Varaus np-ultraan ja pissapurkki? Apuva!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lalena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lalena

Vieras
Hei! Täällä ensikertalaisena kyselen, kun on vähän pää sekaisin... Kysymys on ensimmäisestä np-ultrasta viikoilla 12-13, eli pitääkö siihen itse varata aika täällä Helsingissä? Käytiin vasta ekalla neuvolakäynnillä terveydenhoitajan juttusilla, ja oltiin kyllä molemmat miehen kanssa niin pönttö sekaisin (hyvällä tavalla tietysti :)), ettei kummallekaan jäänyt mieleen, tuleeko aika ultraan automaattisesti vai pitääkö se itse soittaa varata.

Toinen kysymys koskee sitä pissanäytepurkkia, eli mihin se piti ottaa mukaan? Kyllä voi olla aikuisella ihmisellä ajatukset myllerryksissä... :D Kiitos, jos joku neuvoo minua!

minäkin. Eli ekaan np-ultraan tulee automaattisesti kutsukirje postitse kotiin. Verikokeet otetaan samalla kättärin tai naistenklinikan labrassa kun käyt ultrassa. Pissanäytettä varten haet oman labran(terveysasema) tiskiltä pissapurkin ja toimitat sen oman terveysaseman labraan. Tai jos pystyt aamupissaa pidätteleen sen 4 tuntia niin voit antaa näytteen samalla. Lähete on mennyt neuvolan tädiltä labraan heti ensimmäisen käyntisi jälkeen.

Yhteistyössä