Vanhan koiran lopettaminen, koska on aika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiruli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koiruli

Vieras
Olen kuullut, että koiran silmistä huomaa, koska on aika päästää pois. Millaiset silmät ovat tällöin? Meidän vanhuksella ei nyt maistu enää ruoka oikein, ja silmissä on tuskainen katse. Sitä vaan odottaa vielä, jos se taas pirityis. On sairastellut nyt paljon, antibioottia mennyt kans. Hengitys muuttunut huonoksi, epäilenkin voiko olla kasvain painamassa keuhkoja. Lähtö taitaa tulla pian, jos ei piristystä tapahdu enää. Mistä voi johtua vanhan koiran kuume? Eilen oli kova kuume, ja antibiootitkin vielä päällä. Saman kokeneita?

siinä vaiheesssa kun se koiran elämä ei ole enää mielekästä
kuullostaa sitlä että teidän koiran olisi pitänyt jo päästä pois
kun koira alkaa sairastella, ei jaksa enää toimia normaalisti, sillä on kipuja jne. niin kyllä omistajan on tehtävä se päätös heti, vanhuus ei oel vaiva joka paranee lääkkeillä

Minusta kuulostaa, että ehkä jo nyt olisi aika päästää toinen lepoon, ettei olisi kipuja enää. :(

Otan osaa, hienoa että/jos osaat ajatella myös koiran parasta.

Jos koira joka rakastaa ruokaa, menettää ruokahalunsa on syytä uskoa että elämänhalu on mennyttä. Ei ole tarpeen pitää koiraa"koko-rahan-edestä" kärsimässä vain sen takia että itse ei halua luopua.
Mä en todellakaan pistäisi koiraa kärsimään tuskaa.

On varmaan nestettä jo keuhkoissa, jos hengitys huonoa.
Lopetuspäätös varmasti kaikkein oikein vaihtoehto teidän koiruudelle. Raskasta se on aina, mutta kun sen on tehnyt niin tuntee ja tietää tehneensä oikein. Raskaampaa on seurata hyvän ystävän tuskaa päivästä päivään. jaksuja.

Hoidettavia vaivoja on olleet korvatulehukset, peräaukon hyvänlaatuiset kasvaimet, (rasvaa ja erikoisruokaa). Nivelrikkoa on hoidettu. Vanhaa koiraa voi hyvin hoitaa lääkkein, jos vaan sen viitsii tehdä. Suotavaa oliskin, jos vaiva on parannettavissa, ei koiraa sen takia kannata lopettaa. Jossain vaiheessa ei auta eläinlääkärinkään apu enää, ei antibiootti eikä kortisonipiikit. Nyt tilanne se, että ruoka on lakannut maistumasta, ja hengitys muuttunut. Koiraa en ala enää kuvauttamaan ja sen takia nukuttamaan, jos kasvaimia tai muuta löytyy, niin ei se sitä enää parane. Nyt vaan edessä sitten lähdön hetki. Sen suo rakkaalleen, vaikka suru tulee eteen. ;(

Kyllä musta kuulostaa siltä, että teidän koiran olisi parempi jo päästä pois. Viime syksynä jouduttiin tekemään oman koiran kohdalla sama päätös, meni tosi nopeasti huonoon kuntoon eikä siinä vaihtoehtoja enää ollu. Mä ymmärrän että sitä yrittää pitkittää asiaa, kun ei haluaisi luopua rakkaasta lemmikistä, mutta ajattele sen koiran parasta

Yhteistyössä