Vanhemmat! Pitäkää huoli, että jouluna myös teille on edes yksi paketti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja !!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

!!!

Vieras
Tuli vaan mieleen tuohon toiseen ketjuun vastatessa, että lapselle voi tulla helposti paha mieli vanhempiensa puolesta, jos heillä (tai toisella heistä) ei ole yhtään pakettia avattavana. Lapsille paketit ovat usein niin iso juttu, että äidin tai isän jääminen ilman pakettia aiheuttaa empaattisessa lapsessa pahan mielen toisen puolesta. Näin vaikka vanhemmat itse ovat sopineet, ettei lahjoja osteta, tms.

Eli laittakaa vaikka kahvipaketti pakettiin itsellenne ja avatkaa se suurieleisesti. :D

[QUOTE="vieras";25277960]Mielestäni on outoa, että niinkin hyvätahtoinen kuin pukki on, niin että miksi pukki ei anna vanhemmille suurta lahjakasaa??[/QUOTE]

Minä olen esikoiselle selittänyt, että aikuiset ovat ehtineet elää niin kauan, että heille on jo ehtinyt kertyä kaikkea tavaraa mitä he haluavat ja tarvitsevat, ja pukki tietää sen ja tuo siksi vähemmän aikuisille. Muttajoo. Ei olla miehen kanssa perinteisesti vaihdettu joululahjoja, mutta nyt hän vihjaisi hankkineensa jotain. Mitähän sitä itse keksisi miehelle...sen kahvipaketin? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;25277952:
Ja höpsistä :D minä toivon vain rauhallisen joulun niin kuin aina ennenkin.:heart:

No ei se niin höpsistä ole empaattisille lapsille. Itse muistan lapsena itkua vääntäneeni, kun oli niin paha mieli äidin puolesta, joka sattumoisin AINA hävisi kun pelasimme perheen kanssa korttia. Yritin jopa antaa hänelle pöydän alta hyviä kortteja, että äiti edes joskus voittaisi. Minua asia suretti, mutta siskoni ei olisi voinut vähempää välittää, kunhan itse voitti...:D

Lasten lahjat ovat etusijalla kun muutenkin on jo tiukkaa. Jos lapset jotain kysyvät että miksi ei äidille ja isille tule lahjoja niin aion sanoa että äidin ja isin ljoululahja on hyvä joulumieli ja lasten ilo. Meille riittää hyvin lahjaksi hyvä jouluruoka ja yhteinen aika.

Meillä on lapsille kerrottu että joulupukki tuo lahjoja lapsille..... ei kai ne edes osaa odottaa että aikuisetkin saisivat lahjoja?? (ainakin vielä kun pukkiin uskovat... tai ainakin tahtovat uskoa :) )

Tuli lapsena paha mieli kun isä ei saanut yhtään pakettia! :( Itse vielä sanoi että yhtään ei saanut.

No tietenkin seuraavana jouluaattona paketoin isälle ja äidille paketit joissa oli tähtitorttu ja joku krääsä minkä kotoa löysin :D

Meidän lapsille tulisi kyllä paha mieli jos me vanhemmat ei saataisi mitään. Varmaan koettaisivat jopa antaa omia lahjojaan meille :)
Eli kyllä me vanhemmat annetaan muutama paketti toisillemmekin, yleensä jotakin tarpeellista tai muuten mieluisaa (esim. itse tiedän että saan tänä vuonna uuden paistinpannun ja lautasia, mies taas saa rakastamiaan sarjakuvakirjoja).

[QUOTE="aapee";25277988]No ei se niin höpsistä ole empaattisille lapsille. Itse muistan lapsena itkua vääntäneeni, kun oli niin paha mieli äidin puolesta, joka sattumoisin AINA hävisi kun pelasimme perheen kanssa korttia. Yritin jopa antaa hänelle pöydän alta hyviä kortteja, että äiti edes joskus voittaisi. Minua asia suretti, mutta siskoni ei olisi voinut vähempää välittää, kunhan itse voitti...:D[/QUOTE]

awwwww :D

Jos lapset pahoittavat mielensä siitä että vanhemmat eivät saa lahjoja, voi paketoida vaikka peruskäyttötavaraa "lahjoiksi". Äidin pakettiin esim. shampoo ja hoitoaine, isän pakettiin suihkugeeli ja deodorantti. Tai se kahvipaketti, uusi kattila jne. Tai jos vanhemmat ovat juuri ennen joulua ostaneet itselleen sukkia, käsineet, cd- tai dvd-levyn tms. niin vanhempien pakettiin nekin lasten iloksi ;)

mä yritin aina pienennä tyrkyttää omia pakettejani avattavaksi vanhemmille koska saivat niin paljon vähemmän lahjoja. Nykyäänkin saan itselleni pahan mielen jos porukoilla on vain muutama paketti.
Meillä on tyttö myös samanlainen kuin minä. Joten ostamme sitten tarpeellisia asioita ja paketoimme niitä. :)