Valivalivalivali

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nillinnii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nillinnii

Vieras
Miehellä on sit taas joku nillityskausi, kaikki on paskaa ja ihan hirveetä, jatkuva vinkuna ja valitus ja juututaan joka helvetin huonoon asiaan ikuisuudeksi.

Oon yrittänyt puhua millon mistäkin näkökulmasta, et ei toi mitään hyvää ainakaan ruoki et se valittaa iät ja kaiket ja takertuu kaikkeen negatiiviseen ja et vois miettiä vaikka sitä miten monella tavalla sen elämä on hyvin ja helppoa moneen muuhun nähden vaan ei niin ei. Vie kyllä munkin energiat tosi hyvin ja pilaa kaikkien päivän millon milläkin asiallaan, tänään se sit sattu oleen verotus joka on niin perseestä ja väärin ja pitäis muuttaa amerikkaan.

Suurin osa valituksen aiheista on kyllä ihan itse aiheutettujakin, sekin alkaa ärsyttää kun jatkuvasti sössitään asiat ja sit valitetaan päiväkaudet et kuin kaikki muut on niin perseestä. Vapaa-aikaakin on ihan liian vähän ja rahaa ei oo tarpeeks, vaikka ihan ite se niitä ylitöitä sun muita haalii ja törsää rahaa millon mihinkin.

Nytkin jotain kun vitsailtiin et mitä tekis jos voittais jonkun pienen summan yhdestä kilpailusta, niin ei mies ois mitään mihinkään järkevään laittanu, se oli sitä mieltä et jos mitään tulis niin heti laittas johonkin kesälomamatkaan tms. älyttömään, eikä esim. uuteen autoon säästöön joka me oikeesti kohta tarvitaan. Rahaa kuluu vaikka mihin sellaseen "pieneen" mikä "ei maksa mitään" esim. sikspäkki kaljaahan on ihan ilmasta, jos on tarjouksessa mut sit sitä edellisenä päivänä voi olla sitä mieltä et esim. se on törsäystä jos laittaa kaks kinkkua leivän päälle, eikä nyt tosiaan ainakaan mitään kalaa voi ostaa ikinä, koska herranjesta, sehän maksaa ihan liikaa!

Aijoo se vapaa-aika, mies käy harrastuksessa 1-2 kertaa viikossa ja sen lisäksi on nyt ollut kerran viikossa suurinpiirtein joku alkoholinhuuruinen illanvietto millon missäkin seurassa, mulla sen sijaan ei oo yleensä ees kerran viikossa mahdollista lähtee lenkille ilman lapsia kun millon on ne miehen ylityöt ja millon on joku sen harrastus. Tää ei ees muuten alkais kyrsiä mut kun toi helvetin jatkuva valitus! Ja se et huudetaan jotain "vittu vittu vitun vittu" lasten kuullen ja pelotellaan lapsia ettei meillä oo yhtään rahaa mihinkään ja esim et ei oo varaa joululahjoihin sit tai muuta tollasta paskaa mikä ei ees pidä paikkaansa. Tai eihän sil miehellä oo varaa niihin joululahjoihin kun se pistää ne rahat ennemmin kurkustaan alas muodossa tai toisessa, et varmaan sikäli totta.

Joku aika sit oli kans tilanne, et oli tiukkaa rahasta = minä säästin tekemällä joka päivä eväät töihin ja kulkemalla pyörällä, en ostanut ylimääräisiä enkä käynyt missään ulkona syömässä ja sellasta. Mies sen sijaan jatkoi samaa rataa kuin ennenkin, sen mielestä ois ollu ihan liian vaikeeta ees ottaa mukaan eväitä mitä minä oisin sille valmiiks laittanu jääkaappiin samalla kuin omani tein ja sit loppukuusta olikin sillä rahat loppu ja jouduin maksaan sen laskuja sit sillä minulla säästyneellä rahalla.

Yhteistyössä