Valittava joko oviskivut tai menkkakivut :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei vauvaa vielä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei vauvaa vielä

Vieras
Hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa kamalat viikon kestävät menkkakivut ja migreenin. Kierukkaa ei voi laittaa tulehdusriskin takia. Kumit on muuten ihan ok mutta oviskivut on kamalat! Pari päivää ennen alkaa järkyttävät selkäkivut ja varsinaisena ovulaatiopäivänä niin lamaannuttavat vatsakivut että pariin tuntiin en pysty mitään tekemään. Hormonaalinen ehkäisy siis poistaa oviskivut mutta aiheuttaa menkkakivut. Kumeilla taas ei ole menkkakipuja mutta oviskipuja sitäkin enemmän :headwall: Mitä mä teen?! En osaa päättää kumpi vaihtoehto on parempi |O Ideoita?

Mulla on sekä ovis että menkkakivut jopa niin kovat, että saatan oksentaa kivusta. Mutta mulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy(useampaa koitettu), joten mä elän sitten niiden kipujen ja särkylääkkeiden kanssa... Kumikaan ei sovi, joten nonlatex kortsuilla on mentävä, onneksi kierrot on suht. pitkät, niin ei koko ajan ole kipuja!

Alkuperäinen kirjoittaja Noh:
Ja oikeasti kiva kuulla, että jollain muullakin on ne oviskivut, lääkäri kun ei uskonut mua vaan epäili vain jotain tulehdusta yms...

Juu, samoin! :) En ymmärrä miten oviskivut voi tuntua jo pari päivää aikaisemmin ja selässä vielä mutta niin se on :/ Valitettavasti :( Ei ole helppoa tämä naisen elämä. Raskausaika on mulle aina ollut todella helppo ja periaatteessa olisin mielellään aina raskaana jos siitä ei vaan joka kerta seuraisi lapsi ;) (en nyt ihan tosissaan ollut joten älkää hermostuko). Eipä sitä ovulaatiota voi oikein estää ilman niitä hormoneja ja niistä taas seuraa se migreeni :snotty:

Mä olen nyt raskaana, ja raskauduin tasan sinä päivänä kun oviskivut iski, eli kyllä ne oviksesta tulee... Mietin ensin, että jos tämän jälkeen laittaisin piuhat poikki, mutta se ei poista menkkakipuja, nimittäin tuttavani joutui silti kipujen takia laittamaan hormonikierukan... On siis tosi vaikeaa, jos ehkäisyt eivät sovi, ja sitten vielä kumi ja kupari allergiaa. Tosin mä en ole raskautunut esim. keskeytetyllä koskaan, mutta en uskaltais siihen luottaa, jos en ehdottomasti haluais vauvaa... Tosi vaikeaa.

Yhteistyössä