Varastin kaupasta ja nyt pelkään jatkuvasti että koska poliisit on ovella =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miä"

Vieras
Varastin siis ihan vahingossa yhden lasiesineen joka nyt ei kyllä ollu mistään halvimmasta päästä oisko ollu jotain 25-30e
Olin laittanut sen vaunujen ala osaan sen takia että mulla oli ostoskori ettei se siinä hajoo. tarkotukseni oli se maksaa mutta se unohtui sinne. Löysin sen vasta seuraavana päivänä sieltä mutta päätinkin sitten pitää sen :((

Nyt tuota päätöstä olenkin sitten katunut siitä päivästä asti ( tämä tapahtui joskus helmikuun aikana) Mä nukun yöt todella huonosti,nään painajaisia pelkään joka ikinen päivä ihan koko aika että poliisit tulee ovelle ja mun kolme lasta ihmettelee miks äiti pidätetään =(( Mietin asiaa en pysty oikein mihinkään keskittyyn kun odotan vaan että koska ne poliisit tulee pidättämään mut. mietin tätä ruokaa tehdessä,televisioo kattoessa ihan joka ikinen päivä.

Oon miettinyt että jos käyn siitä sanomassa kauppaan ja maksamassa mutta sekin tuntuu niin oudolta kun tästä on jo pitempi tovi.ihmettelevät miksen tullut aikasemmin. Kaduttaa ihan kamalasti olis vaan pitänyt heti kun sen sieltä löysin niin käydä korjaamassa virheet.

Nyt mietin vaan että kuinka usein kaupassa katsotaan valvontanauhoja,kuinka kauan niitä säilytetään,onko musta kohta joku kuva paikallis lehdessä etsintäkuulutettuna. Mulla on niin syylinen olo.=(
soittaako poliisit vai tulevatko heti pidättämään.

No jos eivät ole juuri tehneet inventaariota, niin eivät tiedä milloin se sinun mukaasi on lähtenyt ja siltikään, jos iso marketti. Katso kaupasta, että onko siellä vielä niitä tuotteita ja mene infoon sanomaan maljakko kädessä, että otit tavaran vahingossa mukaan maksamatta. Kunhan teet sen ihan pokkana ja iloisesti, eikä syyllisyydestä pälyillen.

No, odotuksesi palkitaan, selvittelemme täällä ensin ip-osoitteesi ja jos kotikoneelta viestitit, niin tullaan pidättämään. No ei vaineskaan, lähetetään kutsu kuulusteluun.

[QUOTE="vieras";25891051]No jos eivät ole juuri tehneet inventaariota, niin eivät tiedä milloin se sinun mukaasi on lähtenyt ja siltikään, jos iso marketti. Katso kaupasta, että onko siellä vielä niitä tuotteita ja mene infoon sanomaan maljakko kädessä, että otit tavaran vahingossa mukaan maksamatta. Kunhan teet sen ihan pokkana ja iloisesti, eikä syyllisyydestä pälyillen.[/QUOTE]
Ja sano se juuri niin kuin tapahtui, että laitit sen vaunujen alaosaan, ettei hajoa.

no pahin mitä voi tapahtua niin joudut maksamaan jotkut sakot ja korvaamaan sen tuotteen. se on vaan rahaa, eikä rahan takia kannata yöuniaan menettä. ei ne sua pidätä etkä joudu vankilaan jonku lasiesineen takia, mieti nyt miten täynnä vankilat olis :)

eikä niitä tallenteita kukaan jälkikäteen katso, aika kaalliiksi tulis semmoinen että joku istuu tuijottmassa jälkikäteen niitä nauhoja, aika monta rikollista pitäis saada sillä tavalla kiiinni että se olis kaupalle kannattavaa, kun pitäis maksaa yhen henkilön palkka ihan vaan että se kattois niitä nauhoja..

Menet vaan reippaasti kauppaan maksamaan esineen, niin saat asian sydämeltäsi. Sanot vaikka, että perhe ollut jokusen viikon kipeänä ja asia on vaan jäänyt. Että tulit nyt sitten hoitamaan asian. Vahingossahan se koriste sinun matkaasi lähti. Varastamista on, jos et käy sitä maksamassa?

[QUOTE="annika";25891081]no pahin mitä voi tapahtua niin joudut maksamaan jotkut sakot ja korvaamaan sen tuotteen. se on vaan rahaa, eikä rahan takia kannata yöuniaan menettä. ei ne sua pidätä etkä joudu vankilaan jonku lasiesineen takia, mieti nyt miten täynnä vankilat olis :)

eikä niitä tallenteita kukaan jälkikäteen katso, aika kaalliiksi tulis semmoinen että joku istuu tuijottmassa jälkikäteen niitä nauhoja, aika monta rikollista pitäis saada sillä tavalla kiiinni että se olis kaupalle kannattavaa, kun pitäis maksaa yhen henkilön palkka ihan vaan että se kattois niitä nauhoja..[/QUOTE]

Kiitokset tästä vaikka ei se kyllä taida tätä mun kauheeta omantunnon tuskaani poistaa. Musta on vaan tuntunut niin älyttömän pahalta. Illalla viimisenä ennen nukahtamista mietin tätä ja aamulla se tulee ensimmäisenä mieleen. + joka öiset painajaiset.
En usko että mun olo tulee ikinä paremmaks jos en nyt jotain tee..kun vaan tietäs miten tekis.

Kuinkakohan usein noita kauppojen valvontakameroita tarkastellaan. Siis mä oon ainakin siinä uskossa että joka ikinen päivä on ainakin joku monitorin edessä kattomassa mutta mihin arkistoihin ne sen jälkeen menevät? ja jos esim kauppa haluaakin tarkistaa jonkun jutun ja alkavat etsiin jotain tiettyä ja sitten huomaavatkin tämän mun ottamisen siinä ohi mennen..

Mun on vaan pakko mennä kauppaan muuten mä en pysy enään järjissäni.

älä huoli, minäkin melkein "varastin" vahingossa mandariineja...ne jäi taaperon syliin, ja huomasin ne vasta maksettuani muut tuotteet..ne jäi sinne jännästi jumiin, niin irrotin hintalapun, jotta myyjän olis helpompi lyödä se kassalle...noh, myyj lähti jonnekkin hyllyjen väliin ja sitt lähti auttamaan mua, kun ne mandariinit tuui sinne lattialle keskelle myymälää. Ojensin myyjälle ne mandariinit ja sit vasta annoin sen irrotetun hintalapun ihan nolona ja pahoittein tilannetta. En tiedä mitä myyjä nyt musta ajattelee, mut mua ainakin hävettää nyt asioida siinä liikkeessä :) Yritän nyt olla ajattelematta koko asiaa

Juu se on ihan fakta ettei poliisit sua tuu pidättään. Mut jos oikeesti haluat puhtaan omantunnon ja mielenrauhan ja et kehtaa kertoo et oikeesti meinasit pitää sen niin kyt katsomassa onko niitä siel vielä. Sit. sanot. et voaik viimeviikol tapahtu ja et pystynyt tuleen ku lapsi oli kipeä tai jotain.. Ei ne lähe sitä tutkimaan mitenkään, tä reheklpäin vastoin ovat vaan ilosia että rehellisesti tulet sen maksamaan.

No, eihän ne niitä nauhoja juurikaan myöhemmin enää katso. Etenkään jos eivät osaa etsiä, tai tiedä tiollaista tapahtuneen. Invessä huomaavat eron, mutta se että ruvettaisiin käymään nauhoja läpi edellisestä investä asti, on aika kova työ. Etenkään kun summa ei kuitenkaan tuon suurempi

Mutta jotta saat mielenrauhan, niin voithan mennä takaisin sinne kauppaan ja laittaa tavaran takaisin hyllyyn, tai menet kauppaan ja ostat sen ihan normaalisti. Sitten ei ole invessä eroa ja kukaan ei ainakaan ala niitä nauhoja sen enempää vatvomaan.

Mua henkilökohtaisesti ketuttaa kassana nuo rattaisiin ja lasten kärryihin piilotetut tavarat.

Onko ne ihan pakko sinne sulloa, eikö voi ottaa koria tai keksiä kuljetukseen ratkaisua niin että satavarmasti muistaa ne KAIKKI tavarat laittaa hihnalle?!
Niin usein tapahtuu juuri tuota, hups! meinasi tämä jäädä maksamatta kun oli tuolla vaunuissa...
En nyt viitsisi mitään ratsioita ja nalkutustuokioita tehdä myyjänä.

Paljonkohan sitä tavaraa oikeasti menee ulos maksamatta tuolla tavalla, olisi kiva tietää.

Sinulla on kolme vaihtoehtoa;

Voit ajatella paljonko kauppa ottaa sinulta ylimääräisinä katteina ja paljonko rahaa olet ns. jo lahjoittanut kauppaan ylimääräistä vaikak olisit saanut muualta ostaessasi halvemmalla ja oikeuttaa tuon vahingon näin ja jatkaa normielämää.

Tai voit ja tkaa tuota turhaa syyllisyydenajamaa eloa.

Tai, voit mennä kaupan asiakaspalveluun ja todeta että hei viimereissulla tämä jäi rattaisiin ja maksamatta ja kun ei ole ollut tännepäin aikaisemmin asiaa niin vasta nyt pääsin tämän homman hoitamaan.

Mua henkilökohtaisesti ketuttaa kassana nuo rattaisiin ja lasten kärryihin piilotetut tavarat.

Onko ne ihan pakko sinne sulloa, eikö voi ottaa koria tai keksiä kuljetukseen ratkaisua niin että satavarmasti muistaa ne KAIKKI tavarat laittaa hihnalle?!
Niin usein tapahtuu juuri tuota, hups! meinasi tämä jäädä maksamatta kun oli tuolla vaunuissa...

Paljonkohan sitä tavaraa oikeasti menee ulos maksamatta tuolla tavalla, olisi kiva tietää.

No jos kaupat viitsisi hommata sellaisia vedettäviä ostoskoreja, niin vaunujen kanssa olisi hiukan helpompi niitä ostoksia tehdä kun kori on suurempi eikä tarvitsisi sitä painavaa koria kanniskella.
Kato kun joidenkin on pakko käydä siellä kaupassa lasten kanssa ja kaikilla ei ole autoa käytössä, joten lapset täytyy sinne kauppaan raahata rattaissa.
Toki jokainen vaunuilla/rattailla asioiva asiakas voi ruveta boikotoimaan näitä kauppoja, ja silloin luulen kaupan rahallisen menetyksen olevan hiukka suurempi kuin tuollainen mahdollinen " varastaminen".

[QUOTE="Vieras";25891244]No, eihän ne niitä nauhoja juurikaan myöhemmin enää katso. Etenkään jos eivät osaa etsiä, tai tiedä tiollaista tapahtuneen. Invessä huomaavat eron, mutta se että ruvettaisiin käymään nauhoja läpi edellisestä investä asti, on aika kova työ. Etenkään kun summa ei kuitenkaan tuon suurempi

Mutta jotta saat mielenrauhan, niin voithan mennä takaisin sinne kauppaan ja laittaa tavaran takaisin hyllyyn, tai menet kauppaan ja ostat sen ihan normaalisti. Sitten ei ole invessä eroa ja kukaan ei ainakaan ala niitä nauhoja sen enempää vatvomaan.[/QUOTE]

Taidan ensitöikseni käydä kurkkaamassa onko niitä kaupassa vielä myynnissä (Olen käynyt kyseisessä kaupassa kyllä sen jälkeen monestikkin,mutta välttänyt sen hyllyn ohittamista)
Nyt vaan on ihan pakko selvittää,mä en jaksa tätä piinaa ja tää jatkuva pelko.

[QUOTE="Vieras";25891311]No jos kaupat viitsisi hommata sellaisia vedettäviä ostoskoreja, niin vaunujen kanssa olisi hiukan helpompi niitä ostoksia tehdä kun kori on suurempi eikä tarvitsisi sitä painavaa koria kanniskella.
Kato kun joidenkin on pakko käydä siellä kaupassa lasten kanssa ja kaikilla ei ole autoa käytössä, joten lapset täytyy sinne kauppaan raahata rattaissa.
Toki jokainen vaunuilla/rattailla asioiva asiakas voi ruveta boikotoimaan näitä kauppoja, ja silloin luulen kaupan rahallisen menetyksen olevan hiukka suurempi kuin tuollainen mahdollinen " varastaminen".[/QUOTE]

Olen ollut myyjänä yli 10 vuotta ja nykyisessä kaupassa 4 vuotta. En kertaakaan ole kuullut suoraan asiakkaalta tai välillisesti palautetoiminnan kautta toivetta vaunujen/rattaiden kanssa asioimisen vaikeuksista tai toivetta että vedettävät korit asiointia helpottaisi. Joten jos tuo todella helpottaa, niin antakaa ihmeessä palautetta.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että jos ei ihminen ole kykenevä asioimaan kaupassa vaunujen kanssa niin että pystyy ostoksia kantamaan ja varmuudella ne myös maksamaan, on parempi mennä toiseen paikkaan.

Mulla ei ole autoa käytössä.No korin otan tosiaan aina ja oon jotain maitoo ym saattanut laittaa rattaiden alakoriin mutta kyllä mä ne sieltä oon muistanut ottaa ja maksaa.

arvaa vaan kuinka paljon mulla on rattaiden alaosassa lähtenyt maksamatonta tavaraa kotia vahingossa. En katso että minulla on mitään velvollisuutta niitä mennä makselemaan jälkikäteen. Hävikkiin ne menee,

Olen ollut myyjänä yli 10 vuotta ja nykyisessä kaupassa 4 vuotta. En kertaakaan ole kuullut suoraan asiakkaalta tai välillisesti palautetoiminnan kautta toivetta vaunujen/rattaiden kanssa asioimisen vaikeuksista tai toivetta että vedettävät korit asiointia helpottaisi. Joten jos tuo todella helpottaa, niin antakaa ihmeessä palautetta.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että jos ei ihminen ole kykenevä asioimaan kaupassa vaunujen kanssa niin että pystyy ostoksia kantamaan ja varmuudella ne myös maksamaan, on parempi mennä toiseen paikkaan.

Äl
Huoli, niin mä menenkin. Sellaiseen jossa helpompi asioida, mahtuu kunnolla kulkemaan ( mikä harvinaista pikku kaupoissa), hinnat kohtuullisia, ja näköjään myyjätkin vähemän kyllästyneitä ;)

[QUOTE="Vieras";25891381]Äl
Huoli, niin mä menenkin. Sellaiseen jossa helpompi asioida, mahtuu kunnolla kulkemaan ( mikä harvinaista pikku kaupoissa), hinnat kohtuullisia, ja näköjään myyjätkin vähemän kyllästyneitä ;)[/QUOTE]

Täällä siwankassa on käsite, ei työpaikka. Jottei mene turhaan siwalaisten piikkiin... :D

Mutta sekö on nyt varmaa ettei poliisit tuu ovelle?? (ettei mun tarvi joka kerta säpsähtää kun ovikello soi kun jotain lasta haetaan ulos)

Toisin nyt jään sit posteja katteleen että jos sieltä tulee joku kirje.

voi että: Mäkin oisin saattanut tämän kestää jos sinne olisi jäänyt yksi maito taikka vaikka pesuainepaketti mutta tuo esine tuntuu niin arvokkaalta ja sen takia sit kamalat omantunnontuskat ihan koko ajan.
Mä en saa tätä pois päästäni jos en ala jotain tekemään.

Yhteistyössä