Valkaiseeko valkaisevat hammastahnat ja suuvedet siusta oikeasti?

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Tuli vaan eilen katseltua kaupassa noita aineita ja esim. Pepsodentin white now-hammastahna on miltei tuplasti kalliimpi kuin muut "tavalliset".

Ja kun luin Pepsodentin White Now-suuvesipurkkia, niin siinä luki, että valkoisemmat hampaat jo ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Ja purkin toisella puolella luki, että vaikutus on optinen ja väliaikainen :D
Eipä ihme, ettei miehen mielestä miun hampaat näyttäneet yhtään valkoisemmilta :whistle: :laugh:

ei ne auta mitään,niissä ei ole oikeastaan mitään muuta kuin hinta.
Oikea valkaisu tahna kannattaa hakea apteekista,siinä on sitä määrää vähän enemän niin on jotain pientä hyötyä.

Ei valkaise...
Ainut joka on vähän avittanut on apteekista hankittu Yotel tahna, ei ne apteekin tahnatkaan kaikki valkaise. Luin vasta hampitahnavertailun ja osa hammastahnoista sisälsi trikoslania (tai jtns.) ja jotkut vain muutti kiillettä tai eivät tehonneet mitenkään... :/

Mulla tuo Pepsodent ainakin tepsi tosi hyvin. Synnytyksen jälkeen kun piti syödä ja juoda ympäri vuorokauden parin tunnin välein (oli ihan järkyttävä nälkä koko ajan), niin mulla tuli etuhampaisiin ihan kunnon tummentumat. Mieskin niistä jo huomautti. Join paljon täysmehuja ja kivennäisvettä, ehdin jo ajatella että kiille vaurioitui, vaikkakin söin purkkaa ja xylitolpastilleja paljon.

Ostin sitten tuota Pepsodentia ja parin kolmen käytön jälkeen (sähköhammasharja) tummentumat vähitellen lähtivät pois eivätkä ole takaisin tulleet. Enää ei tosin tarvitse niin paljon syödä ja juoda, juomana käytän nyt enimmäkseen vettä. Eli mulla ainakin toimi.

Alkuperäinen kirjoittaja nikki:
Yksi ainoa hammastahna oli oikeasti valkaiseva, ostin sen apteekista, mutten enää kuolemaksenikaan muista mikä se oli :/

Yotel sarjassa on ainakin ollut yksi toimiva,ne muut on aika lailla kanssa ei vaikutusta.

Se on Yotuel ja valkaisee oikeesti, on kallista, mutta hintansa väärti. En käytä sitä jatkuvasti vaan vuorotellen tavistahnan kanssa.
http://www.yotuel.fi/yotuel.asp?viewID=249

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
No onko tuo yotuel sitten "myrkkyä"? Voiko käyttää jos on herkästi vihlovat hampaat?

Mä käytän juur sillai että putkilo Yotuelia ja sen jälkeen putkilo jotain vihloville hampaille tarkoitettua.

Yhteistyössä