varhais ultra?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pumpuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pumpuli

Vieras
hei, kertokaapa tietämättömälle, yksityiselle on mahdollista mennä alkuraskauden ultraan? viikko 7, vai 8? saako siinä heti samalla sen ""tiedon"" mitä siellä masussa elelee? tehdäänkö miten, alakauttako? onko siitä ultrasta mitään haittaa? ei meillä mitään ongelmia pitäisi olla, mutta kun tuntuu niin epätodelliselta tää vaavi, että olisi kiva tietää! Kiitos

Alkuraskauden ultraan kannattaa mennä aikaisintaan kun on 7 raskausviikkoa täynnä, siis kahdeksannella viikolla. Silloin näkyy sikiö (tai useampi), sen paikka (kohdussa vai ulkoinen) sekä tärkein, sydämen syke. Tämä siis jos viikot pitävät edes suunnilleen paikkansa. Samalla tarkentuu laskettu aika. Tehdään alakautta emätinanturilla (pitkä, kapea ""keppi""), ei ole kivuliasta eikä ole mitään haittaa raskaudelle tai sikiölle. Hinta vaihtelee kovasti, kannattaa soittaa kaikki yksityiset lääkäriasemat läpi jos haluaa päästä halvimmalla. Kelan korvauksen jälkeen itselle jää maksettavaa n. 50-100 euroa paikasta riippuen.

Varhaisultrassa minä itse ainakin kävin varmistamassa, että masussa todella kasvaa jotain.. pelkäsin kovasti tuulimunaa, kohdunulkoista, keskeytynyttä raskautta jne.

Nyt menossa rv 25 ja 19 viikolla käytiin taas yksityisellä rakenneultrassa.

Varhaisultrasta jäi maksettavaa 58 € kelan korvausten jälkeen. RU maksoi 120 - kelan korvaus 51 €.

Kallista lystiä mutta mun täytyy kyllä todeta, että kumpainenkin kerta oli todella mieltä huojentava ja ihana.. vaikkakin varhaisultrassa itkinkin koko sen ajan kun veitikkaa katseltiin siellä uiskentelemassa:)

Vai vähentää älykkyyttä :D Päivän vitsi! Tuolla perusteellahan kaikki riskiraskauksista syntyneet lapset olisivat tyhmiä kuin saappaat, heitä kun saatetaan ultrata kymmeniä kertoja raskauden aikana. Mitähän ""No on"" -nimimerkin äidille on tehty raskausaikana, SE toimenpide on ainakin vähentänyt älykkyyttä...

Yhteistyössä