Vammalan synnytyssairaalan lakkauttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dsgshsdhs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";28573867]Asia on ollut vireillä jo vuosia.[/QUOTE]

Juu kuulemma jo 90-luvulla käytiin samanlaista keskustelua. Taitaa nyt vain keskustelut olla pian ohi. :/

Mitenkähän ne aikovat helpottaa painetta keskussairaalassa, siellähän on ollut ihan sikamaisen täyttä, vaikka Vammalan synnäri on ollut käytössäkin..? Tuleeko kohta taas lisää tien päällä syntyneitä lapsia, kun sairaalasta ilmoitetaan, että älkää tänne vielä tulko, kun on ihan täyttä... Tai paljonko tulee kiireessä hoitovirheitä?

[QUOTE="aijai";28574035]Mitenkähän ne aikovat helpottaa painetta keskussairaalassa, siellähän on ollut ihan sikamaisen täyttä, vaikka Vammalan synnäri on ollut käytössäkin..? Tuleeko kohta taas lisää tien päällä syntyneitä lapsia, kun sairaalasta ilmoitetaan, että älkää tänne vielä tulko, kun on ihan täyttä... Tai paljonko tulee kiireessä hoitovirheitä?[/QUOTE]

Epäilen, että keskussairaalan synnäri ei vedä kaikkia Vammalan synnyttäjiä, tilatkin loppuu kesken. Puhumattakaan niistä tienpäälle synnyttävistä. Mutta raha ratkaisee.

[QUOTE="aapee";28574041]Epäilen, että keskussairaalan synnäri ei vedä kaikkia Vammalan synnyttäjiä, tilatkin loppuu kesken. Puhumattakaan niistä tienpäälle synnyttävistä. Mutta raha ratkaisee.[/QUOTE]

Mun mielestä osa keskussairaalalle pyrkineistä on tähänkin asti käännytetty Vammalaan, kun ei ole ollut tilaa. Oikeasti ihmeellistä, että päätös on tämä, kun tuskin synnyttäjät mihinkään ovat ykskaks kadonneet.

[QUOTE="aijai";28574094]Mun mielestä osa keskussairaalalle pyrkineistä on tähänkin asti käännytetty Vammalaan, kun ei ole ollut tilaa. Oikeasti ihmeellistä, että päätös on tämä, kun tuskin synnyttäjät mihinkään ovat ykskaks kadonneet.[/QUOTE]

Ei ole kadonneet, mutta Taysiin on saatu lisää tilaa. Sillä ne kai sen perustelee lopulta. Liukuhihnalta vaan synnytyksia rutiininomaisine episiotomioineen (kuten juuri neuvolassa valmennuksessa sanottiin). Hieman kyllä hirvittää mihin tämä touhu on menossa. Toivottavasti pian saataisiin jotain parempia ratkaisujakin kehiin...

Olen itse syntynyt Vammalan aluesairaalassa 70-luvulla ja harmittaa kyllä sen kohtalo. Pelkkää hyvää vuosien saatossa kuullut ko.paikasta. Tuntuu niin ihmeelliseltä miksi kaikki pienet toimivat ihmisystävälliset paikat lakkautetaan ja kaikki joutuu synnyttämään suuriin laitoksiin.

itselläni olisi kuulemma seuraavan kanssa mahdollisuus valita Hämeenlinna tai Tampere.. piirin mukaan olis Vammala tai Tampere, mutta matkaa Hämeenlinnaan saman verran suunnilleen ku tampereellekin.. Vammalaan olis liikaa matkaa jo.. Kokemuksia mulla on kahedesti Hämeenlinnasta ja kahdesti TAYSista, ja jos noista pitää parempi valita, niin mun kokemuksella Hämeelinna... koskahan sekin lakkautetaan

vaan ruuhkissa on lähetetty synnyttäjiä Hämeenlinnaan, ei edes saman sairaanhoitopiirin sairaalaan siis vaan keskussairaalaan. :( Näin on saatu luvut aina vaan pienemmiksi ja kun lukuja katsotaan niin aivan liian vähän synnytyksiä ---> lakkautus. Itse olen saanut molemmat lapseni TAYSissa ja toisen olisin halunnut saada Vammalassa... Mitään ihmeen hyvää sanottavaa ei taysista ole, ihan vauvatehdashan se on. Liukuhihnahommaa ja toisen lapsen saadessani annettiin pyynnöistäni huolimatta oksitosiiini että "vauva saatiin syntymään sen vuoron aikana" ... Surullista että synnyttäminen nykysuomessa on tällaista nykyisin ja ei arvosteta pieniä ihmisläheisiä sairaaloita :(

Alkuperäinen kirjoittaja ei ole käännytetty Vammalaan;28574991:
Liukuhihnahommaa ja toisen lapsen saadessani annettiin pyynnöistäni huolimatta oksitosiiini että "vauva saatiin syntymään sen vuoron aikana" ... Surullista että synnyttäminen nykysuomessa on tällaista nykyisin ja ei arvosteta pieniä ihmisläheisiä sairaaloita :(

Näinhän se on. :(

Erikoinen määritelmä tuo "sairaalassa täytyisi syntyä vuosittain 1000-1500 lasta, jotta se olisi riittävän suuri synnyttämiseen".

Kuulostaisi paljon paremmalta puhua sektiovalmiudesta, päivystävästä anestesialääkäristä ja sen sellaisesta. Synnyttäjän kannalta olennaista on myös ihan kätilöiden, salien ja potilashuoneiden määrä suhteessa synnyttäjien määrään. Mutta ehkä tässä juuri halutaankin kertoa, että nykyään synnytyssairaalan täytyy käyttää liukuhihnaa ollakseen "riittävä synnyttämiseen".

Yhteistyössä