vaniljakierrepullat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä mitä tarkotat... mut minä kun teen pullia niin kaulin tavallisen pullataikinan levyksi ja siihen levitän sit paljon voita, kookoshiutaleita, sokeria, kanelia ja vaniljasokeria. Käärin rullalle ja leikkaan palasiksi, pellille, kohotan, voitelen, pinnalle raesokeria ja uuniin. :p

tai sit teet ihan Ekstömin vaniljakiisselin vähän tiukemmaksi (vähemmän nestettä), levität pullalevyn päälle ja käärit rullalle.. ;)
Kohotat, voitelet ja uuniin :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2004 klo 22:19 meiz kirjoitti:
sellasta mis on vanilja täyte,semmone keltane ja pulla rullalla?paksu ihana makea-nam!sitä samaa esim.viinereissä,sanooko mitään?

mä taidan tietää mitä tarkoitat, sitä saa ostaa jauheena isommista kaupoista,siihen sekoitetaan sitten vain neste. meilläpäin ainakin cittarissa on ja on muuten kallista.

\
sellasta mis on vanilja täyte,semmone keltane ja pulla rullalla?paksu ihana makea-nam!sitä samaa esim.viinereissä,sanooko mitään?

Kyseessä on vaniljakreemijauhe, sekoitetaan kylmään veteen...
Myydään erilaisilla maustemarkkinoilla yms, kannattaa kysyä jos joku leipomo myisi suoraan pihalle..... =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2004 klo 23:32 HentunLiisa harmaana kirjoitti:
\

Kyseessä on vaniljakreemijauhe, sekoitetaan kylmään veteen...
Myydään erilaisilla maustemarkkinoilla yms, kannattaa kysyä jos joku leipomo myisi suoraan pihalle..... =)

sen voi tehdä myös itse:
sekoita kattilassa/kasarissa:
1 muna
1 keltuainen
2 dl kermaa tai maitoa
3 ti perunajauhoja
2 ti vaniljasokeria

Sekoitetaan vispilällä kokoajan kiehumispisteeseen saakka. Ja vatkataan kylmäksi.

Hyvää on ja paksua - sopii myös täytekakun tai kääretortun väliin...
:p

Yhteistyössä