Vannoutunut mamman-poika 1v4kk, varsinainen tissimies, ekaa kertaa yöhoitoon. Miten tässä käy?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
[QUOTE="xXx";23864486]Kannattaa toki pitää tissillä mahdollisimman paljon, nukuttaa vieressä jne ja sitten tulla kaksplussalle selittämään kuinka on hankala kun ei pääse minnekään itse...

Ootko ap miettinyt, jos lapsesi on nyt 1v4kk nukkunut sun vieressä, niin miten ajattelit hänen nukahtavan yksin (?) vieraassa paikassa? Voi olla aika shokki.
Ja tuon ikäisen yösyöminen on kyllä typerä tapa, ei sillä lapsella ole nälkä. Tai ainakaan pitäisi olla jos syö tarpeeksi päivällä. Mut jos et viitsi vieroittaa, niin kannattaakohan tuota niin valittaa, itsepä tiedät (?) mitä teet.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä hänen pitäisi "nukahtaa yksin" tai edes nukkua yksin? Mummun kainaloonhan hän pääsee, tietenkin!

En minä valita, etten pääse mihinkään itse, vaan nimenomaan kerroin nyt olevani lähdössä itse ja että jännittää. Vissi ero.
 
..
[QUOTE="a p";23864463]Aika huonosti on ihmisillä oikeasti TIETOA imetyksestä näköjään. Lapsen imemisrefleksi katoaa yleensä 5v mennessä, ja jo ennen sitä suurin osa lapsista keksii parempaa puuhaa kuin äidin rinnuksissa roikkuminen.

Meidän vanhempi ei osaisi vieläkään pyytää itse tissiä, joten tuolla logiikalla häntä voisi edelleen imettää, kun taas nuorempi oppi pyytämään n8kk iässä. Ei se ihan noin mene.

Ja siinä että oma pikkanen könyää tissille tai kainaloon ei ole mitään karmivaa, pieni unissaan tuhiseva pörröpää on maailman hellyyttävin unikaveri.[/QUOTE]

Siinä että lapsi tulee kainaloon joskus ei ole mitään karmivaa,vaan siinä että yli vuoden ikäisten lasten imetystä puolustellaan läheisyydellä. Kai sitä lasta voi muutenkin lähellä pitää. Mihin se lapsi sitä tissiä tarvitsee OIKEASTI enää noin vanhana?
 
"a p"
Siinä että lapsi tulee kainaloon joskus ei ole mitään karmivaa,vaan siinä että yli vuoden ikäisten lasten imetystä puolustellaan läheisyydellä. Kai sitä lasta voi muutenkin lähellä pitää. Mihin se lapsi sitä tissiä tarvitsee OIKEASTI enää noin vanhana?
Hän saa siitä ravintoa, nestettä, turvaa, läheisyyttä ja mielihyvää.

Äiti saa imetyksestä tässä vaiheessa oikeastaan vain läheisyyttä, koska itse imu ei edes tunnu enää, rinnat ovat jo niin tuurtuneet.

Mitä pahaakaan siinä on? Ei imetys ketään satuta, missään iässä.
 
näin
[QUOTE="ÄIPPÄ";23864323]No nimenomaan SINUN tapasihan tuo on!!! Jos meinaat haluta omaa aikaa miehen kanssa, niin nyt järki käteen. Eli poika pois vierestäsi nukkumaan, itselle paita päälle ja vieroitus rinnasta. Kuten joku aikaisemmin mainitsikin, niin tuon ikäinen ei enää yöllä tarvitse maitoa, eikä lapsi muutenkaan itse päätä koska on vieroituksen aika. Kyllä se on äidin tehtävä. Tottakai poika roikkuu puserossasi kiinni ja hokee anna,anna, jos on tottunut että sitä rintaa aina saa kun pyytää. Sun pitää vaan laittaa asiat tärkeysjärjestykseen: joko jatkat imetystä ja sopeudut siihen että poika on entistä enemmän kiinni sussa, tai sitten äkkiä lopetat koko imetystouhut, ja pääset ehkä itsekin joskus jonnekin ilman lasta.[/QUOTE]

Peesi!
 
"juu"
No hampaiden takia jo pelkästään kyllä pitää yösyötöt lopettaa ennen kuin se lapsi on 5 v! Jos meinasit odotella siihen asti kun lapsen "imemisrefleksi katoaa", ovat lapsesi hampaat kyllä totaalisen pilalla, jos jatkuvasti öisinkin syö. Jotenkin tuo teidän touhu ("anna anna") kuulostaa siltä, että ei ole ruoka-ajat kohdallaan päiväsaikaankaan. Ja juu, tiedän, että imetyspropagandasivustoilta löytyy artikkeleita joiden mukaan "äidinmaito ei ole kariogeenista", mutta tarkemmin luettuna noiden artikkeleiden argumentaatio on täysin kestämätöntä, eikä poista sitä tosiasiaa, että lapsen hampaille parasta on selkeät ruoka-ajat ja kaiken napostelun (eli myös tissin lussuttamisen) evääminen noiden aikojen välillä. Myöskään se ei kelpaa argumentiksi, että tippuuhan ne maitohampaat pois ja rautahampaista lasta ei sitten enää imetetä. Nimittäin kyllä se maitohampaidenkin reikiintyminen aiheuttaa lapselle tarpeetonta kipua ja on helppo välttää.

Ja vaikket välittäisi mitään lapsesi hampaista, niin mieti nyt mitä se tekee pojan seksuaali-identiteetin kehitykselle, että aikuisiälläkin vielä muistaa ajan kun imi äitinsä tissiä.
 
"kolmen äiti"
Toisaalta yöpaikan vaihtaminen voi auttaakin.
Meillä tuon ikäinen vieroitettiin sillä että minä muutin pariksi päiväksi vierashuoneeseen. Kun makkarissa oli vain iskä, niin ekana iltana itki parin tunnin välein tissin perään, tokana yönä itki pari kertaa ja kolmantena oli jo tottunut siihen, että palvelu ei enää pelaa eikä itkeskellyt yhtään. Viikon jälkeen palasin omaan sänkyyni ja silloin ei enää tarvinnut yöllä imettää.
 
"a p"
[QUOTE="juu";23864704]No hampaiden takia jo pelkästään kyllä pitää yösyötöt lopettaa ennen kuin se lapsi on 5 v! Jos meinasit odotella siihen asti kun lapsen "imemisrefleksi katoaa", ovat lapsesi hampaat kyllä totaalisen pilalla, jos jatkuvasti öisinkin syö. Jotenkin tuo teidän touhu ("anna anna") kuulostaa siltä, että ei ole ruoka-ajat kohdallaan päiväsaikaankaan. Ja juu, tiedän, että imetyspropagandasivustoilta löytyy artikkeleita joiden mukaan "äidinmaito ei ole kariogeenista", mutta tarkemmin luettuna noiden artikkeleiden argumentaatio on täysin kestämätöntä, eikä poista sitä tosiasiaa, että lapsen hampaille parasta on selkeät ruoka-ajat ja kaiken napostelun (eli myös tissin lussuttamisen) evääminen noiden aikojen välillä. Myöskään se ei kelpaa argumentiksi, että tippuuhan ne maitohampaat pois ja rautahampaista lasta ei sitten enää imetetä. Nimittäin kyllä se maitohampaidenkin reikiintyminen aiheuttaa lapselle tarpeetonta kipua ja on helppo välttää.

Ja vaikket välittäisi mitään lapsesi hampaista, niin mieti nyt mitä se tekee pojan seksuaali-identiteetin kehitykselle, että aikuisiälläkin vielä muistaa ajan kun imi äitinsä tissiä.[/QUOTE]

Ruokajat on kondiksessa, mutta lapsi alkoi aika myöhään syömään kiinteitä eikä vieläkään ole niistä kovin kiinnostunut. Soseita ei syö yhtään. Hampaita hällä on 4, joten se tekee syömisestä aika vaivalloista. Itse olin pienenä samanlainen.

Eihän se lapsi välttämättä/luultavasti/todennäköisesti siinä rinnassa enää 5v:nä roiku, varsinkaan öisin. Jos veljensä jälkiä seuraa on ensi kesään mennessä jo lastenhuoneessa yöt läpeensä.

Lähinnä naurettava tuo seksuaali-identiteetti päätelmä, kaikki länsimaiden ulkopuolella (jossa pitkä imetys on arkea) ovat sitten vissiin ihan hukassa? Saatikka me, joita on pienenä imetetty pitkään tässä ahdasmielisessä maassa? :D Joo, ei ihan nyt mee läpi.

Enkä kyllä ihan vakuutu siitäkään, että vain koska _sinä_ sanot että imetyspropagandasivustojen tekstit ovat huttua, ne sitä olisivat.
 
"a p"
[QUOTE="kolmen äiti";23864734]Toisaalta yöpaikan vaihtaminen voi auttaakin.
Meillä tuon ikäinen vieroitettiin sillä että minä muutin pariksi päiväksi vierashuoneeseen. Kun makkarissa oli vain iskä, niin ekana iltana itki parin tunnin välein tissin perään, tokana yönä itki pari kertaa ja kolmantena oli jo tottunut siihen, että palvelu ei enää pelaa eikä itkeskellyt yhtään. Viikon jälkeen palasin omaan sänkyyni ja silloin ei enää tarvinnut yöllä imettää.[/QUOTE]

Kokeilemisen arvoinen vinkki. :) Me olemme ajatelleet, että jos homma liiaksi venyisi ja alkaisi häiritsemään, voisi mies lähteä isä-poika reissulle johonkin pojan kanssa, siis esim mökille tai anoppilaan. :) Esikoinen jätti ihan itsestään imetyksen jo aika nuorena.
 
---
Mitäs jos lopettaisit sen yöimetyksen nyt kertalaakista tähän, kun kerran on hyvä tilaisuus? Sinä nukut muutaman yön eri huoneessa ja mies hoitaa yörauhoittelun. Tai jopa pyydät sen mummun sieltä miehen mukana teille nyt muutamaksi päiväksi avuksi, jos hän ei ole työelämässä enää.
 
Mun kuopus oli 1 v 9 kk ikään asti imetetty (myös yöllä), perhepedissä nukkuva äidinpoika.

Hyvin häneltä silti yökyläilyt onnistui 8 kk ikäisestä alkaen...ei mitään ongelmaa :). Oli yöhoidossa joko isovanhemmilla tai mun kaverilla.

En toooodellakaan vieroittanut tissistä sen takia, tai alkanut mitään unikouluja pitämään. Kun äiti ei ollut paikalla, niin lapsi tyytyi siihen mitä sai, eli nokkamukiin/pulloon ja tuttiin.
 
ninaTT harmaana
Minä imetän yhä, öisinkin, tuota kohta kolmevuotiasta lasta :) Yökyläilee sujuvasti, aloitti ne oma-aloitteisesti, pyysi päästä tädillensä, vähän vajaa 2,5-vuotiaana. Sitä ennen ei ollut mitään tarvetta yökyläilyille mun puolelta. Nykyään jo vähän on :p

Viimeksi tänään ruinasi tädiltään, että eikö pääsisi yökylään, milloin pääsee yms :p Ja aina on mennyt todella hyvin. Tykkää olla molemmilla mummeillaan, enonsa kanssa täällä meillä ja tädilleen olisi muuttamassa jos saisi... :LOL:

Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa yökyläilyjen tai iltahoidon kanssa vaikka lapsi tosiaan nukkuu perhepedissä ja on ollut hyvin tissiorientoitunut. Hampaatkin on kunnossa ;)
 

Yhteistyössä