Vaniljakreeme?...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras ennestään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras ennestään

Vieras
Pystyykö sellaista tekemään itse? ajattelin tahdä munkkeja ja tahtoisin laittaa sellaista mössöö munkkeihin, samantapaista mitä Arnoldsin munkeissa, pitäisi olla vissiin aika paksua, onko kukaan tehnyt?

en ole tehnyt itse, mutta ainakin kotigastronomien kreemi on tosi jämäkkää jos sen tekee ihan ohjeen mukaan.
En tiiä miten noista kaupan vaniljajutuista onnistuis..
ja kaiketi sitä pystyy itse tekemään vaniljakastikkeen ohjeella jos vaan tekee paksummaksi..löytyskö netistä ohjetta..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 15:16 Taare kirjoitti:
sitä oikeaa vaniljakreemijauhetta jota leipomoiden ym munkeissa on myy myös jotkut leipomot liikkeistään suoraan. kannattaa kysyä
Ostin myös leipomosta..Tosi hyvää ja ei tartte kuin lisätä vesi!

Tässä ois muutama itse teko ohje... :D

Vaniljakreemi

1 dl kuohukermaa
1 dl smetanaa
sokeria
vaniljatanko
raastettua appelsiiniä

Vatkaa kerma ja smetana. Mausta sokerilla ja vaniljansiemenillä. Raasta appelsiiniä joukkoon.

Vaniljakreemi
Tarvitset:

6 isoa keltuaista
1 ¼ dl hienoa sokeria
3 rkl maissitärkkelystä, siivilöitynä
4 ½ dl täysmaitoa
50 g suolatonta voita, paloiteltuna
2 tl vaniljauutetta

Valmistus:

Vatkaa keltuaiset, sokeri ja maissitärkkelys keskikokoisessa kulhossa.

Lämmitä maitoa keskikokoisessa kattilassa kehumispisteeseen. Ota kattila pois levyltä ja vatkaa reilu 1 dl kuumaa maitoa munaseokseen. Kaada sitten seos kattilaan kuuman maidon sekaan. Laita kattila takaisin levylle ja anna kiehua, koko ajan sekoittaen. Jatka minuutin ajan, tai kunnes seos sakenee. Poista kattila levyltä, kaavi kattilan pohja lastalla ja vatkaa seos tasaiseksi. Lisää voi ja vatkaa kunnes se on sulanut. Sekoita sitten joukkoon vaniljauute.

Kaada kreemi nopeasti siivilän läpi keskikokoiseen kulhoon. Peitä kulho muovikelmulla niin, että kelmun ja kreemin väliin ei jää ilmaa. Anna jäähtyä huoneenlämpöiseksi ja jäähdytä jääkaapissa noin 2 tuntia

Yhteistyössä