Vapaamuotoinenhakemus työpaikalle.... auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ruttunokka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ruttunokka

Aktiivinen jäsen
02.06.2004
2 088
0
36
Pitäis tehdä muutamaan paikkaan työhakemusta ja kyseessä siis vapaamuotoinen hakemus. Miten hakemus kannattaa tehdä ja missä järjestyksessä tiedot?

Työkokemus, itsestään ja perheestään kertominen, mitä haluaa työltä jne?

Pitäis nyt alkaa niitä näpytteleen sähköpostiin, niin voisko joku mulle sellaisen peruskaavion laittaa tulemaan?

Kiitos paljon :flower:

muoks. otsikon virheitä

Hei!

Haen mallin paikkaa, josta ilmoititte palstalla.
Olen 29 vuotias ja rakastan haasteita.
Tämä työ vaikuttaa helmeltä.
Minulla on kaksi villiä vekaraa, ja aviomies inisee joka ilta seksiä.
Perheeseemme kuuluu myös kaksi koiraa, joten heidän turvin pääsen harrastamaan (karkuun lapsiani ja aviomiestäni edes hetkeksi) liikuntaa.
Rakastan lenkkeilyä, ja maastoa. Olen ulkoilma-iuhminen. Siellä on rauhallista ja saan happea riittävästi.
Käyn myös punttisalilla, jotta lihakseni eivät pääse surkastumaan, ja vastustuskykyni aviomieheni kohtaan ei pääsisi velttoiluksi.
Olen kova sisustamaan, joten lisäraha palkan myötä ei tekisi pahaakaan.

Olen ollut hanslankarina vuosikaudet ystävälleni, joka vaatii ylimääräisiä töitä mitä ei toimenpiteeseeni edes kuuluisi.
Sen lisäksi olen ollut anoppini tilitarkastajana jo kaksi vuotta. Anoppini ei vaan osaa käsitellä tietokonetta, joka minulle on tullut todella helppokäyttöiseksi. Hallitsen ohjelmat, ja osaan lähettää sähköpostia.

Liitteinä anopin, ystävän ja perheeni suositukset ja avioliiton työtodistus.

Malttamattoman vastaustanne odotellen; Paula Palstalainen

Riippuupi paikasta miten paljon harrastuksista ja muusta tarvii kertoilla. Mutta. Sanoisin että siinä hakemuksessa tuot esiin miksi juuri sinut pitäisi valita ja miksi työhön haluat ja sovellut. Liitteenä cv josta ilmenee sun koulutus ja alan työkokemus.

tee itsesi näköinen hakemus. itse olen aina tehtnyt vaapamuotoisen, ja karttanut kaikkea kaavoihin kangisteluja. ja muista, että sinä sinne haet omallasi.
mun työpaikkaan kun hain, niin se oli sähköinen hakemus; täytä tiedot-tyyliä..
mutta minä tein oman hakemukseni, ja lähetin sen paikaan. ja sain kuin sainkin paikan itselleni. :)
uskalsin olla erilainen.eli oma itseni.
mä inhoan niitä kaavakkeita kun täytetään kysymyksiin vastauksia.
reippahasti oma tekele. ja omaa tekstiä.
järjestyksellä ei ole väliä, kunhan siitä saa tolkkua, ettei mene liian sekavaksi.
ja muista ei liian pitkää.
ja omat yhteystiedot viimeiseksi.
myy itsesi, ja onnea!

Etsi esimerkkejä googlettamalla esim. "CV" tai "työhakemus". Netissä on paljon hyviä työnhaku-aiheisia sivustoja, ja niiltä löydät paljon ideoita.

LUE työpaikkailmoitus huolella!!

Painota hakemuksessasi työtehtävän kannalta oleellisia asioita, ja perustele miksi juuri sinä olet hyvä valinta tekemään sitä työtä. (Ei tietenkään sanasta sanaan: "minä olen hyvä, koska.." Vältä sellaista sävyä, että sinun on ihan pakko saada se työpaikka.... )

Yhteistyössä