valitusta rahan vähyydestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
oli jäänyt yksi lasku maksamatta ja löytyi, kun selasin tärkeiden papereiden pinon läpi. voi kakka! 300e.

ja tilille jäi sen jälkeen loppukuuksi n. 120e. Ja sitten tälle kuulle on yhdet sukulaissynttärit, jonne pitäisi lähteä juhlimaan. Kutsuttu on aikapäiviä sitten, joten yllätyksenä ei tule. Olen lupautunut osallistumaan kimppalahjaan, joten siihen menee about 50e. Ja sitten on nämä äitienpäivät. Pitää viedä kukkaa tms. muuta muistamista. Siitäkin tulee n. 20e. kun mummoja on kolme, joita ollaan tavattu muistaa. Jääkaappi on onneksi täynnä ruokaa, joten menee pitkästi ensi viikolle, ennenkuin tarvii kauppaan lähteä. Miehellä on toivottavasti tilillä jonkin verran rahaa. Itse saan ehkä kesäkuussa toivottavasti jotain rahaa. Hakemukset menossa kelassa. Haukkukaa lyttyyn! Ja sinne synttäreille on nyt pakko mennä, ei voi jättää välistä. Huutikseenkin laitoin tavaraa, mutta ei siellä vielä ainakaan huutoja ole. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
töihin?
sieltähän rahaa saa..
kelan tuet ei ole paljon,tiedän..ei hurraamista niissä :(

Ja vatut... En ole ap mutta nyt kun käyn töissä niin mulla on aina rahat loppu. Ei kannata ei, kolmen lapsen työttömänä yh:na mulla oli aina paljon enemmän rahaa kuin nyt työssäkäyvänä.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
kannattaa kouluttautua hyvin niin saat hyvää palkkaa ;)

lääkäriksi tai joksikin bisnesnaiseksi.

Lääkärinä töihin pääsee 10 vuoden päästä ja ensimmäiset kaks vuotta maksaa opintolainoja pois.. jes.

aikamoista kiristelyä toi varmasti vaatii.
meillä tiukensi kans kuluneen kuun kuukausibudjettia isot laskut.. mut nyt vielä viikko tilipäivään ja noin 300e on mennyt kaikkiin mahdollisiin kuluihin meiltä kolmelta (sisältäen siis kaiken; ruuista vauvan vaatteitten kautta pojan päiväkotijuttuihin ja lääkkeisiin..)
mä en varmaan pysytis ostaa mitään äitienpäiväjuttuja ja osallistumaan lahjaan tolla budjetilla.
tekisin korttia äitienpäiväksi ja pahoittelisin vaan etei pystykään yhtäkkiä osallistumaan lahjaan. luulisi kaikkein ymmärtävän(ja jos ei niin ovapas pikkusieluja)

Äitienpv voi vaikka askarrella kortin ja leipoa jotain pientä, tartteeko sitä kukkaa joka vuosi viedä??
Ja synttäreille viet jotain edullista, jos kysessä esim lapsi, niin värityskirja ja kynät on halpa lahja.. :)

kun nämä juhlat ovat olleet jo aikaisemmin tiedossa... en vaan silloin tajunnut, etten ehdi saada rahaa tähän mennessä. Mä en tiedä, onko miehellä tilillä rahaa, joten täytyy toivoa että hän vois kustantaa tuon lahjan. Ja nyt mä hoksasin, että mulla on jo lahjat valmiina mummoille, joten se säästyi! sunnuntaina päästään mummojen lihapatojen ääreen. Ja tarkistin että jemmassa mulla käteistä on vajaa 100e, joten sillä ostan ensi viikon ruuat ja varmaan jääkin vielä. Kesäkuun alussa mies ainakin saa palkan. :) Kyllä mä luulen, että saadaan ruokaa, kunhan ei mitään muita laskuja enää tulis tälle kuulle.

synttärit on sukulaismiehen aikuisjuhlat, joten ihan värikynillä siellä ei selviä. :D menemme autolla, joten ei tarvi mitään takseja maksaa ja ravintolassakin säästyy.

oisko voinu sen 300e laskun maksaa osissa?!?!? ja jos kerta nyt sitten rahat tiukilla niin ostat halvemmat kukat mummoilla ja teette itse kortit!!!!!! ja kait sen kimppalahjankin voi maksaa myöhemmin tai sitten osallistua vaan 20e...tai olla osallistumatta kokonaan..kyllä sitä 120e pärjää loppu kuun jos vaan ruokaan yms tärkeeseen laittaa..

Kivaa että on kohtalotovereita!!Meillä kansa menty n. kuukausi niin pienellä rahalla että oli pakko lainata ja sekön taas sekoittaa sitten seuraavaa tiliä kun pitää velat maksaa...mies on töissä ja mä kotona älomalla vielä. Mies tienaa hyvin mut sai viimeks sairastelujen takia pienen tilin mistä oli sit paljon laskuja, ääh...ja mun työhönmenolla ei paljoo juhlita,saan samaa rahaa varmaan kun äpäiväraha. Kyl se raha vaan tekis onnelliseks, tarvii elää niin päivä kerrallaan ja miettiä et mitäs seuraavaks. Sit meil sattu samaan hyökyyn hajoomaan pesukone,digikamera ja kahvinkeitin, et sit kun menee huonosti niin kaikki näköjään pitää kaatuu niskaan samalla...mutta eiköhän tästä jotenkin selviä..kiristely on varmasti muillakin näinä päivinä:) toivottavasti saat lainattua jostain..

Alkuperäinen kirjoittaja möö:
Kivaa että on kohtalotovereita!!Meillä kansa menty n. kuukausi niin pienellä rahalla että oli pakko lainata ja sekön taas sekoittaa sitten seuraavaa tiliä kun pitää velat maksaa...mies on töissä ja mä kotona älomalla vielä. Mies tienaa hyvin mut sai viimeks sairastelujen takia pienen tilin mistä oli sit paljon laskuja, ääh...ja mun työhönmenolla ei paljoo juhlita,saan samaa rahaa varmaan kun äpäiväraha. Kyl se raha vaan tekis onnelliseks, tarvii elää niin päivä kerrallaan ja miettiä et mitäs seuraavaks. Sit meil sattu samaan hyökyyn hajoomaan pesukone,digikamera ja kahvinkeitin, et sit kun menee huonosti niin kaikki näköjään pitää kaatuu niskaan samalla...mutta eiköhän tästä jotenkin selviä..kiristely on varmasti muillakin näinä päivinä:) toivottavasti saat lainattua jostain..

tsemiä kiristelyyn.
mä oon melkein jopa ylpee meistä että ollaan selvitty tää kulunut kuukausi nihkeillä rahoilla ja ilman rahan lainaamista. mies suorastaan kielsi etten saa lainata rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
oisko voinu sen 300e laskun maksaa osissa?!?!? ja jos kerta nyt sitten rahat tiukilla niin ostat halvemmat kukat mummoilla ja teette itse kortit!!!!!! ja kait sen kimppalahjankin voi maksaa myöhemmin tai sitten osallistua vaan 20e...tai olla osallistumatta kokonaan..kyllä sitä 120e pärjää loppu kuun jos vaan ruokaan yms tärkeeseen laittaa..

Mulla on ikeasta hankitut lahjat mummoille. en muistanut, että olin jo heille lahjat hommannut. (olisko ollut peräti 3e /kpl) lapset saavat tehdä kortit, joten se puoli on hoidettu. Kimppalahjan maksu onnistunee myöhemminkin. Ja löysin jemmasta vajaa 100e, joten kyllä mä uskon että ruuassa pysytään! Toivottavasti ens kuukausi ei ole yhtä tiukka ja mäkin saisin vähän rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
synttärit on sukulaismiehen aikuisjuhlat, joten ihan värikynillä siellä ei selviä. :D menemme autolla, joten ei tarvi mitään takseja maksaa ja ravintolassakin säästyy.

Mut ne väritysjututhan menis aivan vitsinä :p

Yhteistyössä