varhaisjakelu ja soviteltu päiväraha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla on työttömyyttä takana jo 8kk ja alan olla aika kypsä.. olen ihan tosissani miettinyt tuota lehdenjako hommaa (tiedän, että on raskasta) lähinnä minua huolettaa toimeentulo tuossa työssä.. siis että tienaako sillä edes sen vertaa kuin kela maksaa työttömyyskorvausta. liitosta en saa mitään. onko mulla siis mahdollisuutta soviteltuun päivärahaan jos tulot muuten jäisivät todella alhaisiksi? olisin kiitollinen jos joku tietäisi asiasta. muutenkin, jos täällä on varhaisjakajana toimineita, paljonko saitte keskimäärin palkkaa?

Olen ollut varhaisjakelussa vuosia sitten. Muistaakseni palkka oli silloin noin 6 euroa tunti ja lenkin kiertämiseen oli laskettu menevän 2,5 tuntia. Eli ei tosiaan häävisti.

Siis postille varhaisjakajaksi vai jollekkin muulle?

Ite olen ollut varhaisjakajana (teen välillä vleäläkin) mutta sain sillon kotihoidontukea lisäksi, mutta työkavereita on jotka saa soviteltua päivärahaa.
Palkasta on vaikea mennä sanomaan, postilla palkka maksetaan nykyään lehtimäärien mukaan, ja kun en ole vuosiin tehnyt pelkästään varhaisjakelua niin en edes muista paljonko sain sillon kun sitä vain tein...

Eikä työ ole raskasta jos vaan sovitetua nukkumisrytminsä työaikoihin sopivaksi...

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Siis postille varhaisjakajaksi vai jollekkin muulle?

Ite olen ollut varhaisjakajana (teen välillä vleäläkin) mutta sain sillon kotihoidontukea lisäksi, mutta työkavereita on jotka saa soviteltua päivärahaa.
Palkasta on vaikea mennä sanomaan, postilla palkka maksetaan nykyään lehtimäärien mukaan, ja kun en ole vuosiin tehnyt pelkästään varhaisjakelua niin en edes muista paljonko sain sillon kun sitä vain tein...

Eikä työ ole raskasta jos vaan sovitetua nukkumisrytminsä työaikoihin sopivaksi...

Ja tuo "perus"tuntipalkka ei ole häävi mutta kun siihen tulee yökorvaukset ja jakeluautolisät (jos jakaa autolla) niin nousee siitä jonkin verran...