valtimoverinäyte ranteesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mnm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mnm"

Vieras
muita joilla otettu ranteen valtimosta verinäyte.jumahitsi että teki pisto kipeetä.
ja piston jälkeen ranteeseen särkee ja käden liikuttelu pahentaa sitä.
onko teillä muilla tullut yhtä kipeäksi pistoalue joilla kyseinen koe otettu?

Se on kivulias ja voi olla kivulias vielä jonkin aikaa. Mutta jos kipu ei muutamassa päivässä yhtään hellitä, niin sinuna kysyisin neuvoja sieltä missä se otettiin. Joskus se menee ihan tuosta vaan lähes kivuttomasti, mutta koska siellä on hurjasti hermoja vieressä, niin tässä tapauksessa se neula on varmasti osunut johonkin hermoon ilkeästi.

kysyin jo asiaa lääkäriltä ja sanoi että ranteenalue on herkkä.saattaa muutaman pv olla kipeä
siksi vain kyselin ihan mielenkiinnosta onko muillakin kipeytynyt pistoalue ranteesta.
kyllähän siihen pieni mustelmakin tuli vaikka painesiteen laittoivat.auts.no jospa menisi ohi pian.

Mulla otettiin muutama vuosi sitten, ja hyi, kun tuntui kamalalta. Kuin ison sähköiskun olisi saanut. Ei se jälkikäteen ollut kuin päivän verran kipeä, muistaakseni.

Juu, se on ihan kamalaa. Mulla oli neula ranteessa pari päivää kun olin kerran yhden viikonlopun tiputuksessa. Sitä kautta tarkkailtiin alkaako munuaisten ym. tilanne näyttäämään paremmalta. Ranne oli useamman päivän kipeänä ja tietysti tummui.

Ehkä hirvittävintä on kuitenkin selkäydinneste-näyte, sanoinkuvaamattoman kivulias toimenpide. Vannoin jo, että synnyttäisin mielummin.

myös likvorin otto 2x eka kerta sattui ja jäi vuotamaan.veripaikka.toinen meni paremmin kun lääkäri osasi asian.
mutta tuo valtimoverinäyte.se sattui enemmän.jotenkin nuori lääkäri pisti tuosta ranteen jänteen vierestä.liekkö jänteeseen osunut kun ei saanut verta heti tulemaan.vaan piti neulaa käännellä ranteessa.ei kiitos enää ikinä
tuota koetta.harmikseni joudun nyt varomaan vasenta kättäni.
jatkuva jomotus lieventynyt mutta välillä vihlasee pistokohtaan.
kaippa tuossa valtimon ja ranteen alueella on niin paljon hermoja..

Minulta otettiin oikealta puolelta se. Olin keuhkokuumeessa silloin. Se sattui mutta vain hetken. Sit siihen laitettiin sellainen side jota piti painaa. Muutaman päivän kipee :)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä