Vantaalla asuvat huom! Kertokaa mitkä alueet ns. hyviä alueita, jonne kannattaa muuttaa...

  • Viestiketjun aloittaja mamma 32 v.
  • Ensimmäinen viesti
"Vantaalainen"
Koko ikäni olen asunu Vantaalla eikä koskaan ole tarvinnu pelätä tms. Viimeset yli kymmenen vuotta on asuttu Martinlaaksossa, enkä ikinä ole kokenu aluetta rauhattomana. Tosin ei ole tapana viettää aikaa asemalla öisin tai muutenkaan kännissä koheltaa ympäriinsä yömyöhällä. Maahanmuuttajia on paljon, mutta täällä ei oo mitään isoo somali-, romani- tai venäläiskeskittymää, vaan porukkaa on tosi monesta maasta. Lapset on tottunu pienestä pitäen siihen että ihmiset on erilaisia eikä ainakaan tähän päivään mennessä ole tullu vastaan tilannetta että jotakuta kiusattais sen takia ettei ole kaikinpuolin keskiverto kantasuomalaisen näkönen ja olonen. Vähän tulevammat ja silmälaseja käyttäjätkin on saanu olla ihan rauhassa siinä missä tummaihoisetkin. Jää nähtäväks miten tuo mahollisesti muuttuu lasten kasvaessa esimerkiks teini-ikään.
 
"Vantaalainen"
[QUOTE="Vantaalainen";30683476]Koko ikäni olen asunu Vantaalla eikä koskaan ole tarvinnu pelätä tms. Viimeset yli kymmenen vuotta on asuttu Martinlaaksossa, enkä ikinä ole kokenu aluetta rauhattomana. Tosin ei ole tapana viettää aikaa asemalla öisin tai muutenkaan kännissä koheltaa ympäriinsä yömyöhällä. Maahanmuuttajia on paljon, mutta täällä ei oo mitään isoo somali-, romani- tai venäläiskeskittymää, vaan porukkaa on tosi monesta maasta. Lapset on tottunu pienestä pitäen siihen että ihmiset on erilaisia eikä ainakaan tähän päivään mennessä ole tullu vastaan tilannetta että jotakuta kiusattais sen takia ettei ole kaikinpuolin keskiverto kantasuomalaisen näkönen ja olonen. Vähän tulevammat ja silmälaseja käyttäjätkin on saanu olla ihan rauhassa siinä missä tummaihoisetkin. Jää nähtäväks miten tuo mahollisesti muuttuu lasten kasvaessa esimerkiks teini-ikään.[/QUOTE]
Siis tukevammat ja silmälaseja käyttävät..
 
Hhei
Heissuli! Itse asumme veromiehessä ja ei ole valittamista :). Kehä rata valmistuu pian ja alueelle tulee paljon uusia asuntoja. Tammiston kaupat lähellä/jumbo/flamingo. Helppo liikkua. Tikkurilaan pääsee bussilla mm. Näppärästi. Suosittelen Vantaata kyllä. Espooseen en itse muuttaisi mistään hinnasta. Välimatkat pitkiä. Täällä on väljempää ja välimatkat kohtuullisia.
 
Hhei
Helsingissä asuneena liikenneyhteydet ovat hyvä pitkuttäis suunnissa, poikittaissuunnissa ei pelaa kunnolla asui espoo/helsinki akselilla. Muuten Helsinki on kaaosmainen, omaa rauhaa alkaa kaipaamaan ja kilpailu vuokra-asunnoista on kova.
 
nogozone
[QUOTE="Vantaalainen";30683511]Onko tämä sun käsitys vai kokemus? Eikö Helsingissä ole maahanmuuttajia?[/QUOTE]

Kokemus.

Toki Stadissakin on mamuja, ja määrä lisääntyy vuosi vuodelta, mutta vielä löytyy mestoja joissa monikulttuuri ei kukoista, koska siellä asuvat päättäjät.
 
vierailija
Me muutettiin puoli vuotta sitten Veromies nimiselle alueelle Vantaalla. Osa kutsuu aluetta Aviapolis nimellä myös. Tykätään asua täällä nyt, koska työpaikat ja palvelut ovat lähellä. Aluetta vielä rakennetaan, mutta ei se haittaa, koska ei kuulu mitään ääniä sisälle, tai näykään. Lapsi ei ole vielä koulussa, mutta sitten kun menee kouluun, niin koulun pitäisi olla valmis ja on ihan tuossa lähellä.
 
vierailija
Veromies on rauhallinen urbaani rakenteilla oleva alue. Vielä uusien hinnat kohtuullisia alle 5K/m2.
Asuin ennen Espoossa. Muutin viime vuonna tähän työpaikan viereen. Aikaa on enemmän, kun ei ruuhkissa tarvitse viettää aikaa. Tykkään kovasti, vaikka vielä alue ei ole valmis.
 
vierailija
Vantaalla asunut koko ikäni. Meillä 2 lasta 1lk ja 5lk. Vantaalla on mielestäni hyvä asua. Suosittelen Rajakylää, vaaralaa, itä-hakkila, kuninkaanmäki, ilola, ruskeasanta, leppäkorpi, metsola. Nämä ovat rauhallisia lapsiperheen alueita joissa valtaosa on omistusasuntoja. Paljon metsää, kivoja polkuja ja puistoja.

Kartanonkoski muuten kiva paikka mutta itse kyllästyimme kauppakeskuksen aiheuttamaan hälinään ja ainaiseen ruuhkaan.
Itse en muuttaisi myyrmäki, koivukylä, havukoski, martinlaakso, korso,

En never ever muuttaisi helsinkiin, vaikka onhan sielläkin varmasti kivoja paikkoja.
Tämä minun näkemys :)
 
Veromies Vantaalla :)
Pääkaupunkiseutu on yhtä ja samaa. On huonompia alueita ja parempia alueita. Näitä vanhoja neukkukuutioalueita pitäisi parantaa kasvattamalla niille mäntyjä, kuusia ja ikivihreää. Kaunistaa maisemaa ympärivuoden. Monessa paikkaa on pelkkää lehtipuuta, kurtturuusua jne. ja se luo ankeutta muulloin kuin kesäisin ja syksyn väriloiston aikaan. Onneksi ovat laittaneet kauniita muraleja joihinkin talojen päätyihin. Niitäkin on ikävä kyllä rumia. Joku luonnon läheinen teema esim. eläimiä ikivihreitä olisi hyvä.
Olen asunut Helsingissä ja Vantaalla. Alueet ovat olleet miellyttäviä ja rauhallisia, koska eivät ole olleet pelkkää neukkukuutiota, vaan niissä on ollut uusiakin rakennuksia. Nyt asun uudella kehittyvällä Veromies nimisellä alueella Vantaalla. Kodistani näkee Jumbon. Alue on hieman keskeneräinen, mutta rakennettavat talot näyttävät olevan siistejä ja odotan mielenkiinnolla miltä alue näyttää 1-2 vuoden päästä kuin nuo lähikorttelit valmistuvat.
Minulle tärkeimmät kriteerit muuttaa tänne oli työpaikan läheisyys. Halusin ettei töihin meno kestä kauan. Nyt matkaa on 10minuuttia ja koen sen arjen luksuksena. Lapsi on päiväkodissa lähellä ja koulu valmistuu tuohon lähelle ennen kuin lapsi aloittaa koulun. Meillä on mökki, tai oikeastaan huvila, 150km päässä ja käymme siellä usein. Kaupungissa asumme aika tiiviisti.
 

Yhteistyössä