"Valkoinen heteromies on vihreissä ongelmajätettä"

vierailija
Vihreiden pitäisi olla puolue, jonka ykkösteema on maailmanlaajuinen taistelu ilmastonmuutosta vastaan kaikin mahdollisin länsimaiseen demokratiaan kuuluvin keinoin. Valitettavasti puolueen pohjat ovat tunnepohjaisessa luonnonsuojelussa.

Valitettavasti ydinagendaksi on muodostunut detaljitason mikromanageeraminen päästöjen vähentömiseksi ja sitten nämä feministiset ristiretket.

Osmo Soininvaaraa arvostin ja arvostan todella paljon. Olen hänet muutamaan otteeseen tavannutkin. Vihreissä on ollut myös monta muuta henkilöä, joita olen arvostanut (naisiakin). Mutta valitettavasti kokonaispolitiikka on pahasti pielessä. Ei voi mitään. Myännän, että olen joskus Osmoa äänestänyt. Silloinkin ajattelin, että ikävä äänestää ydinvoimavastaista puoluetta, vaikka Osmon kannan tiesinkin.
Mihin unohdit vihreiden ilmastonmuutosta kiihdyttävän maahanmuuttopolitiikan?
 
Katselin Harjannetta Sannikan ohjelmassa ja ajattelin, että tämä ei mies tule nousemaan vihreiden hierarkiassa. Hän oli äärivihreiden makuun liian sovinnollinen ja myös yllättävän epävarma. Ehkä se epävarmuus johtuu siitä, että äärivihreät murskaavat jopa omassa puolueessaan vähänkin oikealle menevät mielipiteet.
 
Äänestäjät ovat suurimmaksi osaksi naisia. Ja siinä missä miesäänestäjälle tasa-arvo tarkoittaa sitä, että voi äänestää miehiä tai naisia, (feministiselle eli vihreälle) naisäänestäjälle tasa-arvo tarkoittaa sitä, että pitää äänestää naista.
Sinällään niin kauan kuin yhteiskunnassa on selkeää epätasa-arvoa naisten kannalta, tuo on ihan ymmärrettävää. Suomessa tilanne nyt ei vaan enää oikein sellainen ole.

Silti kyllä Suomessa yhä on paljon sellaisia epätasa-arvon linnakkeita. Kyllähän varsinkin mun alalla naisiin suhtaudutaan usein aika vähättelevästi. Harva nainen lähtee opiskelemaan insinööriksi. Siellä on kyllä todella pätevääkin porukkaa joukossa.

Uskallan väittää, että keskimäärin miesten geenit sopii paremmin insinöörihommiin, mutta ei tää tarkoita sitä että kukaan nainen ei näihin hommiin sovi. Tämä on vaan miesten luoma maailma, johon on vaikea päästä sisään.
 
vierailija
Älä puhu ja valehtele. Jatkuvastihan sä mun juttuja luet, vaikka yrität samalla jäkättää vastaan.
Kaksplussalla on iso kasa ongelmajätettä, jos luulet lukijoiden tarvitsevan tuotoksiasi.
Vauva av-sivulla tätä palstaa ei kehuta.
Kuulema täällä on vain muutama positiivinen ketju. Olen samaa mieltä.
Sääli. Monelle palstasta olisi hyötyä.
Onneksi tietoa löytyy hyvin muualta.
Ps. Maria Ohisaloa arvostan. Olen nähnyt hänet joskus Kampin torilla.
Yritetään olla hiilineutraaleita netin käytössä.
 
vierailija
Sinällään niin kauan kuin yhteiskunnassa on selkeää epätasa-arvoa naisten kannalta, tuo on ihan ymmärrettävää. Suomessa tilanne nyt ei vaan enää oikein sellainen ole.

Silti kyllä Suomessa yhä on paljon sellaisia epätasa-arvon linnakkeita. Kyllähän varsinkin mun alalla naisiin suhtaudutaan usein aika vähättelevästi. Harva nainen lähtee opiskelemaan insinööriksi. Siellä on kyllä todella pätevääkin porukkaa joukossa.

Uskallan väittää, että keskimäärin miesten geenit sopii paremmin insinöörihommiin, mutta ei tää tarkoita sitä että kukaan nainen ei näihin hommiin sovi. Tämä on vaan miesten luoma maailma, johon on vaikea päästä sisään.
Insinöörigeeni:D mut eipäs pilkata miehiä.
Itse en ole huomannut insinöörialalla mitään sellaista, mihin mies sopisi paremmin kuin nainen. Miesvaltaisuus näkyy joskus naisten vähättelyssä.
Ei se kyl niin ole, et osa naisista tekis poikkeuksen sopimalla hommiin. Poikkeus vahvistaa säännön vain silloin, kun poikkeus aiheuttaa virheen, jos poikkeus ei aiheuta virhettä, sääntö on väärin.
 

Yhteistyössä