vapaa ajasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Kuinka usein tapaatte ystäviänne yksin( ilman että lapset ovat mukana) ? tai ylipäänsä teette jotain kavereiden kanssa ilman lapsia? Entä miehenne ? Käy saunailloissa.. yms ?

Minä en ole lapsen synnyttyä nähnyt ketään ilman lasta, enkä hirveemmin lapsen kanssakaan. Mies käy kahvilla parin kaverin kanssa 1-2krt/viikkossa-kahdessa viikossa

Liian harvoin...perheen perustettuani siihen harvemmin on mahdollisuuksia, ja sitten vielä molempien vanhempien vuorotyöt. Kahville tai kylään kavereille pääsen halutessani tunniksi pariksi vaikka päivittäin mutta oikeen illanistujaiset jää kyllä pariin kertaan vuodessa.

Silloin tällöin. Just olin kavereiden kanssa teatterireissussa toisessa kaupungissa. En pidä asiasta mitään tilastoa, mutta kun alkaa tuntua siltä, että pitäisi päästä tuulettumaan, niin sitten se järkätään.

En itse kovin paljoa käy missään, en vaan jaksa. Mulla fyysisesti raska työ ja aamusin joudun heräämään aikasin. Työpäivän jälkeen saa todella taistella, väsymystä vastaan. Yleensä kyllä nukahdan istuvilteen sohvalle, kun ei lopulta jaksa vaan tapella väsymystä vastaan. Työpäivän jaksaa hyvin, kun on koko aika liikkeessä, mutta pahinta on kun pysähtyy yhteen kohtaan hetkeks, alkaa nimittäin väsyttämään ihan pirusti. Viikonloppusin haluan vaan olla, ilman kiirettä ja tukkaputkella paahtamista ja sillon myöskin haluan nukkua pitkään ja kerätä voimia. Tehään myös tyttären kanssa yhdessä kaikkea mukavaa ja saa annettua kunnolla aikaa, huomiota ja kykenee olemaan ihan kunnolla läsnä. Mies sitten, käy arkisin kattomassa kaverillaan jääkiekko pelejä/toisella kaverillaan käy pelaamassa pleikkarilla jotain ihme peliä. Viikonloppusin käy myös katsomassa jääkiekkopelejä ja käy pelaamassa pleikkarilla. Mies on aika huono lähtemään mihinkään ryyppyreissuille, menee ennemmin pelaamaan pleikkaria kaverilleen tai menee katsomaan jääkiekkoa, koska jääkiekko on henki ja elämä meijän talossa :D. Haha, mä käyn harvoin missään ja sillon kun yleensä meen tuulettumaan, niin ilmotan, että mä meen tuulettumaan sillon ja sillon. Sillonkun mieheni menee baariin, niin sillon vietän itseni hemmottelu illan, heti sen jälkeen kun tyttäreni on menny nukkumaan. Se on laatuaikaa mulle itselleni ja mun omille asioille, teen yleensä sillon kaikkea sitä, mistä itse tykkään ja se todella piristää ja virkistää :).

1-2krt kuussa näen kavereita, heistä suurin osa lapsettomia, joten aika luontevaa tavata ilman lapsia. Voi tietysti olla, että lapset tulevat mukaan kuvioihin jahka suurimmalla osalla heitä on tai ehkä lasten kanssa tulee nähtyä useammin.

Mies taas 5-6krt/vuosi kaverien saunaillassa/duuniporukan kanssa ulkona tms, mutta tapaa kavereita viikottain harrastusen parissa. Lisäksi molempien kavereita kyläilee meillä n. kerran kuussa, mutta tällöin koko perhe paikalla. Molemmat pääsisi useamminkin jos halua olisi. Ehkä eniten puutetta on mun ja miehen kahdenkeskisestä vapaa-ajasta, mutta onhan sitäkin melkein joka ilta sen pari tuntia ja tarvittaessa mahdollisuus viedä lapsia vaikka mummolaan yökylään (harvoin vaan tulee hyödynnettyä).

Noin kerran kuussa molemmilla omaa menoa kavereiden kanssa. Olis kiva yhdessäkin tehdä jotain ilman lapsia, mutta sen järkkäämisen suhteen ollaan jotenkin saamattomia..

Ehkä alle 5 krt vuodessa, jos sitäkään. Mies taitaa käydä vielä harvemmin. Me vietetään oikeastaan kaikki vapaa-aika yhdessä perheenä ja sitten miehen kanssa myös käydään omissa harrastuksissamme monta krt viikossa vuorotellen. Mutta kavereita on vähän, ainakin sellaisia joita lähtisin yksin tapaamaan.

Yhteistyössä