokeneen gynen arvio oli rv5+2, viikkoa myöhemmin löytyi sitten sykekin.

Meillä nuo pojat ovat saaneet laskettua kiertoa myöhemmin alkunsa. Pienemmän kohdalla tiesin itsekin, milloin aikaisintaan oli voinut saada alkunsa ja np-ultrassa laskettua aikaa siirrettiinkin viikolla eteenpäin, kun ultra ja minun tietoni olivat yhteneväiset.

Ei rv 6 pitäisi edes vielä mennä varhaisultraan. Lääkärikin sanoi mulle, kun menin rv 8, että aikaisintaan rv 8 kun sitä ennen ei välttämättä näy mitään vaikka kaikki olisikin ok. Siinä saa turhia pelkoja pinnalle..
Eli voipi olla, että sulla on kaikki siellä hyvin. Jos hirvittää niin mene parin viikon päästä uusiksi, sillon pitäisi näkyä jo sykekin.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:

Just samoin mulla!Viikkoja oli lähes 7 eikä näkyny muutakuin ruskuaispussi,sitten sain uuden ajan viikolle 8 ja silloin näkyi syke.Ei mitään hätää,tuo on ihan normaalia noilla viikoilla. :)

Mullei viikolla 5+ näkyny mitään, kummasti siellä kaveri nyt vaan molskuttaa, suosittelen että maltat mielesi ja odotat sinne kunnalliseen..Nopeasti se aika loppujen lopuks menee... :hug:

Minä sain keskenmenon viikolla 8 ja koska ultrassa ei näkynyt yhtään mitään seuraavalla viikolla, epäili lääkäri, että kyseessä oli tuulimunaraskaus. Hänen mukaansa tuulimunaraskaus tarkoittaa nimenomaan sitä ettei siellä kohdussa ole ollutkaan yhtään mitään, ei edes sitä ruskuaispussia. Eli ymmärsin, että ruskuaispussi on merkki oikeasta raskaudesta.

Ja tosiaan täällä ei edes pääse varhaisultraan ennen viikkoa 8, juurikin siksi että varmasti näkyy jos jotain nähtävää on.

No minä olen joutunut käymään varhaisultrassa kun mulla oli kohdunulkoinen joka repi munatorvan jo viikolla 8-9 ja siis haluan mahdollisimman aikaisin sinne varhaisultraan. Kyllä jo viikolla 6 näkyy onko se raskaus oikeassa paikassa. Tosin epävarmaahan raskauden jatkuminen vielä siinä vaiheessa on, mutta eipä tarvitse pelätä henkensä puolesta...

ihana oli löytää näin tuore ketju kun muut mitä selaillut niin vuodelta -06 ja -07 =/ Minä siis tänään kävin ultrassa jossa lääkäri totesi että mitään ei löydy :( Aamulla r-testi kuitenkin näytti vielä + ja lääkäri vaan meinasi että on ollut kemiallinen.. kauhea shokki :( Määräsi kuitenkin labraan jossa otettiin hcg ja sen mukaan sitten jatkot.. nyt pää aivan sekaisin kun vasta huomenna vastauksen kuulen!! Nyt vaan olen yrittänyt etsiä oisko kuitenkin vielä edes pieni toivo et pikkuinen sinne ilmestyis.. viikkoja siis tänään 4+4!

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä mitä mitä??:
ihana oli löytää näin tuore ketju kun muut mitä selaillut niin vuodelta -06 ja -07 =/ Minä siis tänään kävin ultrassa jossa lääkäri totesi että mitään ei löydy :( Aamulla r-testi kuitenkin näytti vielä + ja lääkäri vaan meinasi että on ollut kemiallinen.. kauhea shokki :( Määräsi kuitenkin labraan jossa otettiin hcg ja sen mukaan sitten jatkot.. nyt pää aivan sekaisin kun vasta huomenna vastauksen kuulen!! Nyt vaan olen yrittänyt etsiä oisko kuitenkin vielä edes pieni toivo et pikkuinen sinne ilmestyis.. viikkoja siis tänään 4+4!

Opettele lukemaan. Ei siinä ultrassa tossa vaiheessa mitään näy, vaikka odottaisit kuutosia.

No kukaan järkevä lääkäri ei tuossa vaiheessa kyllä ultraa ku ei mitään voi nähdä!

Viikoilla 4+4 ei kyllä näykään yhtään mitään, miksi ultrattiin noin aikaisin? Kuka lekuri veikkaa kemiallista noin aikaisilla?

Alkuperäinen kirjoittaja Just:

Viikoilla 4+4 ei kyllä näykään yhtään mitään, miksi ultrattiin noin aikaisin? Kuka lekuri veikkaa kemiallista noin aikaisilla?

Samaa olin juuri kommentoimassa. Malta ap ihan rauhassa vielä viikko-pari, kyllä se tilanne siitä sitten selkenee... :-)

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:

Opettele lukemaan. Ei siinä ultrassa tossa vaiheessa mitään näy, vaikka odottaisit kuutosia.

Kiitos "asiallisesta" viestistä! Nyt vasta ultran jälkeen viestejä selaillut ja kyllä jollain on näkynyt jo noilla viikoilla. Ja kierukan takia ultrattiin! No lääkäri kai laski menkkojen mukaan jolloin viikot ois 5+1.. en siinä hässäkässä huomannut sanoa et ite tiedän tarkan h-hetken jonka mukaan viikkoja tosiaan vasta 4+4.. mut kiitos joka tapauksessa!

Yhteistyössä