Vanhempani haukkuvat uutta miesystävääni jatkuvasti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen 20-vuotias nainen ja seurustellut 13 vuotta vanhemman mieheni kanssa nyt muutaman kuukauden. Varsinkin äitini on suhtautunut alusta asti todella negatiivisesti. Vanhempani hokevat mm. miehen käyttävän minua hyväkseen, heidän mielestään hän on kanssani vain ulkonäön ja seksin takia. He uskovat vakaasti, että mies jättää minut heti kun löytää naisen joka on "henkisesti yhteensopivampi hänen kanssaan". Olen yrittänyt vakuuttaa, että tunteemme ovat aitoja ja mies todella välittää minusta. Äitini totesi tähän, että lopeta nuo lapselliset haihattelut. Kamalinta on, kun he eivät edes halua tavata miestä, hän ei esimerkiksi saanut tulla pikkusiskoni peruskoulun päättäjäisiin kanssani. En voi ymmärtää, mistä tuollainen asenne kumpuaa, ikäero ei haittaa minua eikä miestä. Mieheni on fiksu, kunnollinen, kypsä ja rauhallinen ammatiltaan liikunnan opettaja. Ei todellakaan mikään naistennaurattaja. Miten saisin puhuttua vanhemmilleni järkeä?

Niin... ongelma vaan on, että moni mies jää tuolle "naisen pitää olla nuori ja timmi parikymppinen"-tasolle. Eli kun sinä olet vaikka 40v niin silti mies katselee ja kiihottuu vain naisista, jotka ovat parikymppisiä.
Sorry, tää homma on NIIN nähty.

Minulla on ollut lähes sama tilanne omien vanhempieni kanssa. Meillä on miesystävän kanssa myös tuo 13 vuotta ikäeroa ja olen 22-vuotias. Kaksi vuotta sitten vein hänet tapaamaan vanhempiani ja sisaruksiani. En kertonut heille, etten tulekaan yksin kotiin. Siskoni oli poikaystävänsä kanssa ainoat, jotka tiesivät asiasta ja jotka olivat tavanneet miestäni aiemmin. Se oli ainoa keino saada heidät näkemään, miten hyvän miehen kanssa olin päätynyt yhteen ja että tunteemme ovat aitoja. Tuon tapaamisen jälkeen asenteet häntä kohtaan muuttuivat.

Jos äitisi suhtautuu negatiivisemmin kuin isäsi, voisitko suostutella isäsi tapaamaan yksin tätä miestäsi? Sitten isäsi ei välttämättä yhtyisi äitisi voimakkaisiin mielipiteisiin.

Eli joko yllättäen rymellyksellä näytille kaikille tai pikkuhiljaa joillekin perheenjäsenillesi, pitäen matalaa profiilia asiasta?

Anna vanhemmillesi aikaa. Itsekin epäilisin, jos parikymppinen tytär kertoisi seurustelevansa yli kolmekymppisen kanssa. Usein tuossa iässä kymmennessä vuodessa ihminen muuttuu aika paljon, joten vanhempiesi huoli on ymmärrettävä.

Ja sun lähtökohtainen oletus on, että miehen dissaaminen johtuu vain ja ainoastaan hänen iästään? Tuo ikäero tuossa iässä ei kyllä ole merkittävä. Ihan oikeasti ei ole. Mutta jos mies on muuten mulkku, niin sekö ei ole sinulle vaihtoehto? Et osaa ajatella että vanhempasi näkisivät jotain muuta kuin iän tuossa miehessä? Mulkku jätkä on mulkku jätkä, ihan sama onko 20v vai 60v. Kannattaisi varmaan jutella että miksi vanhemmillasi on tuollainen käsitys. Voit yllättyä.

Niin... ongelma vaan on, että moni mies jää tuolle "naisen pitää olla nuori ja timmi parikymppinen"-tasolle. Eli kun sinä olet vaikka 40v niin silti mies katselee ja kiihottuu vain naisista, jotka ovat parikymppisiä.

Tämä on niin totta. Yksi kaverini on juuri tätä tyyppiä, että vain nuoret kelpaavat. Ilmeisesti ei värähdä enää vanhempien kanssa.

Niin no sellaiset miehet "jää tuolle tasolle" jotka pystyvät siihen. Katsokaa kuuluisia mies filmitähtiä. Samaa ikäluokkaa oleva morsian on harvinaisuus, koska he saavat niitä parikymppisiä vielä 50 vuotiainakin.Näin se vain on.

Yhteistyössä