Välivuodot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Taustaa:

Olen 33v lapseton nainen, käytössä yaz e-pillerit 5/18 alkaen, muuten sopinut tähän asti ihan hyvin, oisko 5 kertaa 5 vuoden ajalla tullut menkat kesken laatan, joille oon aina keskinyt jonkun hyvän selityksen (nopea laihtuminen, muuttostressi, antibioottikuuri, läheisen sairastuminen).

Viime vuoden lopulla aina uuden pillerilaatan alkaessa kipeyty rinnat tosi pahasti, ihan sama tunne niissä kun silloin murrosiässä kun ne alkoi kasvaa. Ehkä aina vajaan viikon oli kupeet. Tätä kesti oisko ollu 3 kiertoa.

Nyt tässä kierrossa söin viimeisen pillerin 12.4 ja menkat alkoi 15.4. Ne kesti mun mittapuulla pitkään, loppui 22.4. Sit oli kokonaiset 4 päivää vuodotonta aikaa, kunnes 27.4 huomasin seksin jälkeen paperissa verta, missään vaiheessa veri ei valunut ulos asti, eli tosi niukka tiputtelu kyseessä, mut tähän päivään asti jatkunut... tänään alkanu menkkakivut ja eka luulin et vuoto runsastuu, mut ei. Testailen myös mun kohdunnapukkaa jatkuvasti ja varmaan sillä toiminnalla ite vaan pahennan tilannetta kun se ärtyy, niin ja siinä napukassa tuntuu joku ihme patti ja sit lisäks joku toinen ihme juttu ja siis vuotoa tulee vähän enemmän kun siihen on koskenut. Eli onko tässä nyt mun kroppa yrittäny tehdä menkkoja viimesen 1,5 viikkoa.

Muutenki noiden pillereiden kanssa ei koskaan tiedä, onko 3kk täysin vuodoton (pidän aina tauon, eli en syö putkeen) vai tuleeko taukoviikolla niagara vai pari tippaa verta. Hermo menee.

Kuolema vai epäsopiva ehkäisy mulle.

Tiiän ette oo lääkäreitä, mut jotain vertaistukea pliis... mulla on semmonen ongelma et en kertakaikkiaan uskalla mennä lääkäriin vaan murehdin itteni varmaan kuoliaaksi kohta.

Yhteistyössä