valkovuotoa vai lapsivettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maaliskuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maaliskuinen

Vieras
Hei! Mistä erottaa valkovuodon lapsivedestä? Raskausviikkoja on 38+2 ja tuntuu että yön aikana olisi tullut enemmän vuotoa. Limatulppa lähti eilen. Kivuliaita supistuksia ei ole kuitenkaan.

En osaa sanoa mitä eroa kun esikon odotuksesta meni vedet vasta synnytyssalissa mutta sen voin sanoa että molemmissa raskauksissa on valkovuoto ollu tosi runsasta lopussa.
Minäkin maaliskuinen.
Rv38+5

Sitä voi olla vaikea erottaa jos valkovuoto on kovin juoksevaa. Käykää neuvolassa tai synnyttäjien vastaanotolla niin asia voidaan tarkistaa"pissatikun" tapaisella testillä.

mulla se alkoi heti lirittää kun limatulppaakin alkoi tulla. en eka tajunnu sitä ett onko se kusta vai lapsivettä, mutta kun eihän mulla ole ennekään kuset valunu housuihin, niin kätilö sitte katto sen sellasella tikulla ja lapsivettähän se oli :D

Mulla lirutteli kanssa puoli vuorokautta niin etten tienny kummasta oli kyse (mulla oli tosi runsas valkovuoto lähes koko raskauden ajan :x ), mutta kun mentiin synn.vast.otolle tutkimusta varten, niin siellä hulahtikin sitten monta kertaa litratolkulla vettä.. Tai siltä se ainakin tuntui!! :D

Poika syntyi samana iltana, supparit alko vähän sen jälkeen kun ekan kerran vedet lotis lähes lattialle saakka... :whistle:

Moi!
Pyytäkää neuvolasta semmotta testipaperia.Testiliuskan väri kertoo onko kyse lapsivedestä.Ensimmäinen synnytys oli suht normaali, mut kax seuraavaa syöksysynnytyksiä ja ilman testipaperia ei olisi ajoissa hoksannu et synnytys on käynnistynyt.

Kyllä nämä vedet erottaa valkovuodosta,tässä koko ajan loristellaan ja tulee ihan reippaasti,on kirkasta ja joukossa hieman verta kohdunsuulta!
Älä huolehdi,tiedät kyllä sitten kun lähtee tulemaan vettä.

kysyin samaa hommaa äippäpolilla ja antoi sellaisen vinkin jos ei ole tikkuja käytössä että jos epäilee että tulee lapsivettä ja ei ole varma niin laittaa siteen ja käy sängylle vähäksi aikaa pitkälleen. Jos side kastuu, niin luultavasti on lapsivettä. Ja jossei eka kerta vakuuta niin tee sama testi heti uudelleen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2005 klo 10:51 Jane kirjoitti:
kyllä sie tiät kun lapsivesi menee! Siitä ei voi erehtyä!

Hmm... itselläni käynnistyi esikoisen synnytys pienellä "pulahduksella" lapsivettä ja kyllä minua vain epäilytti, että olisiko ollut valkovuotoa, kun sen eritys oli loppuakohden todella runsasta.

MaidAnna vai kukas tuossa ainakin laittoi sen saman neuvon kuin minkä itse olin neuvolasta saanut eli selälleen makaamaan (ja tosiaan vaikka side pöksyihin) ja jos sitten vielä kastuu niin on tod.näk. lapsivettä.

Joka tapauksessa yhteydenotto äpolille kannattaa, koska kuitenkin vesien mentyä pitäisi tarkastettavaksi lähteä, vaikka supistuksia ei vielä olisikaan.

Niin ja viime viikonloppuna synnyttänyt ystävättäreni synnytti kolmannen lapsensa ja kahdesta aiemmasta vedet menneet "normaalisti" holahtamalla sairaalassa ja tämän kohdalla ilmeisesti lirahtaneet pissalla käynnin yhteydessä huomaamatta sillä synnärille päästessään todettiin kaikkien vesien menneen (ja, että sitä on ilmeisesti ollut hyvin vähän) eikä hän ollut todellakaan huomannut mitään.

Eli kyllä tämä synnyttäminen on kuitenkin sen verran yksilöllistä puuhaa, että itse en kenellekään absoluuttisena totuutena menisi sanomaan näitä "kyllä sinä sitten huomaat, kun vedet menee/ on kyse oikeista supistuksista" - useimmilla titenkin näin on. Mutta helpommalla pääsee, kun kuuntelee omia tuntemuksiaan ja rohkeasti soittaa neuvoja neuvolasta/ äpolilta.

Synnyttämisen iloa kaikille (itsellä ilo myös pian taas edessä - la 23.4) ;)

Yhteistyössä