Vammainen ja terve parina- mitä ajatuksia herättää?

  • Viestiketjun aloittaja x
  • Ensimmäinen viesti
y
Hyväksikäyttöä puolin ja toisin. Siis terve mies käyttää vammaista naista seksuaalisesti hyväkseen ja vammainen nainen käyttää miestä muuten hyväkseen.

Toisin päinhän ei voi olla, sillä terve nainen ei huoli kumppanikseen vammaista miestä.
 
rakkautta yli rajojen
Mitä väliä sillä on minkä näköinen kumpikaan on? Onko hyvän näköiset ihmiset mielestäsi jotenkin parempi arvoisia, sellaisia joilla ei voi olla tunteita "rumempia"/vammaisia tai huono-osaisia kohtaan? Uskotko, että vain "rumat" ihmiset voivat rakastua vammaisiin tai "rumiin" ihmisiin? Vai luuletko, että joku olisi vammaisen ihmisen kanssa vain, koska uskoo, ettei hän voi saada parempaa joten "tyytyy" sitten vammaiseen ihmiseen?
 
mlps
No ei mitään. Mut on nähny pariskunnan, jossa mies oli vammainen eli pyörätuolissa ja hiivatin hyvännäköinen ja nainen ihan tavis. Mieluumin fyysisesti vammainen kumppani ku pahasti tunnevammainen...
 
jaah
Alkuperäinen kirjoittaja y:
Hyväksikäyttöä puolin ja toisin. Siis terve mies käyttää vammaista naista seksuaalisesti hyväkseen ja vammainen nainen käyttää miestä muuten hyväkseen.

Toisin päinhän ei voi olla, sillä terve nainen ei huoli kumppanikseen vammaista miestä.
Toivottavasti tää oli vaan tyhmän kysymyksen provosoima yli vedetty vastaus...
 
myy
Okei. Huokaan ensin tooooodella syvään. No se vammaisuus tai "terveys" ei ole ainoa sitä ihmistä määrittävä asia. Ihan kuin ei ihonväri, silmienväri tai ammattikaan. Samalla tavalla vois kysyä että mitä ajattelette taiteilijan ja insinöörin avioliitosta tai luonnonkiharat hiukse omaavan ja kaljun. Noissahan väkisilläkin on oltava jotain vikaa, ei sellainen voi olla tasa-arvoinen ja tasa-painoinen parisuhde...

Koittakaas nyt viimeinkin kasvaa aikuisiksi tai keksiä edes jotenkin järkevämpiä provoja.
 
ms
mä olen kyllä normaalin näköinen nainen joka on cp vammaisen kanssa naimisissa. Kieltämättä esim työkavereilla valahti suut ammolleen ku toin tämän aveckin työporukan illanviettoon. Seuraavana päivänä sulateltuaan asiaa joku kysyi et miks oon menny sen kanssa naimisiin. Tietenkin rakkaudesta!!! Mä osaan katsoa pintaa syvemmälle. Tietenkin jotku asiat ei suju niinku normiliitossa esim seksi on vaikeampaa mutta rakkaus rikkoo rajoja.
 
vieras
Riippuu vammasta. Joku vakava vamma, kehitysvamma tmv, on sellainen etten ymmärrä jos "terve" tällaisen kanssa on intiimissä suhteessa. Pienemmät: kuulo, näkö tai jos on esim halvaantunut onnettomuudessa ovat asia erikseen.
 
....
Aika outo vastaanotto tälle kysymykselle! Mielestäni tämä on ihan asiallinen kysymys.

Minusta vastaus kysymykseesi riippuu siitä, puhutaanko fyysisestä vammasta vai vammasta joka vaikuttaa älyllisiin toimintoihin. Jos puhumme fyysisestä vammasta en näe suhteessa mitään omituista. Hienoa, että kumppani on nähnyt vamman lävitse ihmisen tai kenties pysynyt kumppaninsa rinnalla tämän vammautuessa.

Mikäli puhumme älyllisiin toimintoihin vaikuttavasta vammasta (tämäkin tietysti riippuu minkä asteisesta) niin silloin pidän asiaa kyllä omituisena. Kyseessä on tällöin hyväksikäyttö joka on aivan yhtä tuomittavaa, kuin lastenkin hyväksikäyttö.
 
asetelmavirheitä
Vammainen ja terve!!! Tiesittekö ettei vammainen mitenkään välttämättä ole vähemmän terve kuin vammaton. Voipi olla, että vammaton ihminen sitä vastoin on jatkuvasti sairas tai muutoin huonokuntoisempi kuin vammainen. Vammaton saattaa esim. kärsiä migreeneistä tai olla ylipainoinen ja kuorsata! Entäs jos vammainen on hyvännäköinen, kuten mä esimerkiksi olen. Mulla on ollut lukemattomia hyvännäköisiä miehiä vaikka kävelenkin kummallisesti ja mekko päällä vamman näkee ihan päälle päin (ja tietenkin ilman vaatteita). Se on toisille vammattomille ap:n ajattelutavan omaaville naisille voi voi. Komeekaan mies ei välttämättä tyydy kusipäähän vaikka se oliskin vammaton, -ei vaikka se olis vielä notkee ja nopeekin.

Totta puhuen ainoa missä mun vammaisuudesta näkisin parisuhteessa olevan haittaa on se, että mä en mielelläni toivoisi liikuntavammaista miestä, koska mun olisi vaikeaa hoitaa sitä mun fysiikan takia.
 
asetelmavirheitä
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
vähän ot, kertokaapa mielipiteitä voiko aikuisen kehitysvammaisen viedä baariin juomaan alkoholia? perustelut?

mulla on tähän oma kantani, mut mielenkiinnosta kysyn mikä on muiden.
Riippuu kehitysvammasta ja millä meiningillä. Olen istunut joskus baarissa siideriä juovan kehitysvammaisen kanssa ja ihan ookoolta se musta tuntui.
 

Yhteistyössä