vanhempi lapsi mukaan jälkitarkastukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Lapseni ovat 2v ja 2kk vanhat. Tuon vauvan kanssa olisi lääkärineuvola, jossa jälkitarkastus ja vauvan lääkärintarkastus. Lapsenvahtia en saa siihen aikaan aamusta eli kaksivuotias on otettava mukaan. Mitä jos tuo nopea taapero sillä aikaa pudottelee lääkärin pöydältä tavarat kun makaan jalat levällään... Onko muut ottaneet jälkitarkastukseen mukaan lapset?
Terveydenhoitaja ei sitä voi vahtia. Meidän terkkarissa on sellainen tapa että ensin käydään neuvolantätin huoneessa ja sitten siellä lääkärinhuoneessa. Ja seuraava asiakas tulee sitten heti perään sille neuvolantätille.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
kai siellä on muitakin neuvolan tätejä kuin se yksi tai joku muu henkilö samassa rekennuksessa joka voisi sen aikaa vahtia lastasi...

Niillä muilla neuvolan tädeillä on varmaan töitä tehtävänä!!! Nimimerkillä ei hirveesti huvittaisi odottaa omaa aikaa sen verran, että täti vahtii jonkun penskoja.

Tuo rattaisiin laitto ei onnistu koska kuljemme tuplarattailla eikä niillä mahdu sisälle. Ja vaikka mahtuisi, sinne sisälle ei saa viedä rattaita. Ne on jätettävä ulos tai aulaan. Kyseessä on siis tosi pieni neuvola. Ja niillä neuvolantädeillä varmaan tosiaan on töitä tehtävänä. Pakko tuo tyttö on ottaa mukaan, ei sitä nyt siihen aulaankaan voi yksin jättää.

Mistä sen hoitajan nyt muka saa kun kaikki mahdolliset tutut on töissä aamuisin. Ja kun minulla ei ole ajokorttia, ja neuvolaan on matkaa monta kilometriä, niin aikaa menee varmaan melkein kolme tuntia siihen neuvolareissuun.
Isä ei töistä niin vaan saa vapaata, enkä luota lastani ja kotiani kenenkään ventovieraan hoitajan vastuulle.
Oli tuo tyttö mukana äitiysneuvolankin lääkärintarkastuksissa ja katseli jotain leluja sisätutkimuksen ajan, että jos se sitten nytkin sujuisi. Eihän se tutkimus kestä onneksi kuin hetken.

Jos lapselle ei ole hoitajaa, hänet on tietenkin otettava mukaan. Luulisin että meidän neuvolassamme olisi aina joku terveydenhoitajista sen verran vapaana että katsoo pienen hetken vanhempaa lasta tai sitten jos se ei onnistu lapselle leluja ja leikkii toivottavasti niillä tarkastuksen ajan. Sisätutkimushan ei kauan aikaa vie että kyllä se onnistuu tavalla tai toisella. Ei terkkakaan paljon aikataulustaan myöhästy, jos muutaman minuutin pitää vanhempaa lasta.

Mulla olo meidän esikoinen (silloin 1v3kk) mukana kuopuksen ja minun jälkitarkastuksessa. Mun tarkastuksen ajan lapset olivat tuplarattaissa, mutta joo, sulla ongelma jos pääse niillä sisään. Eikö sieltä neuvolasta löydy jotain innokasta tätiä hetkeksi? Mä olen useamman kerran joutunut olosuhteiden pakosta raahaamaan lapset mukana milloin minnekin ja useasti paikan päältä on löytynyt joku innokas apuri (viimeksi kävin yksityisellä papassa ja vastaanoton tätin katsoi mielellään lapsia aulassa kun olin tutkimushuoneessa - rattaatkin olis saanut sinne sisään).

Mulla on ollut, samoin kaverilla ja kyllä ihan hyvn sujui ja itse tarkastuksen ajan lapsia katsoi joku muu. Tai itseasiassa jälkitarkastuksessa olin yksin tai siis vauva mukana joka ei toki haitannut siinä turvakaukalossa mitään. Nukkui vain. Mutta jälkitarkastukseen liittyvä papa on otettu labrassa ja sen aikaa lapset oli sermin toisella puolella toisen tädin kanssa ja ihan ilman ongelmaa.

Mullaki oli esikoinen mukana (oli samalla hänen neuvolakäyntinsäkin). Mutta meillä lapsilla ikäeroa vain vuosi, ettei tuo esikoinen mitään kyllä ymmärtäny. Ja meillä lekuri ja neuvolan täti on samaan aikaan siellä huoneessa joten täti kattoi vähän esikoisen perään. Ei tästä kyllä apua sulle ollu ja aika hyvin olet tyrmännyt noita vaihtoehtoja, joten ei sulla varmaan ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa esikoinen mukaan. Mä yritän aina noi käynnit ajottaa sillee että olis ihan aamusta tai iltapäivällä niin on parempi mahdollisuus saada mies kotiin mikäli on tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja =):
Mullaki oli esikoinen mukana (oli samalla hänen neuvolakäyntinsäkin). Mutta meillä lapsilla ikäeroa vain vuosi, ettei tuo esikoinen mitään kyllä ymmärtäny. Ja meillä lekuri ja neuvolan täti on samaan aikaan siellä huoneessa joten täti kattoi vähän esikoisen perään. Ei tästä kyllä apua sulle ollu ja aika hyvin olet tyrmännyt noita vaihtoehtoja, joten ei sulla varmaan ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa esikoinen mukaan. Mä yritän aina noi käynnit ajottaa sillee että olis ihan aamusta tai iltapäivällä niin on parempi mahdollisuus saada mies kotiin mikäli on tarvetta.

Kaikilla ei tuokaan onnistu riippuen miehen työajoista.

Yhteistyössä