valkoinenkieli+kielikoru

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppu93
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

emppu93

Uusi jäsen
27.02.2012
2
0
1
Minulla on kaksi kielikorua ollut jo jonkun aikaa eikä ikinä mitään oireita. nyt olen ollut pitkään jo flunssassa ja huomasin paripäivää sitten että kieli on aivan valkoinen. ja eilen kieli alkoi mennä vähän kipeäksi. olen yrittänyt juoda paljon vettä, syönyt jääpaloja ja pestä kieltä mutta mikään ei auta.
korujakaan en kehtaisi ottaa pois.. onkohan mitään neuvoja, tai tietääkö kukaan onko tämä ihan normaalia?

Aluksi epäilin, että suun kautta hengittämisen vuoksi on normaali kielen karstoittuminen vaan lisääntynyt, kun suu on kuivunut, mutta jos on oikein kipeäkin, niin olisiko niissä kohdissa afta. Lisääntyvät virusinfektioiden aikana. Suusammaskin voi aiheuttaa kielen kipeytymistä, mutta se on aikuisilla harvinainen. Tuskin liittyy mitenkään kielikoruun.

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja emppu93
Mun kielilävistys kipeytyy joskus, en tiedä miksi. Otan silloin korun pois ja laitan takaisin joskus kun parantuu tai jaksan tai muistan..on ollut jopa vuoden-pari ilman korua, mutta lävistys on pysynyt auki.

Veikkaan jotain sammasta tai tulehdusta. Kokeile sitruunaa, puolukkaa tms. mitä vauvoillekin mätetään jos on sammasta. Ja joku desinfioiva suuhuude, vaikka Corsodyl voisi olla ihan jees kokeilla. En usko että liittyy lävistykseen vaan flunssaan.

Yhteistyössä