Valokuitupiuhat asennettu - mitäs nyt sitten seuraavaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uutta ja ihmeellistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uutta ja ihmeellistä

Vieras
Asun paritalossa johon molempiin asuntoihin asennettiin omat "boxinsa". Koko projektilla on ilmeisesti jotain tekemistä Soneran kanssa... Mutta
- voiko sen nettiliittymän / sopparin tehdä kuitenkin jonkun muun kanssa?
- mitäs laitteita mun nyt pitää hankkia itse? Modeemi tietty, mutta pitääkö sen olla joku "erikoinen"? Tai kyllä ne varmaan liikkeessäkin tietää, millanen sen pitää olla...
- missäköhän hinnoissa ne kuituverkon liittymät ja käyttömaksut liikkuu?

Mitäs muuta nyt kannattaa ottaa huomioon?

Eli mietin vielä, pidänkö vanhan laajakaistan vai vaihdanko tuohon...

Tätä mä vähän pelkäsinkin... :( Mutta netissä ei ole mitään hintoja.
Onko se uusavuttomuus todellakin tässä maassa mennyt niin pitkälle, että kaikkiin kysymyksiin, lääketieteestä tietoliikenteeseen, tullaan aina hakemaan vastauksia anonyymiltä nettipalstalta, joka kuhisee hormonihuuruisia yksinkertaisia mammoja, siwan kassatätejä, trolleja, mielenterveysongelmaisia, työttömiä, kotiäitejä ja muita älyn jättiläisiä?

Miksei asioita voi selvittää sieltä missä on paras tieto? Pankkiasioissa kyseiseltä pankilta. Tietoliikenneyhteyksissä operaattorilta (heillä on myös puhelinnumeroita), lääketieteellisissä ongelmissa lääkäreiltä, jne.

En ymmärrä.

Onko se uusavuttomuus todellakin tässä maassa mennyt niin pitkälle, että kaikkiin kysymyksiin, lääketieteestä tietoliikenteeseen, tullaan aina hakemaan vastauksia anonyymiltä nettipalstalta, joka kuhisee hormonihuuruisia yksinkertaisia mammoja, siwan kassatätejä, trolleja, mielenterveysongelmaisia, työttömiä, kotiäitejä ja muita älyn jättiläisiä?

Miksei asioita voi selvittää sieltä missä on paras tieto? Pankkiasioissa kyseiseltä pankilta. Tietoliikenneyhteyksissä operaattorilta (heillä on myös puhelinnumeroita), lääketieteellisissä ongelmissa lääkäreiltä, jne.

En ymmärrä.

Soita itse vaan niihin maksullisiin numeroihin ja jonota pari tuntia puhelimessa tai pankissa.

Siis PARItalossa. Asukkaita kaksi, ja valokuitu on tuotu. Kai nyt siinä vaiheessa kun se kuitu on päätetty hankkia talon asukkaat, jotka yhdessä asioista päättävät, ovat hankkineet kaiken tarvittavan tiedon. Ja jos taas on vuokralla, niin asunnon omistajalla on totta kai tieto siitä mitä on hankittu.

Yhteistyössä