Valitusta raha-asioista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valivali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

valivali

Vieras
Ottaa päähän omat raha-asiat, kun periaatteessa palkka on ihan hyvä, mutta sitten menojen jälkeen ennen seuraavaa palkkapäivää huomaan, että pitää oikein kitkuttaa, ettei tili mene tyhjäksi. Olen yksinhuoltaja, 1 lapsi koululainen ja asun kulahtaneesa kerrostalokämpässä ja auto on 8 vuotta vanha kolhiintunut romu. Remppaa pitäisi tehdä vahvasti sekä kämppään että autoon, mutta kun ei oo rahaa. Lyhennän asuntolainaa ja maksan vastiketta, maksan vakuutusmaksuja ja puhelinlaskua, sitten on ollut vaikka mitä menoa edesmenneen isäni hautajaiskuluista (kuoleminen on kallista ja varsinkin arkkuhautaus) jne. Aina tuntuu olevan isoja menoja joka helvetin kuukausi. Pitäisi ostaa uus sänky itselle, mutta siihenkään ei tunnu olevan varaa. Jostain pitäisi saada rikas ukko jakamaan näitä menoja, ei tämä meno muutu parmmaksi millään. Olen huomannut,että lapsettomat pariskunnat, joissa molemmilla töitä, ovat kaikkein parhaimmassa asemassa. Kyllä tämä Suomi on kustannuksiltaan kahden tulonsaajan maa, ja vielä niin, että molmmilla pitää olla hyvät tulot. No, sainpahan valittaa....

No joo,voin sanoa, että ajoittain yyhoona oli tiukkaa, kun piti ostaa isompi kodinkone uusiksi, tuli vuoden jäsenmaksu liitolta tms. Mutta kun kaksi yyhoota meni yhteen niin nyt sitten tiukkuus on ihan eri tasoa. Ite oon vaan opetellu tekemään halvempaa ruokaa ja olemaan kiitollinen, jos saa jostain jotain tutuilta. Esim.mamma- ja vauvanvaatteet sain käytettyinä.

No joo,voin sanoa, että ajoittain yyhoona oli tiukkaa, kun piti ostaa isompi kodinkone uusiksi, tuli vuoden jäsenmaksu liitolta tms. Mutta kun kaksi yyhoota meni yhteen niin nyt sitten tiukkuus on ihan eri tasoa. Ite oon vaan opetellu tekemään halvempaa ruokaa ja olemaan kiitollinen, jos saa jostain jotain tutuilta. Esim.mamma- ja vauvanvaatteet sain käytettyinä.

Ja noin tiukkaan tilanteeseen teitte vauvan.

[QUOTE="ulla";28871078]Ja noin tiukkaan tilanteeseen teitte vauvan.[/QUOTE]

Noh, olen joutunut luopumaan ulkomaan matkailusta ja mies autosta. Suurperhe on arvovalinta ja ei meillä keltään mitään puutu. En koe uhrausten olleen pahoja. Tarkoitin kommentillani sitä, ettei parisuhde välttämättä nosta tuloja per nokka. Toisaalta, voisimmehan me hakeutua suuripalkkaisiin töihin halutessamme. Työkokemusta ja koulutusta riittää. Omana valintana kitsastelu ei tunnu pahalta.

Toisaalta, voisimmehan me hakeutua suuripalkkaisiin töihin halutessamme. Työkokemusta ja koulutusta riittää. Omana valintana kitsastelu ei tunnu pahalta.

Pitikin mennä sanomaan tuo:O Köyhyys on niin suhteellista, eikä kannata vääntää veistä haavassa, jos jollain on oikeasti paha tilanne. Se on ihan eri asia, jos on köyhä omien (tietoisten) valintojensa takia kuin että on köyhä eikä voi tilanteelle mitään nyt eikä tulevaisuudessa.

Yhteistyössä