VALOHOITOon liittyvää asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valottunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä oon käyny molempina talvina, jolloin olin vielä imettävä. Ei voinut käyttää vahvoja voiteita saatikka lääkkeitä. Mulla on paha atopia. Kun eka kerran menin valohoitojaksolle, olin täysin päästä varpaisiin ihottumainen ja iho tulehtunut. Piti syödä antibioottikuuri ennen kuin pääsin koko valohoitoon ja piti olla siellä ihan ilkosen alasti kun olin kauttaaltaan ihottumassa. Ja voin kertoa että AUTTOI! Se oli kuin olisi kesäauringon alla maannut. Puhtaana pitää mennä valohoitoon mutta sen jälkeen rasvaus hydrokortisonilla. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan.

Minä oon käyny molempina talvina, jolloin olin vielä imettävä. Ei voinut käyttää vahvoja voiteita saatikka lääkkeitä. Mulla on paha atopia. Kun eka kerran menin valohoitojaksolle, olin täysin päästä varpaisiin ihottumainen ja iho tulehtunut. Piti syödä antibioottikuuri ennen kuin pääsin koko valohoitoon ja piti olla siellä ihan ilkosen alasti kun olin kauttaaltaan ihottumassa. Ja voin kertoa että AUTTOI! Se oli kuin olisi kesäauringon alla maannut. Puhtaana pitää mennä valohoitoon mutta sen jälkeen rasvaus hydrokortisonilla. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan.

itselläni on streptokokin pahasti lehahduttama psoriasis. 15 kerran jakso nyt puolivälin kieppeillä. Ei ole kovin hyvin tehonnut, mutta vähän kuitenkin on vienyt oireilua mm. Kasvoilta ja kaulan iholta. Ongelmana itselläni on silmien rasittuminen - laseista huolimatta. Silmät kuivuvat ja särkevät valohoidon jälkeen ja sitten onkin seurana jatkuva päänsärky, koska valoihin pitää mennä aina juuri, kun silmät ovat vähän helpottuneet.

Atopiaan kävin. Ärsyttää kun teho alkaa vasta kunnolla niillä viimeisillä kerroilla, miksi se loppuu aina niin lyhyeen (15 krt)...ei käynyt silmiin laisinkaan kun oli lasit tietty päässä.

Lasit on olleet silmillä ja silmät visusti kiinni. Silti silmät särkevät ja aristavat. Silmäni on leikattu likinäön vuoksi. Se voinee sitten vaikuttaa. Tosin muissa yhteyksissä kuivumista tai aristamista ei ole ollut. Huomisen valoajan jouduin perumaan ja tänään olin pois töistä, kun pää särkee ja silmät ovat niin arat eikä vahvakaan särkylääke auta. Paras kysyä hoitajilta neuvoa perjantaina, voisiko silmiäni lisäsuojata jotenkin tms.

Yhteistyössä