Valtakirja yhden kerran pankkiasiointiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EpätietoinenSatunnainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EpätietoinenSatunnainen

Vieras
Varhaista huomenta vaan kaikille, tuli tuossa mieleen et miten pitäisi toimia kun on seuraavanlaiset ongelmat.
-ei pankkikorttia
-ei voimassaolevia henkkareita
-ei verkkopankkitunnuksia
-ei käteistä reilua 10e enempää

Samaan aikaan puolestaan vuokranmaksu painaa päälle ja muutama pikkulaskukin pitäs saada maksettua alta pois. Tililläni on rahaa, mutta pankkivirkailija vaan kohautti olkiaan et no can do. Pitäs olla voimassaolevat henkkarit.

Aloin tuossa sitten miettimään et miten sitä saisi tämän kikkailtua ja törmäsin googlettelun yhteydessä "valtakirja" termiin ja tämmösellä ilmeisesti pystyy valtuuttamaan toisen ihmisen käyttämään tiliä. En tietenkään halua antaa mitään avointa valtakirjaa, vaikka luotankin ystävääni. Tän pitäs olla täsmällinen, eli seuraavat asiat pitäs saada onnistumaan.
1. Vuokranmaksu, summa xxx tilille xxx päivämäärällä sejase
2. Laskun x maksu, summa xxx tilille xxx päivämäärällä sejase
3. Laskun y maksu, summa xxx tilille xxx päivämäärällä sejase
4. Käteismäärän xxx nosto, (saan pistettyä kortit, liput ja laput samantien tilaukseen ja pääsee ruokakauppaan)
5. Mahdolliset pankin ylimääräiset maksut ja kulut mitä siinä tiskillä menee yllämainittujen toimenpiteiden suorittamiseen.

Tässä sitten miettiny et onnistuuko tämmönen jos kirjoitan tai tulostan vapaamuotoisen valtakirjan ystävälleni noiden neljän^^ tehtävän suorittamiseen. Jotenkin tähän tyyliin:

Minä *koko nimi+sotu loppuosineen+kotiosoite+asuinkunta+puhelinnumero*, tilin omistaja *tilinumero* valtuutan henkilön *koko nimi+sotu loppuosineen+kotiosoite+asuinkunta+puhelinnumero* toteuttamaan päivänä xx.xx.2018 seuraavat toimenpiteet:

*tähän vuokra, laskut, käteisnosto, pankin kulut*

Valtakirja mitätöityy/lakkaa voimasta kun yllämainitut toimenpiteet ovat suoritettu ja/tai päivämäärän xx.xx.2018 mentyä umpeen.

Alle nimmarit ja nimenselvennykset+muut tarvittavat yhteystiedot valtakirjan valtuuttajalta ja valtuutetulta, mikäli niitä ei ole tarvinnu ilmoittaa aiemmin. Sitten vaan valtuutettu käväsee valtakirjan kanssa tiskillä hoitamassa nuo hommat alta pois ja minä pääsen tilaamaan uudet kortit.

Ja mikäli jotain kiinnostaa miksi moinen kikkailu, kuulostaa epäilyttävältä jne niin sen tarkemmin yksityiskohtiin menemättä kerron, että olin nauttimassa alkoholipitoisia juomia toisella puolella suomea, pämppäsin lievästi sanottuna liikaa ja loppuen lopuksi onnistuin hukkaamaan mm. kännykän ja lompakon. Hävettää ja v*tuttaa sen verran pahasti, että hoitaisin tämän mielellään alta pois vähin äänin kun muuten siitä saa ennemmin tai myöhemmin kuulla piruilua.
Kiitoksia jo etukäteen, mikäli joku taho osaisi neuvoa oikeaan suuntaan, jopa antabuksen ja aa kerhon suhteen. Tällä kertaa lähti turhan pahasti lapasesta.

Hanki tuohon valtakirjaan myös kaksi todistajaa, niin toimii varmemmin. Kannattaa katsoa mihin konttoriin menee ja milloin, nykyään käteistä voi saada hyvin rajoitettuina aikoina, jos lainkaan.

Olethan kuolettanut korttisi ja ilmoittanut puhelimesi varkaudesta operaattorille? Ettei pankkitili ole tyhjä ja puhelimella tehty laskua. Kannattaa selvitellä myös mitä kaikkea kannattaa tehdä mahdollisen identiteettivarkauden varalta, mm. lainakielto on hyvä vaihtoehto.

Tutustu ensi alkuun vaikka AA-kerhon nettisivuihin, eiköhän sieltä löydy miten ottaa yhteyttä.

Hanki tuohon valtakirjaan myös kaksi todistajaa, niin toimii varmemmin. Kannattaa katsoa mihin konttoriin menee ja milloin, nykyään käteistä voi saada hyvin rajoitettuina aikoina, jos lainkaan.
Kiitoksia ystävällisestä vastauksesta. Sydän ja mieli tuntuu astetta kevyemmältä. Pankki ja konttori on tiedossa, käteistä pystyy nostamaa, kellonajat tiedossa jne.
Mitä tarkoitat kahdella todistajalla valtakirjassa? Pyydän 2 kaveria lisää pistämään nimmarit, sotut jne yhteystiedot valtakirjan loppuun vai menenkö koko porukan kanssa pankkiin kirjottamaan lapun alusta loppuun? Anteeksi jos kuulostaa hölmöltä, stressannu turhan paljon tässä vähillä unilla niin pahoittelen musta saa mielikuvan narkista, vatipäästä tai muuten vaan jostain hyypiöstä. Toisaalta vatipää lienee ihan oikein...sen verran hölmöilin.
Olethan kuolettanut korttisi ja ilmoittanut puhelimesi varkaudesta operaattorille? Ettei pankkitili ole tyhjä ja puhelimella tehty laskua. Kannattaa selvitellä myös mitä kaikkea kannattaa tehdä mahdollisen identiteettivarkauden varalta, mm. lainakielto on hyvä vaihtoehto.
Kortit on kuoletettu ja verkkopankistakin lukitsivat jonkun jutun, että siihenkään ei pääse käsiksi käymättä konttorilla. Luuri oli onneksi tyhmä ja halpa puhelin niin en viitsinyt alkaa jonkun 30e takia stressaamaan, pistin vain liittymän kiinni. Mitään netti ja lähimaksuominaisuuksia siinä ei onneks koskaan ollukkaan niin ei tartte miettiä mitään tonnin pitsalaskua tms.

Tutustu ensi alkuun vaikka AA-kerhon nettisivuihin, eiköhän sieltä löydy miten ottaa yhteyttä.
Tunteroisen lueskellu tässä AA kerhon sivuja ja päihdelinkkiä. Pakko soitella noille kuhan saan nämä akuutit asiat rullaamaan eka. Kyllä se täytyy myöntää, ettei alkoholi sovellu kaikille. Ja minä olen yksi niistä.

Pankit ovat tarkkoja noista valtakirjoista, eli tosiaan pitää selkeästi yksilöidä, mihin tehtäviin valtuuttaa. Monilta pankeilta löytyy sivuiltaan valmiit pohjat, mutta itsekin kirjoitettu käy.

Mitä tarkoitat kahdella todistajalla valtakirjassa? Pyydän 2 kaveria lisää pistämään nimmarit, sotut jne yhteystiedot valtakirjan loppuun vai menenkö koko porukan kanssa pankkiin kirjottamaan lapun alusta loppuun?
Sinun nimesi alle tulee Todistajat ja heidän allekirjoituksensa ja nimen selvennykset, ei niistä yhteystiedoistakaan ole haittaa. Periaatteessa heidän pitäisi olla paikalla kun allekirjoitat paperin ja he todistavat allekirjoituksellaan, että se olet varmasti sinä, joka on paperin allekirjoittanut.
https://mallipohja.fi/yksiloity-valtakirja
Pankkiin tarvitsee olla mahdollisimman tarkka valtakirja (se valtuutetun hetu ja oma myös mukaan), pankkiasioita ei voi hoitaa avoimella valtakirjalla, kuten monia muita asioita.

Lainaa kaverilta 40 eukkaa
Jos huominen valtuuskirja ei natsaa niin sitten se lienee pakko vinkua kakssataa lainaan kuvia, kortteja ja ruokaa varten. Tympäsee vaan ajatus ottaa velkaa kun nuo tuppaa olemaan niitä triviaaleja pieniä juttuja, joista saa kuulla myöhemmin. Millon mitäkin, ryyppäsit rahat, ostit paskan asian x, tms. Aina se eteen jostain tulee ja pistää vihaksi. Mun asiat on ns. mun asioita, eikä niiden pitäisi noin yleisesti kuulua muille. Tännekkin uskalsin kirjotella kyseleen neuvoa ainoastaan anonyymiyden takia. Toisaalta ehkä olen niin sanotusti ansainnut paskani.
Henkkarit saat alle viikossa
Väliaikaset saa käsittääkseni poliisilta esim äänestyksen ajaksi apauttiarallaa saman päivän aikana, mut joo, kun rahahommat ja kuvat on kunnossa niin kohtuu nopeaa toimintaahan se on.
Sinun nimesi alle tulee Todistajat ja heidän allekirjoituksensa ja nimen selvennykset, ei niistä yhteystiedoistakaan ole haittaa. Periaatteessa heidän pitäisi olla paikalla kun allekirjoitat paperin ja he todistavat allekirjoituksellaan, että se olet varmasti sinä, joka on paperin allekirjoittanut.
https://mallipohja.fi/yksiloity-valtakirja
Pankkiin tarvitsee olla mahdollisimman tarkka valtakirja (se valtuutetun hetu ja oma myös mukaan)...
Pahoitteluni pitkästä radiohiljaisuudesta, uni vei viimein voiton ja olokin tuntuu hieman paremmalta. Suurkiitokset tuosta mallipohja linkistä, tuosta tulee olemaan paljon hyotyä. Eli paras tapa lienee pyytää 3 luotettavinta ystävää mukaan pankkiin pistään nimmarit paperiin? Oon melko käsi näissä hommissa kun tätä ennen suurimmat valtakirjat mitä oon tehny on ollu tasoa "kaveri hakee mulle paketin postista, koska vanhentuneet henkkarit."

Jos huominen valtuuskirja ei natsaa niin sitten se lienee pakko vinkua kakssataa lainaan kuvia, kortteja ja ruokaa varten. Tympäsee vaan ajatus ottaa velkaa kun nuo tuppaa olemaan niitä triviaaleja pieniä juttuja, joista saa kuulla myöhemmin. Millon mitäkin, ryyppäsit rahat, ostit paskan asian x, tms. Aina se eteen jostain tulee ja pistää vihaksi. Mun asiat on ns. mun asioita, eikä niiden pitäisi noin yleisesti kuulua muille. Tännekkin uskalsin kirjotella kyseleen neuvoa ainoastaan anonyymiyden takia. Toisaalta ehkä olen niin sanotusti ansainnut paskani.

Väliaikaset saa käsittääkseni poliisilta esim äänestyksen ajaksi apauttiarallaa saman päivän aikana, mut joo, kun rahahommat ja kuvat on kunnossa niin kohtuu nopeaa toimintaahan se on.

Pahoitteluni pitkästä radiohiljaisuudesta, uni vei viimein voiton ja olokin tuntuu hieman paremmalta. Suurkiitokset tuosta mallipohja linkistä, tuosta tulee olemaan paljon hyotyä. Eli paras tapa lienee pyytää 3 luotettavinta ystävää mukaan pankkiin pistään nimmarit paperiin? Oon melko käsi näissä hommissa kun tätä ennen suurimmat valtakirjat mitä oon tehny on ollu tasoa "kaveri hakee mulle paketin postista, koska vanhentuneet henkkarit."
Miksi ihmeessä koko jengi sinne pitää raahata? Normaalisti mennään sen valmiin paperin kanssa tekemään se mitä on tarkoitus tehdä. Tuo malli ei kyllä pankin valtakirjaksi suoraan kelpaa, mutta siinä on mallia layoutiin. Netistä löytyy varmaan ihan pankkiasioiden hoitoonkin tarkoitettuja mallipohjia, mutta en rupea niitä hakemaan.

Yhteistyössä