Valtava finni haaruksissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "auts"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"auts"

Vieras
Ai että on kipee.x-P
Istuminen tuottaa tuskaa.
Sellanen sormenpään kokoinen möykky, josta ei mitään tule puristamalla, eikä siinä ole mitään valkoista päätäkään...miten tuon saa pois???
Olen nyt jäähdytellyt sitä jääpalojen kera ja se kyllä vähän lievittää ja laskee turvotusta, mut voiko tuon paranemista edistää muuten?!?

Hautomalla sitä lämpösellä jotta kehittyy tarpeeks että tulee pää jonka kautta purkautuu mätä ulos =) Tai sitten menet lääkäriin ja haet siihen antibiootti kuurin ja lääkäri saattaa sen tyhjentää tai voi olla että joudut kuitenkin vaikka se itsekseen tyhjenis niin hakemaan ab-kuurin jotta paranee =)

Jos se olisi vähemmän vaikeassa paikassa, neuvoisin painamaan sen jotakin kuumaa vasten. Selässä olleen patin sain pois, kun painoin selkää vasten kuumaa saunan seinää. (materiaalina kuusipuu, kuumenee melkoisesti) Teki suht kipeää, kun tali kuumeni, mutta seuraavana päivänä pattia ei enää ollut.

Puhko pois vaan. Mullakin on ollut joskus ja kun sitä tiirailin ja yritin nitistää niin ei mitään mut kun menin sängylle makaamaan ja vaan tunnustelin sitä ja puristelin niin puhkes. Melkein kuului poksahdus ja sormissa oli keltaista töhnää.

Mulla oli ihan vaan finni just nivusessa, tuossa karvoituksen reunassa. Päätin että en purista, että kerranki annan vaan olla. No ei ois kannattanut, siitä tuli ihan kamala paise. Se kasvo ja kipeyty, sitten kun oli just tollanen kova mollukka, puhkaisin sen ite steriilillä neulalla ja sieltä tuli märkää tosi paljon. Se vaan paisu ja kipeyty uudestaan ja kävin näyttämässä sitä eka terkkarille, se katto ja laitto lääkärille jossa se puhkastiin vielä uudelleen ja sain antibioottikuurin. Ei se ihon pinnalla ollu kovin iso, mutta ihon alla sitäkin laajempi, ja helvetin kipeä.

Mulla on ollut tollainen tumma patti jo 2v samassa paikassa eikä lähde millään pois. Se on hankalasti just siinä pikkureiden reunan kohdalla, jonka takia se varmaan koko ajan ärtyykin. Söin siihen juuri antibioottikuurin muttei auttanut. Hiihtokaudella se ärsyyntyi ja kasvoi ihan hirveen kokoiseksi ja teki kipeetä oikein kävellä...
Lääkärin mukaan voi olla että se joudutaan kirurgisesti poistamaan koko patti.

Yhteistyössä