Vapaussodan perinneliitto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eihän siinä mitään kantaa ole esitetty, vaan kerrotaan juuri niin kuin asiat olivat. Vai kiistätkö sinä ettei noin olisi käynyt? Minä olen aina ollut siinä uskossa, että punaisia teloitettiin myös ilman oikeudenkäyntiä ihan niin kuin punaisetkin teloittivat valkoisiksi katsomiaan.
Minusta tuo kuulostaa enemmän siltä että kirjoituksessa yritetään oikeuttaa summittaiset teloitukset.

Minä en kyllä noista lainauksista saa minkäänlaista tunnetta oikeutuksen hakemisesta. En jaksa mitään pitkää pdf:ää lukea eikä aihe sinänsä kiinnosta, mutta juuri noiden siteerausten perusteella jää lähinnä fiilisi asioiden kertaamisesta: näin tapahtui. Ja niinhän se oli.

Oma kantani on, että mitä sitten. Omia sukulaisia oli molemmilla puolilla ja vaikkei olisi ollutkaan, ei kiinnosta noin vanhat asiat paitsi historian kuriositeettina.

Ap on varmasti lukenut liiton wikipedia-sivun. Siinä käy hyvin selväksi että ne vaalii yksinomaan valkoisen osapuolen muistoa. Tuo "tiedotus"suunnitelma noudattaa samaa kaavaa ja jokainen joka on vähänkään aiheeseen perehtynyt huomaa että parhaimmillaankaan siinä ei kerrota koko totuutta. Uutelan & Co:n kannalta ongelmallista on että tällainen "tiedotus" on määritelmällisesti propagandaa.