vanhempien päätöksellä abortti

  • Viestiketjun aloittaja en halua paljastaa
  • Ensimmäinen viesti
en halua paljastaa
Mitä mieltä olette asiasta..

olin 15v kun aloin odottamaan lasta, kerroin äidille ja äiti oli järkyttynyt. Vaati minua kertomaan isälle ja myös kerroin. Isä oli myös todella vihainen ja järkyttynyt.

Samana iltana kuultuaan asiasta he sanoivat minulle että minun on tehtävä abortti. Poikaystäväni oli 18vuotta ja vetosivat myös lakiin.

Olin aivan shokissa enkä luonnollisesti olisi halunnut tehdä aborttia vaan pitää lapseni. Mutta ajattelin ettei minulla ole muuta mahdollisuutta koska asun vielä vanhempieni kanssa samassa taloudessa ja poikaystäväni lähtee armeijaan ensi tammikuussa.

Kommentteja?
 
hollo
HULLUA sanon minä!! :headwall: ei sulla sit paljon järki päätä painanu,etkö käyttänyt ehkäsyä vai miten vaan tulit raskaaks? :kieh: jos ehkäsy petti nii sille ei sit mitää voi mut jos omaa tyhmyyttään ette ehkäsyä käyttäny niin taas yks turha abortti ja yhden elämä riistetty!!! :headwall:
 
mammatti
jumalauta!!!!!!minä pistäsin välini poikki tollasiin #&%?$!* #&%?$!* vanhempiin!!!!!Oli äiti minkäikänen tai missä tilanteessa tahansa,loppupeleissä SE ON OMASTA TAHDOSTA KIINNI!!!!Tyhmä kun teit abortin jos et sitä oikeasti halunnut!!Ja mitkä ääliövanhemmat sulla oikein onkaan!!!Varmaan vetosivat sun ´omaan parhaaseen´.#&%?$!* sanon minä!!!Mä en ole mikään abortin totaalivastustaja mutta suoraan sanottuna #&%?$!* toi että jos itse haluaisi pienokaisen pitää niin silti tekee abortin.Ja vielä muiden painostuksesta!! \|O \|O Tulin raskaaksi 18 vuotiaana ja mieheni ei halunnut lasta.Sanoin hänelle suoraan että ottaa tai jättää,mutta aborttia en tee!!Nyt tyttö 3kk ja mies on myyty :heart: Itse ajattelin sen siltä kannalta että onko se vauvan vika jos vanhemmat sählää?! Miksi viattoman lapsen pitää jatkuvasti kärsiä vanhempien kämmäilyistä?Sitten on niitä jotka tosissaan haluaisivat lapsen mutteivat saa ja toiset tekee abortteja koska ´äiti käskee´.Nykypäivänä nuorinkin äiti pärjää vallanmainiosti.Tämä on hyvinvointivaltio.Toivottavasti ensi kerralla on järki päässä,jos sitä seuraavaa kertaa enää edes tulee.....
 
vieras vieras
sillon ku me kerrottiin miehen vanhemmille et oon raskaana niin ne käski tehdä abortin yritti oikeestaan pakottaa siihen. mut laitoin vastaan ja sit ne huusi vaan miehelle et kuinka niin #&%?$!* tyhmiä me ollaan ku mä oon raskaaks tullu ja mies kävi armeijaa sillon ja musta oli kamalaa antaa sen mennä lomilta takas ku sen vanhemmat huusi sil viimiseks ku se lähti.. mut sit oli appivanhemmat puhumatt yli puolet raskaus ajasta ja raskauden lopussa alko jo huomaamaan etten tee niinku ne sanoo/haluu et mä teen niinku parhaaks näen ja nyt ku poika on jo 1,5v niin tuntuu välillä siltä et se on niitten lapsi ja mä oon vaan joku ulkopuoline.
 
teit toisaalta tyhmästi tehdessäsi abortin, mutta tiedän miltä tuntuu kun vanhemmat uhkailee lailla kun mies on täysi ikäinen :ashamed:
mutta silti en olisi aborttia tehnyt! ja tuollaisiin vanhempiin en pitäisi kotoa pois muutettuani enää mitään yhteyttä... :eek:
 
pientä rajaa hei nyt.
Eiköhän se ole ihan normi reaktio vanhemmilta säikähtää tilannetta ja "pakottaa" aborttiin.
Olet viellä lapsi itsekkin, haluat elää ja kokeilla, kasvaa.
Jos lapsen olisit pitänyt mieti mitä kaikkea lapsesi olisi joutunut kokemaan?

Yhteiskunta on jo nyt niin täynnä näitä pahoinvoivia nuoria joilla lapsuuden traumat puskee vihaa ja katkeruutta pintaan et pitääkö näitä viellä ihan ehdoin tahdoin lisää tehdä?
Kasvetaan ensin itse aikuisiksi, eletään se oma lapsuus ja nuoruus alta pois ja vasta sitten hankitaan lapsia, sitten kun itse osaamme olla lapsillemme hyviä ja vastuuntuntoisia aikuisia.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2006 klo 14:19 vieras kirjoitti:
pientä rajaa hei nyt.
Eiköhän se ole ihan normi reaktio vanhemmilta säikähtää tilannetta ja "pakottaa" aborttiin.
Olet viellä lapsi itsekkin, haluat elää ja kokeilla, kasvaa.
Jos lapsen olisit pitänyt mieti mitä kaikkea lapsesi olisi joutunut kokemaan?

Yhteiskunta on jo nyt niin täynnä näitä pahoinvoivia nuoria joilla lapsuuden traumat puskee vihaa ja katkeruutta pintaan et pitääkö näitä viellä ihan ehdoin tahdoin lisää tehdä?
Kasvetaan ensin itse aikuisiksi, eletään se oma lapsuus ja nuoruus alta pois ja vasta sitten hankitaan lapsia, sitten kun itse osaamme olla lapsillemme hyviä ja vastuuntuntoisia aikuisia.
todellakin on normaalia vanhemmilta säikähtää ja pakottaa, luultavasti toimisin samanlaisessa tilanteessa samoin jos eteen joskus tulee.
mut mun mielestä se, että on omia vanhempia pelännyt (tai jotain) niin paljon ettei oo kyenny pitämään lasta, tai kuvitellut ettei se mitenkään onnistu kun asuu vielä vanhempien luona, osottaa aika hyvin ettei kuitenkaan olis ollu valmis. jos todella tietää lapsen haluavansa niin tuskin suostuu minkäänlaiseen pakotukseen.

sitä sen sijaan en tajua että miten pahoinvoivat nuoret ja traumaattiset lapsuudet saadaan vedettyä mukaan tähän keskusteluun. tietääkseni niitä ei mitenkään voi suoraan linkittää nuoreen äitiyteen.
 
mä en tosiaankaa tekis aborttia jos mun äiti pakottas. ei #&%?$!* mitkä vanhemmat sulla. mä olin ite 16-vuotiaana raskaana ja oisin pitänyt vaik äiti eka ehotti aborttia..sit se olikin aika äkkii heti innoissaan..mut valitettavasti sain keskenmenon rv12.. ja sen jälkeen on vauvaa yritetty kolme vuotta mut ei oo tärpänny. #&%?$!* et kaikki sellaset tulee raskaaks ketkä ei haluis ja sit tekee abortin..ja sit sellaset ketkä tosissaa haluu ei sit tuu raskaaks millää:(
 
räpätti
Minun pikkusiskonllani oli sama tilanne, tosin vain sillä erotuksella että aborttiin painostivat pojan vanhemmat eivät omat. Koko perheeni tuki siskoani olisi hän päätynyt mihin ratkaisuun tahansa..MUTTA mutta pojan äidin (sai itse tämän pojan 17- vuotiaana) kommentilla sanoen: " Kuinka itsekkäästi ajatteletkaan jos pidän sen lapsen" ja " pilaat elämäsi" ja koska tämä poikakin sitten, vanhempiensa painostuksesta , sanoi ettei haluakkaan vielä lasta...niin siskoni päätyi aborttiin ja otti sen tosi raskaasti :'( Tämä raskaus oli vahinko ja tapahtui ehkäisystä huolimatta.
 
minä tulin täysin vahingossa raskaaksi reilut kaksi vuotta sitten. äidilleni kun asiasta kerroin, hän otti asian hyvin ja kertoi asiasta samana päivänä vielä omalle äidilleen, joka sanoi, että kaikkihan me otetaan vastaan mikä on tullakseen.. isäni taas sanoi ensimmäisenä, että hänestähän ei pappaa tule!, mutta leppyi siitä ja oli loppuraskaudestani jo ihan onnessaan... myös avomieheni vanhemmat antoivat hyväksyntänsä.. itse en aborttiin olisi suostunut, vaikka kuka tahansa olisi sanonut mitä tahansa!!! se ei tullut edes mieleeni. olisin sitä katunut pitkään jos niin olisin tehnyt... nyt meillä on 1,5-vuotias poika ja toisen lapsen la on 27.9...
ps.olen siis eri henkilö kun tuo aiempi neiti86............

 
Äiti88
Itse olin samassa tilanteessa reilu vuosi sitten. Äiti melkeen pakotti aborttiin, mutta en mennyt. Raskauskin oli kyllä jo pitkällä, mutta abortin olisi voinut vielä tehdä. Kauan siinä meni, että alkoi äiti ymmärtää, että olen oikeasti raskaana..
Nyt poika 9kk ja äitini on ylpeä mummu. Itse olen 18-vuotias. Tottakai vanhemmat järkyttyy, jos oma lapsi tulee nuorena raskaaksi. Minäkin sain kuulla saarnoja elämäni pilaamisesta ja toistin muka äitini tekemiä virheitä, koska hänkin tuli nuorena raskaaksi.
Julma tekohan se abortti on, mutta tavallaan ymmärrän nuoria, jotka niitä tekee. Aikamoisia kommentteja täällä oli, vähän laidasta laitaan.. Kerkeäähän niitä lapsia vanhempanakin tehdä, mutta nuoria vanhempia ei saisi aliarvioida. Itse en ole katunut hetkeäkään, etten tehnyt aborttia. Ei se elämä "pilalle" mene, vaikka nuorena saakin lapsia. Päinvastoin :heart:

Saa mailata tiina_016@luukku.com

Ps.Poikani kuva on uusimmassa kaksplussassa, kotialbumin söpöläisissä, Hessu ;)
 
ylpeä äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.06.2006 klo 04:54 hyi kirjoitti:
eihän se abortti vaiheessa ole edes ihminen tai lapsi. itse teen välittömästi abortin jos tiineeks tulen näillä ikävuosilla 25
Pistää vain miettiin et jos noin ajattelet niin miten kummassa olet tänne sivuille eksynyt?
 

Yhteistyössä