Valmistun joulukuussa lähihoitajaksi ja sairaanhoitajan opinnot kiinnostavat

• Viestiketjun aloittaja Irina I
  • Ensimmäinen viesti
Irina I
Mun talous ei kuitenkaan yh:na enää kestä 3,5 vuoden opiskelua vaan pakko mennä töihin. Löysin tällaisen netistä ja mietin, että pitäisikö tehdä vähintään kaksi vuotta töitä ja sitten hakea tuohon koultukseen jos tuollainen vielä silloin on Turussa.
Hoitoty

Voisin tehdä tuon koulutuksen aikana töitä ja koulutus kestäisi vain kaksi vuotta. Lisäksi lähihoitajana saisin vähän rahaa säästöön tulevaa varten toisin kuin nyt opintotuella ollessa.

Onko kenelläkään kokemusta sairaanhoitajaksi opiskelusta monimuotona?

kpku
Hakeminen ja kelpoisuus

Pohjakoulutusvaatimuksena on terveysalan toisen asteen / kouluasteen tutkinto tai vaihtoehtoisesti opistoasteen kätilön, sairaanhoitajan tai terveydenhoitajan tutkinto.Hakijalla tulee lisäksi olla vähintään 18-vuotiaana hankittua yleistä työkokemusta vähintään kaksi vuotta.Valinta tehdään valintakokeesta, työkokemuksesta ja ammattikorkeakouluopinnoista kertyvien pisteiden perusteella. Lisää tietoa valintaperusteista ja hakukelpoisuudesta löytyy Turun ammattikorkeakoulun hakusivustolta.Koulutusohjelmaan (sekä Turkuun että Saloon) haetaan ammattikorkeakoulujen valtakunnallisessa yhteishaussa.

Kannattaa käydä katsomassa ihan siellä Turun AMK:n sivuilla. Epäilen, et lähäri-pohjalla koulutus kestää vähintään sen 3 v. Muuntokoulutukset menee sitten alle sen ja siinä pitää olla pohjaa vähän enemmän.

Työnohessa onnistuu kyllä hyvin, mutta varsinkin loppuvaiheessa (viimeinen puolivuotta- reilukin) vaatii täydellistä sitotumista. Mulla ainakin kaikki vapaa-aika, lomatkin meni koulujuttujen parissa, viimisinä kuukausina yöunet jäi tosi vähiin. Mies hoiti käytännössä kodin kokonaan. Ja ihan sama juttu ollut kaikilla tutuilla ketkä tehneet tiukalla aikataululla. Puoli vuotta lisää opiskeluaikaan, tuo jo väljyyttä tuohon loppuunkin hieman.

Mulla käy just kaveri sairaanhoitajaopintoja AMK:ssa työn ohella.. tekee siis lähärin töitä ja samalla opiskelee AMK:ssa.. tosin palkka on hieman pienempi, mutta kummiski ei tartte opintotuella olla.. mut en tiiä sit, ne taitaa vaatia vakituisen työpaikan tuohon..

Yhteistyössä