Vappu = työväen juhla.. (keskustelua)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuklaaMousse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SuklaaMousse

Aktiivinen jäsen
26.05.2004
8 646
0
36
Mulla pistää niin monesti silmään ku vappuna ylioppilaat kävelee lakki päässä...ja sehän on työväen juhla...yleensähän ylioppilaat tavallaan kouluttautuu meitä "amikseja" korkeamalle ja olen ajatellut että se tavallaan olis niin kuin työväen juhla eli meidän..
tosin kaikkihan me työtä tehdään..
yleensä näkyy vaan ylioppilailla se lakki eikä näitä amiksen lakkipäisiä ollenkaan..
johtuuko siitä että ylioppilaat katsovat itsesä sen lakin päähän laittamisen arvoiseksi vai siitä ettei me ns. tavalliset amiksen duunarit sitä sitten enää kehdata päähän pistää..eli tunnetaan itsemme alempiarvoiseksi...

joo joo...kaikki erinlaisia silti saman arvoisia mutta kertokaas te miksi ette laita tai laitatte lakin päähän vappuna..

mä en laita lakkia päähän koska mitäpä minä sitä esittelemään..pelkkä merkonomi..eli tavallaan en arvosta ammattiani...

Kertaakaan en ole ylioppilaslakkia päähäni laittanut lakkiaisten jälkeen. Vappua en juhli, en ole neuvostokommari :saint: Töitäkään en tee, eli en ole työväkeäkään.

Mutta juhlikoon he, joita juhlituttaa. Koulutuksesta ja ammatista viis.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 16:46 Töllin Ruusa kirjoitti:
Pöhkö juhla koko vappu.

Mutta eikö työtätekevä ylioppilas ole työläinen?

on on mutta eihän ylioppilaisuus ole mikään ammatti...jos siis ei ole kouluttautunut...
tosin töitähän sitä tekee kaikki...valmistui vai ei...
mutta ku on niin jännä nähdä että ylioppilaat vetää vaan sen lakin päähän...tai sitten teekkarit...

onhan se vappu opiskelijoidenkin juhla!
Ja eikös siinä keväänkin tuloa juhlita?
Opiskeluaikoina vappu oli kevään odotetuin tapahtuma. Silloin juhlittiin kunnolla haalarit päällä ja yo-lakki päässä.

Nyt perheellisenä vapun merkitys ei ole enää sama. Tärkeintä on sima ja munkit ja lapsilla tietysti ilmapallot. Ja näistä nautitaan ilman aatteenpaloa =)

Yhteistyössä