Vanhempainrahasta.. siis mitä ihmettä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä mitä

Vieras
Minulla loppuu äitiysloma 15.4. Tänään tilille oli tullut vanhempainrahaa yli 1700e (normi vanhempainraha) ja huhtikuun 15p tulee vielä nettona yli 600e, josta sit lähtee verot pois.
Miten mä vajaalta kuukaudelta saan noin paljon ? Kelan sivuilta näkisi päivämäärät, mutta pankkitunnukset jäi mummolaan. Siis ne maksaa jotenkin jälkijunassa vai ? :) Pidän viimevuoden lomia pois nyt huhtikuu-toukokuu aikana, saanko siis lomarahat työpaikalta 15.4?

no jos sun pankkitunnukset on mummolass niin mistä tiedät että se on kela joka maksanut nä rahat? lomapalkasta en tiedä,mutta vanhempainrahat maksetaan aina 20 päivän jaksoina, muistakseni, ja viimeinen erä sitten viimeisenä päivänä kun oot vanhempain vapaalla.

Siis sä saat huhtikuun arkipäivistä tohon 15 päivään asti sen vanhempainpäivärahan kun tähänkin asti. Eli jaat tuon 1700€ arkipäivillä(lauantait luetaan siihen myös) ja sit kerrot sen huhtikuun arkipäivillä niin näät onko oikein. Kyllä musta ainakin vaikuttais ihan oikeelta.

no jos sun pankkitunnukset on mummolass niin mistä tiedät että se on kela joka maksanut nä rahat? lomapalkasta en tiedä,mutta vanhempainrahat maksetaan aina 20 päivän jaksoina, muistakseni, ja viimeinen erä sitten viimeisenä päivänä kun oot vanhempain vapaalla.

Kävin kaupassa ja kun en ollut täysin varma, oliko rahaa tullut, otin tiliotteen ottomaatilta ennen kauppaan menoa. Mulle raha on tullut aina kk alussa. Mutta vissiin ne maksaa aina jälkikädessä sen rahan ?

Tilitapahtumat saa ottomaatilta, jos ei ihan varma ole, onko rahaa tullut vai ei :)

Siis sä saat huhtikuun arkipäivistä tohon 15 päivään asti sen vanhempainpäivärahan kun tähänkin asti. Eli jaat tuon 1700€ arkipäivillä(lauantait luetaan siihen myös) ja sit kerrot sen huhtikuun arkipäivillä niin näät onko oikein. Kyllä musta ainakin vaikuttais ihan oikeelta.

Eli tuo yli 1700e on tullut maalikuun päiviltä? Siis mä luulin, että kun vanhempainraha loppuu tässä kuussa, mä saan tän kuun alussa vain ton n. 600e ja hiukan 15p kelalta, en muuta.. ja toivoin että jospa työpaikalta saan lomarahat 15p :) Tää oli mieluisa ylläri, kun rahaa oli tullut
näin kivasti :)

[QUOTE="aloittaja";23522311]Eli tuo yli 1700e on tullut maalikuun päiviltä? Siis mä luulin, että kun vanhempainraha loppuu tässä kuussa, mä saan tän kuun alussa vain ton n. 600e ja hiukan 15p kelalta, en muuta.. ja toivoin että jospa työpaikalta saan lomarahat 15p :) Tää oli mieluisa ylläri, kun rahaa oli tullut
näin kivasti :)[/QUOTE]

Juu siis vanhempainraha maksetaan takautuvasti edelliseltä kuulta. Siksi eka äitiyspäivärahahan tulee ns. myöhässä.

Yhteistyössä