Vantaan LÄNSIMÄKI - pikaisia kokemuksia ja mielipiteitä kaivataan!

  • Viestiketjun aloittaja muuuuttaja
  • Ensimmäinen viesti
länsimäkeläinen
Länsimäki on ihan mukava paikka asua . Itse Asumme kolmekerroksisessa kerrostalossa omistusasunnossa Pallastunturinkujalla, Pallastunturintie vieressä. Toisella puolelle rivitaloja ja metsää. Joka kaupungin osassa on ulkomaalaisia, niistä ei mihinkää pääse koskaan. Meidä talo -yhtiö on ihan Ok. Enkä ole paljon juoppoja ja
taikka huumeidenkäyttäjiäkään länsimäessä, enkä Rajakylässä nähnyt. Ihan rauhallista aluetta on ja 7 vuotta on asuttu.Mutta jos edellä mainittuja ihmisiä välttämättä haluatte nähdä OIKEASTI menkää Helsingin Kallioon !En ymmärrä ihmisten mielipidettä ollenkaan.
 
Länkkäri.
Rajakylän puolelle tullaan tulevaisuudessa varmaankin rakentamaan kerrostaloja, saa sitten nähdä miten paikkaan suhtaudutaan, alkaako rynnistys tien toiselle RAUHALLISEMMALLE puolelle : )
Kummastusta herättää Rajakylän asuntohinnat, 15 % korotus niihin vaikka kunto olis mitä...
Nyt on alettu rakentamaan kerrostaloa Maratontien ja Länsimäentien kulmaan.
Että siitä se alkaa rajakylän kehitys,ehkä jotkut voi sanoa ränsistyminen.
Esitteessäkin kehutaan,että uusi kerrostalo tuo vaihtoehdon alueen perinteisille asumismuodoille,rivareille ja omakotitaloille.
 
Länsimäkeläinen
Ainakin täällä Länsimäen Terveysaseman lähistöllä asuvana voin kertoa, että rauhallisempaa paikkaa asumiseen saa täältä pääkaupunkiseudulta hakea. Talommekin on niin miellyttävä ja hiljainen, että välillä tuntuu, että asummeko yksin tässä kivassa kerrostalossa. Aiemmassa asuinpaikassamme Tikkurilassa asuminen oli paljon enemmän "melusaasteista".
 
vierailija
Länsimäki mukava paikka asua.Muutettiin keskustasta länsimäkeen ja ei ole harmittanut.Todella ystävällisiä ja puheliaita ihmisiä.Paikka rauhallista asua ja hyvät ulkoilumaastot.Hyvät kulkuyhteydet ja palvelut ok.Ainoa miinus on mellunmäen metroasemalla narkit ja muut hörhöt,mutta harvoin siellä käy kuin piipahtamassa.
 
vierailija
Länsimäkeä ei voi edes verrata Rajakylään. Kerrostalot vs. pientalot. On länässä myös pientaloja mutta toki onhan kaikki kuppilat myös länsimäessä, siellä tarve noihin. ainakin kannattaa pyytää alennusta jos aikoo kerrostalojen viereen. Maalinauhantie ainakin levotonta aluetta, johtuen kuppilasta ja vav kämpistä.
 
vierailija
Olen nyt asunut itse vähän päälle puol vuotta länsimäessä, eikä ole mitää pahaa sanottavaa paikasta, vain positiivista. Ihmiset on ystävällisiä, hyvät lenkkeilymaastot, hyvät yhteydet, peruspalvelut löytyy ja itis on lähellä. Asukaskunta on hyvin monikulttuurista, eikä "menomestoja" alueella ole kauemmas pitää lähteä. Ainoastaan metron ympäristö kuuluu olevan rauhatonta, mutta haluan nähä sen kunnan/kaupungin josta ei löydy rauhatonta nurkkaa tai aluetta.
 
vierailija
Olen nyt asunut itse vähän päälle puol vuotta länsimäessä, eikä ole mitää pahaa sanottavaa paikasta, vain positiivista. Ihmiset on ystävällisiä, hyvät lenkkeilymaastot, hyvät yhteydet, peruspalvelut löytyy ja itis on lähellä. Asukaskunta on hyvin monikulttuurista, eikä "menomestoja" alueella ole kauemmas pitää lähteä. Ainoastaan metron ympäristö kuuluu olevan rauhatonta, mutta haluan nähä sen kunnan/kaupungin josta ei löydy rauhatonta nurkkaa tai aluetta.
Jaa. Länsimäkeläisissä ei ole mitään vikaa, paitsi että ovat helvetin vajaita ja hitaita. Ap pyytää "pikaisia kommentteja" niin länsimäkeläinen vastaa lähes kolmen vuoden jälkeen. Kolme päivääkin voisi olla jollekin liian myöhään, jos siis pikaista tarkoitetaan, mutta länsimäkeläiselle kolme vuotta on pikaista. Että terve!!
 
vierailija
Jaa. Länsimäkeläisissä ei ole mitään vikaa, paitsi että ovat helvetin vajaita ja hitaita. Ap pyytää "pikaisia kommentteja" niin länsimäkeläinen vastaa lähes kolmen vuoden jälkeen. Kolme päivääkin voisi olla jollekin liian myöhään, jos siis pikaista tarkoitetaan, mutta länsimäkeläiselle kolme vuotta on pikaista. Että terve!!
et vissiin tajunnu et tää on viestiketju? ja totta länsimäki on out!
 
vierailija
Länsimäentien ja Maratontien kulmaan on noussut 5 uutta kerrostaloa.

Taitaa kohta olla täällä enemmistönä.
Virolaiset.Eri venäjän valtioista tulleet asukit.
Menee mihin vaan,niin kuulee vaan viron kieltä ja venäjää.
Pallaskeron alue on rauhallista nykyään.
 
Länsimäki best
länsimäki on erittäin hyvä paikka asua vaikka täälä väitetään että se on aivan hirveä paikka erittäin rauhallinen paikka ku tääl vaa poltellaa pajarii :D
 
vierailija
Minulle ja miehelleni tarjottiin vuokralle Vantaan Länsimäestä rivitalohuoneistoa. Katselin googlemapsista, että se "kotikatu" näyttäisi oikein viihtyisältä, luonnonläheiseltä alueelta. Asumme nyt Helsingin puolella, kantakaupunkin liepeillä oikein rauhallisella ja viihtyisällä asuinalueella. Etsimme kuitenkin isompaa asuntoa, ja haluaisimme muuttaa rivitaloon. Nyt tarjoituikin tämä Länsimäen asunto.. Asunnolta on vähän vajaa 2km Mellunmäen metrolle.

Älkää kivittäkö minua, mutta olen aina ollut vähän "asuinalue ennakkoluuloinen". Tiedän, että monet paikat eivät todellakaan ole maineensa veroisia, ja valtaosa asukkaista "juoppojen ja nistin kansoittamilla" alueillakin on mukavaa ja rauhallista. Kuitenkin, annan ennakkoluulojen vähän painaa... Kertokaas nyt, minkälainen alue on Länsimäki? Onko se rauhallinen ja viihtyisä, vai samalla tapaa rauhallinen ja viihtyisä mitä jotkut kokee esim. Kontulan tai Rastilan?
Olen asunut Länsimäessä v 1979 alkaen. Pallastunturintie 1:ssä. Mitään ongelmia ole ollut. Kaupat posti, koulut ja ulkoilumahdollisuudet on vailla vertaa ! Alussa oli pieniä "kahnauksia" nuorison kanssa, mutta ne ajat on ollut ja mennyt. Metrolle n. 700-800 m matka! Mitä vielä pitäisi olla. Tyttäreni asuu perheensä kanssa Rajakylässä Pallotiellä. Travitaan aina auto lähditpä minne hyvänsä! Vastaavilla palveluilla varustetuissa paikoissa asunnot ovat kaksi kertaa kalliimpia, jos nyt satut sellaisen löytämään!
 
vierailija
Länsimäki on aivan hirveä paikka! Olen asunut yli 20 v sen vieressä Rajakylässä (rauhallinen mukava pientaloalue) ja Länsimäki on aivan hirveä paikka siinä vieressä.
Olen asunut 40v Länsimäessä Pallastunturintie 1:ssä olen todella tyytyväinen alueen rahallisuuteen ja palveluihin. Kaikki metrosta lähtien alle 1000m päässä! Ulkoilu mahdollisuuksista puhumattakaan. Asumme lähes maaseutu idyllissä! Asunnot halpoja!
 
Msara
Yli kaksi vuotta kantasuomalaisena tytöntyllerönä Länsimäessä asuneena ei minullakaan poikkipuoleista sanaa löydy. Metro ja lenkkimaastot jo kehuttukin, lisäksi mainiot pienet ruokamarketit ja 5/5 terveyskeskus. Joo, maahanmuuttajia paljon, mutta missä ei olisi? Juuri uusittu kirjasto ja aktiiviset koulut ja päiväkodit. Rauhallista aluetta, ei ole koskaan kukaan lähestynyt epämiellyttävästi.
 
vierailija
Älkää hyvät ihmiset ostako Länsimäestä asuntoa, koska niiden asuntojen arvo tulee tippumaan nollaan ja arvaatte varmaan minkä takia.
Minkähän takia? Tämä kirjoittaja ei ehkä ole asuntokauppoja koskaan tehnyt tai ei ymmärrä alueesta mitään. Mielestäni Länsimäen maine perustuu monelle ikivanhoihin tietoihin. Olemme asuneet v.2007 lähtien Länsimäessä ja oltu todella tyytyväisiä eikä alue häviä Helsingille asumisviihtyvyydessä kun kokemusta on. Länsimäen asuntojen hinnat ovat vielä alakantissa mutta taatusti tulevat nousemaan.
 
vierailija
Minkähän takia? Tämä kirjoittaja ei ehkä ole asuntokauppoja koskaan tehnyt tai ei ymmärrä alueesta mitään. Mielestäni Länsimäen maine perustuu monelle ikivanhoihin tietoihin. Olemme asuneet v.2007 lähtien Länsimäessä ja oltu todella tyytyväisiä eikä alue häviä Helsingille asumisviihtyvyydessä kun kokemusta on. Länsimäen asuntojen hinnat ovat vielä alakantissa mutta taatusti tulevat nousemaan.
Kerrotko miksi Länsimäen asuntojen hinnat tulevat nousemaan?
 

Yhteistyössä