vanhoihin mittoihin sektion jälkeen?

Heips kaikki joilla tietoa tai kokemusta makkaroiden kutistamisesta sektion jälkeen :wave:
Onko se kuinka paljon työläämpää, kuinka pian pääsee jumppaamaan tai kuntosalille ja ylipäätään saako vatsaa enää koskaan tiukaksi? :ashamed:

Hei!

Mietin juuri samaa! Minulla 2 helppoa alatiesynnytystä, joista palauduin helposti entisiin mitttoihin ja vatsakin palautui ennalleen jumpassa käyden. Tämä kolmas syntyi sektiolla, ja nyt mietiskelen samoja juttuja kuin sinä. Toivottavasti päästään kuntoon kesään mennessä!

Samojen asioiden kanssa täällä painiskelen. Eli sektiolla syntyi lapsi reilu kolme kuukautta sitten. Lenkkeillyt olen, mutta varsinaisesti vatsalihasliikkeitä ei kai heti sais tehdä. Nyt kuitenkin olen ajatellut, että alkaisin vatsalihasliikkeitäkin tehdä, koska kesä on niiiiiin lähellä ja muutenkin haluais tästä "löllykästä" eroon :) Vaikka kai se jo vähän on vetäytynyt...

Koska teidän sektiot on tehty?

AAPELI6
Heips! Mulla sektiosta aikaa kaksi vuotta. Alatiesynnytyksen ja sektion välillä oli kolme vuotta, alatiesynnytyksestä sain itseni kuntoon reilu vuodessa, mutta valitettavasti sektion jälkeen en ole saanut röllykkää pois vatsalta, vaikka synnytyksestä 8kk jälkee aloitin jumpat 5H/vko ja sen jälkeen jatkanut liikkumista. Nyt siis sektiosta kaksi vuotta aikaa ja röllykkä edelleen. Kovasti yritän vatsoja tehdä ja teenkin, mutta ... Uimapukua en ole juuri päälleni laittanut. Toivossa on edelleen joskus tiukka vatsa!

linneaseiskaviis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2006 klo 22:31 vieras kirjoitti:
Heips kaikki joilla tietoa tai kokemusta makkaroiden kutistamisesta sektion jälkeen :wave:
Onko se kuinka paljon työläämpää, kuinka pian pääsee jumppaamaan tai kuntosalille ja ylipäätään saako vatsaa enää koskaan tiukaksi? :ashamed:
odottele ihan rauhassa ainakin pari kuukautta, kävellä voit varovasti ja kyllä se siitä vähitellen. kuntosalia ja kovia reuhtomisia kannattaa vältellä maltin kanssa.

itselläni kaksi sektiota takana, nyt vikan jälkeen oli kova hinku lähteä liikkumaan ja tuli sitten oltua hieman kärsimätön ja niinpa sitten haava tuli uudelleen kipeeksi.

mutta nyt viisi kuukautta leikkauksesta ja ei mitenkään ole haitannut liikkumista, kovaakaan moneen kuukauteen. kohtu pikkusen pömpöttää vieläkin.

mitään pyykkilautaa ei siitä enää tule, mutta aika littee käsittääkseni. kyllähän se jo raskaudet venyttää sitä vatsan ihoa. lienee tääkin kuitenkin yksilöllistä.

Sektio tai alatiesynnytys, aikansa siinä menee ennenkuin palautuu. Ja mitä enemmän raskauksia takana, sitä vaikeampaa palautuminen on. Itselläni 2 alatiesynnytystä ja 1 sektio siinä välissä. Ehdottomasti vaikeinta ollut palautuminen viimesimmästä!! Sektiossa nyt tietenkin haavan alue on pitkään arka, mikä saattaa vaikeuttaa kuntoilua. Voithan kuitenkin aina kävellä vaunujen kanssa. Pitkällä lenkillä kaloreita palaa reippaasti!! Tsemppiä!

Sulla siis vieras suunniteltu sektio tulossa? Ensimmäinen? Tää nyt ei enää liity laihdutukseen, mutta halusin vaan sanoa, että tsemppiä sinulle :wave: Mulle tehtiin kiireellinen sektio ja toivuin siitä TOSI nopeesti. Mutta se ei tietty "röllykkämahaan" vaikuttanut :whistle: Mutta kyllä sekin kai siitä :)

Kiitos Äippä kannustuksesta. Suunniteltu sektio on tosiaan edessä perätilan vuoksi ja ensimmäinen lapsi tulossa. Tärkeintä tietenkin on, että vauva selviää leikkauksesta hyvin ja minutkin vielä saadaan ommeltua kasaan.. Sitten kun kaikki toivottavasti on hyvin käydään niiden tulleiden vatsamakkaroiden kimppuun.

Niin, vieras näinhän se on, vatsamakkarat tulee vasta kaiken muun jälkeen. Sinun ja lapsen terveys on kaiken a ja o. Kyllä kaikki hyvin menee :) Kaiketi sektio on aika lähellä?
Mullakin lapsi oli ensimmäinen.. ja siis sektiokin :) Mielelläni kerron jotain (jos osaan), jos jotain haluat tietää. No joo, tääkään ei nyt varsinaisesti liittynyt laihdutukseen, mutta hengessä mukana :wave:

Sektio on edessä nyt tiistaina. Ei siis hirveän pitkästi enää. Kun sain tietää asiasta silloin jännitti enkä tiennyt sektiosta oikeastaan yhtään mitään, mutta tässä nyt olen ehtinyt asiaan sopeutua ja sitä tietoakin vähän enemmän saanut. Onko sinulle Äippä sähköpostiosoitetta niin voisin kirjoittaa henk.kohtaisesti? Nimittäin tällaisissa asioissa kaikki tieto ja tuki on tervetullutta :flower:

murmelien mutsi
minulla on kokemusta vain alatiesynnytyksistä, mutta ehdottomasti on vaikeampi palautua entisiin mittoihin mitä enemmän on lapsia.
Itse synnytin neljännen lapsen puolivuotta sitten. Kolmosen jälkeen jäi noin 10kg "ylimääräistä" joka ei sinäänsä haitannut, koska olin aina ollut alipainoinen. Nelosesta tuli sitten siihen päälle 20kg lisää.
>Paino ei mennyt mihinkään suuntaan moneen kuukauteen. nyt olen käynyt spingissä noin 2kk, 2-4krt/viikossa. >painoa olen saanut tiputettua 7kg. Mutta tiukassa tuo ylimääräinen on tuntunut olevan... :whistle: :ashamed:
Aikaa se ottaa jokaisen synnytyksen jälkeen enemmän, niin että hyväksyisi itse itsesä painon suhteen :\|
Tsemppiä teille siskot! :flower:
Kohta lumetkin jo alkavat sulamaan ja ulos tekee enemmän mieli liikkumaan ja möyhimään maata ;)

Mulla aikaa kiireellisestä sektiosta jo 1v7kk ja ei vatsa ole litteäksi palautunut, ei ihan littee ole koskaan ollutkaan mutta ei täysin oma ole vieläkään. Edelleen jumppaan säännöllisesti mutta siitä huolimatta maha pömpöttää hieman. Olen kokeillut vaikka minkälaista jumppaa vaan ei se siitä litisty. Muuten kyllä entiset mitat.

Yhteistyössä