valmisruuat..

Ava
oletteko antaneet reilu vuoden ikäisille mummon muusia?tai muita valmis ruokia?meidän jätkä on ollu lähiaikoina tosi huono syömään ja ruokailut onkin ollu lähinnä painajaismaisia hetkiä..poika syö purkki ruokaa ei suostu mun kokkauksille suutaan avaamaan..tänään laitoin itelleni ruuaksi mummonmuusia ja jotain kanan koipia kiinalaisittain maustettuja..ja pojalle kelpasikin tämä..riivin kanaa muusin sekaan ja se uppos..suola pitoisuus nois on 1,1%,onko se paljon?liikaa?nii mainittakoon viel et poika on aika hoikkeli ja kasvaa pituutta hulinalla joten en haluais antaa olla kovin pitkään syömättäkään...ja jos jollain on takataskus joku takuu herkku resepti joka uppoaa lapsille ni kertokaa toki..haluaisin jo jättää noi piltti purkit mut jätkä "erimieltä" asiasta..

Onhan tuo suolaprosentti aika kova, mutta laimentuuhan se hieman, kun sekoittaa siihen muussiin. Käytän itse pakasteessa olevaa valmismuussipohjaa (Apetit, vihreä purkki), koska on íhan älyttömän kätevä esim. lounaana kun sekoittaa siihen jotain kalaa, kanaa tai lihaa.

Kyllä meillä pojalle maistuu parhaiten ihan normaalit, vain hieman aikuisten annoksia lievemmin maistetut ruoat. Jos ei ole mausteita, niin ei se kyllä niin hyvin uppoa, vaikka hyväruokainen yleensä onkin.

Kyllä meillä suosikkeja on yleensä makaroni/pastaruoat; makaronilaatikko, jauhelihamössö (jauhelihaa, makaronia, juustoraastetta ja tomaattikastiketta) ja kanapasta.

Miskan äiskä
Mä oon käyttäny Oolannin pakastemuusijuttua, koska siinä ei ole valmiina suolaa. Maksalaatikkoa ja pinaattilättyjä oon antanu ja nyt 1v9kk poika maisto lihaperunasoselaatikkoa. Muita eineksiä ei ole pojalle vielä syöttäny, mutta kotiruoka kelpaa hyvin. Jos poikasi on hoikka, niin lisää ruokaan ruokaöljyä, niin saa siitä lisäenergiaa.

olen antunut välillä euroshopperin muussia neitille (1v3kk) siinä suola% 1,2, mutt kun saa pari kertaa kuukaudessa niin ei pidä pahana. tykkää kanan kanssa siitä.
tein myös lasagnen valmisaineisiin ja tyttö tykäs kovasti, sitäkin teen kerran kuussa, joten ei usein.

öh tuota.. :whistle:
kyllä meillä käytetään monenmoisia (varmaan kaikenmoisia) valmisruokia ja aikas useinkin jopa. ja syödään niitä kyllä itsekin. toki usein tehdään itsekin ruokaa. monasti vaan mieluummin käytän aikani mielummin lapsen kanssa touhuten tai muihin puuhiin kuin kyökissä puuhailuun.
jokainen tavallaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2006 klo 21:01 mammeli kirjoitti:
olisiko noissa muusijauheissa maidotonta versiota...kaikissa mitä olen käsiini saanut on herajauhetta ,maitojauhetta tai maitoproteiinia.

euroshopperin perumuussi on maidoton, samoin oolannin perunamuussi pakaste altaasta.

Yhteistyössä