Vanhemmat odottajat

vierailija
Hei kaikki ihaNaiset
Ajattelinpa itsekin tulla kirjoittelemaan kun päivystän täällä hoplopissa suurta lapsilaumaa ja tällaisen "ikä-äitien" ryhmän täältä bongasin. Olen tuolla syyskuisissa avannut kertaalleen sanaista arkkua, mutta saattaa olla, että aikaisempaan ajankohtaan osuu tämä lähetys, jos siis asiat etenevät maaliin asti.
Koen vahvaa yhteenkuuluvuuden tunnetta joukkoonne, koska ikää mittarissa vielä tänä vuonna 44. "Entisessä elämässä" on yli 20 vuoden parisuhde, avioliitto ja saman miehen kanssa liuta lapsia. Tuli ero, muutto ja aluksi ystävä, jonka kanssa ei suunniteltu mitään, oltiin vaan kun yhdessä viihdyttiin, hän siellä kaukana ja minä täällä. Noh, asiat hieman mutkistuivat nyt
En ollut suunnitellut enempää lapsia, eikä hänkään, mutta ei tämän ikäiset ihmiset edes voi kirkkain silmin sanoa, etteivät tiedä kuinka lapsia saadaan. En kyllä meinannut uskoa itseäni, kun "tutut" tuntemukset alkoivat,mutta tiesin testiä tehdessäni, mitä tuleman pitää
Ristiriitaisin miettein olen ollut tässä nyt muutaman viikon. Nuorin omista on 5-vuotias, ja lisäksi luonani asuu 6-, 9- ja 10-vuotiaat lapset. Teini asuu isällään ja kaksi vanhinta on jo lentäneet pesästä, esikoinen täyttää tänä vuonna 21. Aika rankat vuodet on taustalla avioliiton särkymisen, oman henkisen terveyden, taloushuolien ym. kanssa. Toisaalta omaan roppakaupalla sellaista kohtalon uskoa, että asiat menevät kuten on tarkoitettu, ja selviävät kyllä, tavalla tai toisella. Ihan täyttä varmuutta ei ole, haluaako tämä toinen puolisko olla missä määrin mukana, vaiko ollenkaan Huh, paljon sulateltavaa, eikä tänään ainakaan helpottanut! Minulla on ensi maanantaina aika terveydenhoitajalle, mutta halusin nyt kuitenkin käydä katsomassa mistä tarkalleen ottaen jutellaan, jos kyseessä olisikin tuulimuna tm. vastaava. Viikkoja jonkin laskurin mukaan 7+5, ja perhe artelle varasin kätilölle ajan alkuraskauden ultraan. No sieltähän heti löytyi 7+3 vastaava mokkula vahvalla sykkeellä, ja hups, toinenkin Voi vihtori sentään! Kaksoset Tässä sitä onkin selittämistä
Hei, täällä 41-vuotias kaksosten äiti, jolla tosin kaksoset ovat esikoisia. Kuinka raskautesi on sujunut? Saitko lähetteen NIPT-testiin? :)
 
@Toive23 miten sulla kävi? Toivottavasti oli ihan oikeaa plussa kyseessä <3

Mä ajattelin kirjoitella tännekin kuulumisia. Mulla siis ikää 40v. Nyt menossa 14+0, ja vieläkin yritän sisäistää sitä, että oon ihan oikeesti raskaana ja että kaikki vielä vaikuttais olevan hyvin. :love: Yhdistelmäseulassa oli kaikki hyvin, ei hälyttänyt. Ja nt-ultrassa oli aivan ihana pikkuinen vauvan alku köllimässä ja kaikki kuulemma näytti tosi hyvältä. :love: Mulle tuli suurena yllätyksenä se, kuinka vauvalta hän jo näytti, kaikki sormet ja varpaatkin oli jo pienellä, ja hän vilkuttikin meille <3 Kävin viime viikolla myös NIPTissä varmuuden vuoks, ja niitä tuloksia vielä oottelen. Olo on väsynyt ja huonoa oloakin ajoittain, ruokahalu kateissa, jatkuva nälkä, en saa nukuttua, mutta silti todella etuoikeutettu olo tästä <3 Oottelen kyllä kuumeisesti sitä kuuluisaa energistä keskiraskautta ja olon parantumista :geek:
 
  • Rakkaus
Reactions: Toive23
Heipä hei. Ilmoittaudun tännekkin
Täällä 41 v esikoistaan odotteleva. 18+4 menossa, vieläkin ”epätodellinen” olo vaikka kaikki ainakin lääkärineuvolassa reilu viikko sitten oli hyvin, joskin rd todettiin. Minä olin jo tavallaan sopeutunut ajatukseen, etten tule koskaan olemaan äiti, mutta näin kävi eikä kaduta
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Toive23 ja Shibali
@Toive23 miten sulla kävi? Toivottavasti oli ihan oikeaa plussa kyseessä <3

Mä ajattelin kirjoitella tännekin kuulumisia. Mulla siis ikää 40v. Nyt menossa 14+0, ja vieläkin yritän sisäistää sitä, että oon ihan oikeesti raskaana ja että kaikki vielä vaikuttais olevan hyvin. Yhdistelmäseulassa oli kaikki hyvin, ei hälyttänyt. Ja nt-ultrassa oli aivan ihana pikkuinen vauvan alku köllimässä ja kaikki kuulemma näytti tosi hyvältä. Mulle tuli suurena yllätyksenä se, kuinka vauvalta hän jo näytti, kaikki sormet ja varpaatkin oli jo pienellä, ja hän vilkuttikin meille <3 Kävin viime viikolla myös NIPTissä varmuuden vuoks, ja niitä tuloksia vielä oottelen. Olo on väsynyt ja huonoa oloakin ajoittain, ruokahalu kateissa, jatkuva nälkä, en saa nukuttua, mutta silti todella etuoikeutettu olo tästä <3 Oottelen kyllä kuumeisesti sitä kuuluisaa energistä keskiraskautta ja olon parantumista
Ei ollut ei :cry:
 
  • Surullinen
Reactions: Shibali

Yhteistyössä