Vannoutunut mamman-poika 1v4kk, varsinainen tissimies, ekaa kertaa yöhoitoon. Miten tässä käy?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Esikoinen ei koskaan äitiä kaipaillut ja onkin pienestä pitäen ollut mummolassa yöhoidossakin. Nyt olisi kakkosen aika päästä ensimmäistä kertaa mukaan, mutta äiti nyt vähän hannailee... Poika on kovin perääni, yöllä varsinkin kelpaa vain äiti. Pari kertaa olen ollut kipeänä (vessan lattialla) ja silloin lapsi on lähes koko yön huutanut perääni. Auttaakohan tuohon maiseman vaihdos...? Joskus tuo vielä syökin useamman kerran yössä, mutta sen kyllä uskon johtuvan vain siitä, että olen niin saatavilla (perhepeti).

Paikka on siis tuttu, kuten myös isovanhemmat. Vain tuo yö vähän huolettaa, vaikka tätä onkin jo odotettu. Joudunkohan hakemaan pojan keskellä yötä kotiin...?

Mielipiteitä?
 
"a p"
Kyllä mä vierottaisin ennen yökylää. Meillä tuo 1v6kk odottelee vielä yökylää, kunnes kasvaa vähän lisää
Njaa... Ei ollut esikoinenkaan vieroitettu, kun yökylään meni. Päivisin tuo pikkumies pärjää ihan hyvin ilman tissiä, kunnes palaan näkyviin. Eli taitaa kaivata rintaa vain nähdessään...? Mitään kiirettä vieroituksen kanssa en kuitenkaan haluaisi pitää, oli tarkoitus vielä varmaan vuosi imettää. Kesäksi kuitenkin suunnittelemme mieheni kanssa pari yötä kestävää riesteilyä, joten nyt olisi kyllä kohta alettava harjoittelemaan...
 
"vierailee"
Kannatan kyllä ehdottomasti sitä,että parisuhdettakin pitää hoitaa,mutta aika hankalalta kuulostaa jos poika vielä noin kiinni sinussa on. Voin melkein varmaksi sanoa,että joudut hakemaan kesken yötä pois. Sitä toki on mahdotonta sanoa,vaikuttaako maiseman vaihdos.
 
"a p"
[QUOTE="vierailee";23864212]Kannatan kyllä ehdottomasti sitä,että parisuhdettakin pitää hoitaa,mutta aika hankalalta kuulostaa jos poika vielä noin kiinni sinussa on. Voin melkein varmaksi sanoa,että joudut hakemaan kesken yötä pois. Sitä toki on mahdotonta sanoa,vaikuttaako maiseman vaihdos.[/QUOTE]

Voihan.... KÖKKÖ.
 
bm
mullakin oli poika tuollainen tuossa iässä. Mutta ihme kyllä mun vanhemmilla on joku ihmeellinen vaikutus lapsiini ja kukaan ei ole kaivannut minua kun ovat sinne yökylään menneet ei edes tuo meidän tissimies joka edelleenkin 2-vuotiaana välillä jaksaa pyytää tissiä vaikka imetys jo lopetettu :D
 
"a p"
No ton ikäsen ei kuulu syödä enää yöllä. Se ei ole ku päivän homma se syötän pois jättäminen, ja rinnan antaminen on enempi tapa äidille ku lapselle, joten nyt itseä niskasta kiinni jos meinaat jonnekki päästä;)
No en kyllä ihan allekirjoita, että olis MINUN tapa. :D Nukun ilman paitaa ja herään yleensä vasta, kun kaveri jo on rinnassa kiinni. Päivisin taas poika itse roikkuu paidankauluksessa, kaivaa rinnuksia ja hokee "anna, anna, anna". :D (ja ei auta nukkua paidassa, kyllä tuo osaa sen syrjään repiä. )
 
mullakin oli tollanen tissimies. Luulin vierotuksen olevan kovempiki homma, ja se söi yöllä 4 kertaa vuosikkaana. Sit päätin lopettaa imetyksen (kuvottaa ajatus isosta jätkästi pyytämässä tissiä) niin poika lopetti kokonaan yösyönnitki.

Tuttipulloo tarjosin sit yöllä, 2 yötä se jakso herätä, ja sit loppu yösyönnit kokonaan. Eli tissin takiaa vaan heräili. Nyt koko perheessä unirauha. Ja nukkuu välissä ukko meilläkin, vaan eipä oo tissiä vailla kun maidontulo loppui niin se maito ei enää tuoksu ukon nenään.=)
 
"ÄIPPÄ"
[QUOTE="a p";23864251]No en kyllä ihan allekirjoita, että olis MINUN tapa. :D Nukun ilman paitaa ja herään yleensä vasta, kun kaveri jo on rinnassa kiinni. Päivisin taas poika itse roikkuu paidankauluksessa, kaivaa rinnuksia ja hokee "anna, anna, anna". :D (ja ei auta nukkua paidassa, kyllä tuo osaa sen syrjään repiä. )[/QUOTE]

No nimenomaan SINUN tapasihan tuo on!!! Jos meinaat haluta omaa aikaa miehen kanssa, niin nyt järki käteen. Eli poika pois vierestäsi nukkumaan, itselle paita päälle ja vieroitus rinnasta. Kuten joku aikaisemmin mainitsikin, niin tuon ikäinen ei enää yöllä tarvitse maitoa, eikä lapsi muutenkaan itse päätä koska on vieroituksen aika. Kyllä se on äidin tehtävä. Tottakai poika roikkuu puserossasi kiinni ja hokee anna,anna, jos on tottunut että sitä rintaa aina saa kun pyytää. Sun pitää vaan laittaa asiat tärkeysjärjestykseen: joko jatkat imetystä ja sopeudut siihen että poika on entistä enemmän kiinni sussa, tai sitten äkkiä lopetat koko imetystouhut, ja pääset ehkä itsekin joskus jonnekin ilman lasta.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";23864251]No en kyllä ihan allekirjoita, että olis MINUN tapa. :D Nukun ilman paitaa ja herään yleensä vasta, kun kaveri jo on rinnassa kiinni. Päivisin taas poika itse roikkuu paidankauluksessa, kaivaa rinnuksia ja hokee "anna, anna, anna". :D (ja ei auta nukkua paidassa, kyllä tuo osaa sen syrjään repiä. )[/QUOTE]

Kyllä tuo nyt tuppaa ihan sinun tavaltas kuulostaan:D

Ei lapsi tiedä parastaan.Tuon ikäisen ei kuitenkaan tarvii enää yöllä roikkua rinnassa.
Juu jotku omistanikin ovat roikkuneet, mut myönnän ihan sen et minun viitsimisestäni se oli kiinni.
 
"a p"
[QUOTE="ÄIPPÄ";23864323]No nimenomaan SINUN tapasihan tuo on!!! Jos meinaat haluta omaa aikaa miehen kanssa, niin nyt järki käteen. Eli poika pois vierestäsi nukkumaan, itselle paita päälle ja vieroitus rinnasta. Kuten joku aikaisemmin mainitsikin, niin tuon ikäinen ei enää yöllä tarvitse maitoa, eikä lapsi muutenkaan itse päätä koska on vieroituksen aika. Kyllä se on äidin tehtävä. Tottakai poika roikkuu puserossasi kiinni ja hokee anna,anna, jos on tottunut että sitä rintaa aina saa kun pyytää. Sun pitää vaan laittaa asiat tärkeysjärjestykseen: joko jatkat imetystä ja sopeudut siihen että poika on entistä enemmän kiinni sussa, tai sitten äkkiä lopetat koko imetystouhut, ja pääset ehkä itsekin joskus jonnekin ilman lasta.[/QUOTE]

Niin no, tässähän se näkemysero sitten onkin. Meillä imetys on täysin lapsilähtöistä, muksu lopettaa kun on valmis, samoin perhepeti. Esikoinen lähti ihan oma-alotteisesti omaan huoneeseen runsas 2v iässä. Ei tuo siltikään koskaan yökyläilyä estänyt.
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja vaikee elämä;23864367:
Voi elämä...juuri nämä imetysperhepetilapsenpalvojavaistovanhemmat tuntuvat olevan nii navuttomia aina kaikessa...plaah.
Joopa joo. Tokihan se riepoo, kun jonkun ei unikoulujen ym *askan kanssa tarvitse lapsiaan rääkätä. Ja leikkiä sen olevan lapsen parhaaksi.

Minulla ei muuten olisi tarvetta lasta yökylään lähettää, mutta kun kuten sanoin, meille olisi tärkeää päästä viettämään parisuhdeaikaa kesällä. Tuo ei johdu lapsista tai mistään "vanhemmustyylistä", vaan muilla elämänalueilla tapahtuneista vaikeista asioista, jotka ovat kiristäneet välejämme.
 
..
Jotenki kauhulla odotan että joku kertoo 15-vuotiaasta lapsesta jota imetetään vielä,kun se ei ite ole vieroittanut itseään.. Eikö se vähän niin ole että kun lapsi osaa sanallisesti tissiä pyytää niin ei se ainakaan enää äidin tissiä tarvitse.Ja luulis olevan aika karmivaa herätä siihen ku joku tissistä repii..
 
"ama"
Höpöhöpö teitä imetyksen ja perhepetin kauhistelijoita! Se on ihan toimiva systeemi joillekin eikä myöskään estä yökyläilyä. Lapsikin,kun tajuaa että sitä tissiä ei kannata olla muilta vailla. Ap kerro vaan isovanhemmille tiedoksi teidän nukkumajärjestelyt ja käske varata yöksi pari maitopulloa. Varmasti poika nukahtaa hyvin,kun on tuttuja ihmisiä ja paikka on tuttu.
Tsemppiä! Tuu sit kertomaan kokemuksista!
 
"sama"
[QUOTE="a p";23864397]Joopa joo. Tokihan se riepoo, kun jonkun ei unikoulujen ym *askan kanssa tarvitse lapsiaan rääkätä. Ja leikkiä sen olevan lapsen parhaaksi.

Minulla ei muuten olisi tarvetta lasta yökylään lähettää, mutta kun kuten sanoin, meille olisi tärkeää päästä viettämään parisuhdeaikaa kesällä. Tuo ei johdu lapsista tai mistään "vanhemmustyylistä", vaan muilla elämänalueilla tapahtuneista vaikeista asioista, jotka ovat kiristäneet välejämme.[/QUOTE]

Ikinä ei olla unikouluja tarvittu eikä muuten edes tulisi, koska olen siitä samaa mieltä että se on todella paskaa lapselle. ;)
 
"a.p"
[QUOTE="ama";23864407]Höpöhöpö teitä imetyksen ja perhepetin kauhistelijoita! Se on ihan toimiva systeemi joillekin eikä myöskään estä yökyläilyä. Lapsikin,kun tajuaa että sitä tissiä ei kannata olla muilta vailla. Ap kerro vaan isovanhemmille tiedoksi teidän nukkumajärjestelyt ja käske varata yöksi pari maitopulloa. Varmasti poika nukahtaa hyvin,kun on tuttuja ihmisiä ja paikka on tuttu.
Tsemppiä! Tuu sit kertomaan kokemuksista![/QUOTE]

No selvästi toimiva :D
 
"a p"
Jotenki kauhulla odotan että joku kertoo 15-vuotiaasta lapsesta jota imetetään vielä,kun se ei ite ole vieroittanut itseään.. Eikö se vähän niin ole että kun lapsi osaa sanallisesti tissiä pyytää niin ei se ainakaan enää äidin tissiä tarvitse.Ja luulis olevan aika karmivaa herätä siihen ku joku tissistä repii..
Aika huonosti on ihmisillä oikeasti TIETOA imetyksestä näköjään. Lapsen imemisrefleksi katoaa yleensä 5v mennessä, ja jo ennen sitä suurin osa lapsista keksii parempaa puuhaa kuin äidin rinnuksissa roikkuminen.

Meidän vanhempi ei osaisi vieläkään pyytää itse tissiä, joten tuolla logiikalla häntä voisi edelleen imettää, kun taas nuorempi oppi pyytämään n8kk iässä. Ei se ihan noin mene.

Ja siinä että oma pikkanen könyää tissille tai kainaloon ei ole mitään karmivaa, pieni unissaan tuhiseva pörröpää on maailman hellyyttävin unikaveri.
 
"a p"
[QUOTE="ama";23864407]Höpöhöpö teitä imetyksen ja perhepetin kauhistelijoita! Se on ihan toimiva systeemi joillekin eikä myöskään estä yökyläilyä. Lapsikin,kun tajuaa että sitä tissiä ei kannata olla muilta vailla. Ap kerro vaan isovanhemmille tiedoksi teidän nukkumajärjestelyt ja käske varata yöksi pari maitopulloa. Varmasti poika nukahtaa hyvin,kun on tuttuja ihmisiä ja paikka on tuttu.
Tsemppiä! Tuu sit kertomaan kokemuksista![/QUOTE]

Juu no kyseessä on omat vanhempani ja meillä nukuttiin aina perhepedissä, joten ihan rutiinilla taitaa mennä. :) Esikoinenkin nukkuu mummolassa edelleen papan kainalossa. :)
 
"xXx"
Kannattaa toki pitää tissillä mahdollisimman paljon, nukuttaa vieressä jne ja sitten tulla kaksplussalle selittämään kuinka on hankala kun ei pääse minnekään itse...

Ootko ap miettinyt, jos lapsesi on nyt 1v4kk nukkunut sun vieressä, niin miten ajattelit hänen nukahtavan yksin (?) vieraassa paikassa? Voi olla aika shokki.
Ja tuon ikäisen yösyöminen on kyllä typerä tapa, ei sillä lapsella ole nälkä. Tai ainakaan pitäisi olla jos syö tarpeeksi päivällä. Mut jos et viitsi vieroittaa, niin kannattaakohan tuota niin valittaa, itsepä tiedät (?) mitä teet.
 

Yhteistyössä