Vanhemman toinen nimi lapselle toiseksi nimeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omppompooa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Omppompooa

Jäsen
17.03.2010
778
0
16
Meillä on tytöllä minun toinen nimi toisena nimenä,
ja pojalla isän toinen nimi toisena nimenä

mitä mieltä te tästä olette?

Ja ei ole kyse mistään "perintö" nimestä

Meille oli heti alkuun selvää että tyttö saa minun ja poika isän.

On oma asia, mutta tuli vain mieleen kun nuita nimi ketjuja nyt ollut paljon, että onko tämä kovinkaan yleistä sitten.

Mietin vain ääneen, että ollaanko tosiaan ainoita jotka näin tehty vai?
Jotenkin itsestä on niin turhaa miettiä lapsen toista nimeä kun kumminkin vain kutsumanimellä kutsutaan ( ja yleensä on ensimmäinen nimi )

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meillä tuota vaihtoehtoa ei koskaan edes harkittu. Lapsi on oma persoonansa, joten ei ollut halua " antaa perintönä " nimeä.

Mutta jokainen tyylillään.

No on jokainen oma persoonansa tässä ei kyse ollutkaan siitä, ja kirjoitin kyllä että EI ole kyseessä perintö nimi.

Täällä päin on ihan yleistä, että lapsella on sama toinen nimi kuin vanhemmallaan.
Vanha tapa, en tiedä sitten onko tätäkin tapaa alettu "liian vanhanaikaisena" kitkeä pois...

Alkuperäinen kirjoittaja Omppompooa:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meillä tuota vaihtoehtoa ei koskaan edes harkittu. Lapsi on oma persoonansa, joten ei ollut halua " antaa perintönä " nimeä.

Mutta jokainen tyylillään.

No on jokainen oma persoonansa tässä ei kyse ollutkaan siitä, ja kirjoitin kyllä että EI ole kyseessä perintö nimi.

Ymmärsit väärin mitä tarkoitin. Meille tuota vain ei haluttu. Enkä tarkoittanut, että olisi annettu perintönimeä vaan ettei haluttu antaa perintönä nimeä.

En siis kritisoi ratkaisua. Kuten sanottua, jokainen tekee tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja -.-.-:
Täällä päin on ihan yleistä, että lapsella on sama toinen nimi kuin vanhemmallaan.
Vanha tapa, en tiedä sitten onko tätäkin tapaa alettu "liian vanhanaikaisena" kitkeä pois...

Kun tätä vähän niinkuin hainkin tällä aloituksella. Meille se oli niin päivän selvää että näin on.
Vaikkakaan minun vanhemmat eivät ole tuota noudattaneetkaan vaan antanu mulle jonku random nimen, kuin myös lapsien isällä. Niin silti se oli niin selvä homma että lapsille tulee meidän toiset nimet, ja olen nyt ihan sekasi että eikö se menekään niin useasti :D

huhhuh, varmaan todella sujuvaa tekstiä

Mulla on sama toinen nimi luin äidilläni, ja myös siskollani on ko. nimi. En kuitenkaan halunnut antaa nimeä omalle tyttärelleni, koska en oikein pidä nimestä. Tytär sai toiseksi nimekseen mummini toisen nimen. :heart:

uudelle tulokkaalle tulee mun isäni toinen nimi toiseksi nimeksi, joka muuten sattuu olemaan miehenkin toinen nimi =) Jos on poika, mutta tytön kohdalla ei taida tulla sointuvaa nimeä jos aletaa yhdistelemään omiamme siihen..
Meillä on pojalla mun isän kutsumanimi toisena nimenä ja tytöllä mummon toinen nimi toisena nimenä. Kyllä minä tykkään perinteistä nimien suhteen.

Meillä on niin rumat toiset nimet ettei olla haluttu antaa niitä eteenpäin, yhdellä pojalla on pappansa ja isopappansa nimet toisena ja kolmantena, pienimmällä tytöllä isomummunsa nimi kolmannen nimen osana ja esikoisella myös kolmas nimi suvusta.

Yhteistyössä