Valkuaista pissassa..

  • Viestiketjun aloittaja Pelottaa
  • Ensimmäinen viesti
Pelottaa
Mulla meneillään rv37+5 ja tänään neuvolassa virtsassa ekan kerran oli vähän valkuaista.. Eipä mua vielä lähetetty jatko-tutkimuksiin, ku ne epäili et voisi valkuaista olla sen takia kun sain viimeiset tipat tiristettyä rakosta! Et viimeisissä tipoissa voisi olla valkuaista.. Voisiko olla niin? Sain kotiin niitä tikkuja millä virtsasta tutkitaan valkuainen, ja nyt muista päivän virtsoista sitä ei oo ollut!? Et oliko se vain väliaikaista? Onko kokemuksia? Kiitti!
 
mulla
Mulla oli raskaudessa valkuaista välillä virtsassa ja vähän muitakin asiaan liittyviä oireita. Kaikki meni silti hyvin mitään sen vakavampaa ei tullut. Sulla on hyvällä mallilla, voit vaikka synnyttää jo. Mielestäni kaikki on hyvin, kun sitä valkuaista ei nyt kerran ole ollut enään! Onhan elimistö vähän lujilla, mutta onneksi se melkein aina menee kuitenkin ihan hyvin! Onnea vain sinulle!
 
Darla
Valkuainen virtsassa on yksi raskausmyrkytyksen merkeistä. Muita ovat turvotus ja kohonnut verenpaine. Varsinaisessa raskausmyrkytyksessä näiden kaikkien täytyy täyttyä. Itselläni esikoista odottaessa oli valkuaista virtsassa rv 33 lähtien ja vasta rv 40 sain lähetteen äitiyspolille, kun verenpaineet kohosi ja turvotuskin vaivasi. Loppujen lopuksi synnytys käynnistettiin rv 41+4.

Ne tikut ovat aika herkkiä esim. valkovuodolle eli jos olisi todella aihetta huoleen, sinua olisi pyydetty antamaan oikea labranäyte, jossa valkovuodon osuus poissuljetaan. Raskautesi on noinkin pitkällä, joten älä huolehdi! Tärkeintä on, että tilaasi seurataan ja jos muut raskausmyrkytyksen merkit täyttyvät, voidaan synnytys tarpeen tullen käynnistää (ellei sitten käynnisty itsekseen, sekin on mahdollista, kun viikkoja on jo noin paljon).

Älä siis huolehdi vaan kuulostele omaa olotilaasi! Raskausmyrkytyksessä äiti yleensä voi huonosti, ei vauva!
 
henna
Älä säikähdä suotta, tuo on aika yleistä. Ne tikut todellakin näyttävät välilä tosi herkästi valkuaista. itsellä ollut satunnaisesti alkuraskaudesta asti ja hermoilin siitä ihan suotta. Pelkästään noiden tikku-plussien takia minua ei ainakaan lähetetty mihinkään jatkotutkimuksiin, sillä muita myrkytyksen oireita ei ollut. jos nyt tikut näyttää negaa niin huoli pois.
 

Yhteistyössä