Valitin Muuminenäliinoista, joissa ei sitten ollutkaan Muumien kuvia ja sain tänään vastauksen.

"vieras"
[QUOTE="...";24465030]Kuten kirjoitin aiemmin; joku lähtee tähän. Afrikkaa lähempänäkin on ongelmia. Ihan lähellä on ihmisiä, joiden asiaa voi edistää yhtä pienellä vaivalla kuin tuo nessukirje.[/QUOTE]

Sinä lähdit itse siihen. Afrikan auttaminen on nykyään aivan yhtä helppoa kuin alkoholi-ongelmaisten. Mitä sinun mielestäsi olisi pitänyt tehdä tuon kirjeen kirjoittamisen sijaan?
 
"..."
Te olette sitten söpösiä. Kodinhoitohuonepsykologia kunniaan! ;)

[QUOTE="vieras";24464990]Älähän nyt. Hän ostaa kaupasta vaatteita jotka menevät heti rikki. Hän ei kuitenkaan valita asiasta koska tietää että muilla menee vielä pahemmin ja voimat pitää varata suurten yhteiskunnallisten ongelmien torjumiseen :D[/QUOTE]
 
fhdhg
no juu on tuo kyllä aika huijausta myydä muuminenäliinoina tavallisia valkoisia nenäliinoja. Mahtavat jopa maksaa enemmän kuin ne tavalliset nenäliinat.. Ja kun tietää todellakin mille kohderyhmälle nuo on suunnattu...

parempi vastaus kyseiseltä firmalta olisi ollut, että poistamme koko muuminenäliinat valikoimasta, kun emme pysty tekemään kuin valkoisia nenäliinoja. Tai sitten että lisäämme vaikkapa paketin sisään jatkossa muumitarroja...
 
"vieras"
[QUOTE="...";24465030]Kuten kirjoitin aiemmin; joku lähtee tähän. Afrikkaa lähempänäkin on ongelmia. Ihan lähellä on ihmisiä, joiden asiaa voi edistää yhtä pienellä vaivalla kuin tuo nessukirje.[/QUOTE]

Luuletko tosiaan että ap olisi tehnyt jotain vaikuttavampaa tuon valituskirjelmän sijaan? Luuletko että esimerkiksi täällä kirjoittelusi vaikuttaa muuttaa maailmaa edes siinä määrin kuin tuo valitus? Minusta oli parempi että ap teki valituksen sen sijaan että olisi käyttänyt sen ajan täällä palstalla :)
 
"plop"
[QUOTE="...";24464812]Kun tilanne on se, että tämä maa jo yksistään on pullollaan ihmisiä, joilla on oikeita ongelmia (joo; aina pikkunäppärästi sanoa, ettei ongelmia voi arvottaa, kun ne on suhteelllisia), niin joku tolkku!
Savu nousee korvista, kun mä luen näitä: "mun prinsessalla on kivempaa, kun se voi niistää nenukkinsa kissapaperiin" ja "yhyy, äitykkä pettyi, kun petterin nenäliinoissa ei ollut muumeja". Miten ihmeessä teidän lapset oppii sietämään oikeita pettymyksiä, jos malli on tuo?![/QUOTE]

Kun meidän kaksoset taisteli elämänsä alkutaipaleella keskolassa, ostin heille söpöt pikkupikkutossut, joissa oli pohjassa kuvio. Jos nuo tossut olisivat olleetkin toisenlaiset kuin pakkaus lupasi, olisin ollut todella pettynyt. Eivät lapset niistä olisi välittäneet, ei se olisi heidän selviämiseensä vaikuttanut yms, mutta MINÄ HALUSIN pakkauksen mukaisen tuotteen ja olisin ollut hyvin pettynyt, jos se ilo ja pieni lohduke jota kyseinen tuote minulle lupasi olisi ollut HARHAANJOHTAVA.

Joskus kun on isoja ongelmia, toivoisi että ne pikkuasiast elämässä edes sujuisi.
 
"..."
Ei kyse ole siitä, mitä olisi pitänyt tehdä tuon kirjeen kirjoittamisen sijaan vaan siitä, että muumien puuttuminen nenäliinoista oli pettymys ja kuluttajan harhaan johtamista ja aiheutti pahaa mieltä, joka sai ap:n tarttumaan kynään. Se on jotenkin surullista. Ei se ole edes mikään oikea kuluttajansuoja-asia. Se on vitsi.

[QUOTE="vieras";24465042]Sinä lähdit itse siihen. Afrikan auttaminen on nykyään aivan yhtä helppoa kuin alkoholi-ongelmaisten. Mitä sinun mielestäsi olisi pitänyt tehdä tuon kirjeen kirjoittamisen sijaan?[/QUOTE]
 
"..."
Kunhan keskustelen. Istunhan nytkin tässä hyödyttömänä. Joskin myös saikulla.

[QUOTE="vieras";24465072]Luuletko tosiaan että ap olisi tehnyt jotain vaikuttavampaa tuon valituskirjelmän sijaan? Luuletko että esimerkiksi täällä kirjoittelusi vaikuttaa muuttaa maailmaa edes siinä määrin kuin tuo valitus? Minusta oli parempi että ap teki valituksen sen sijaan että olisi käyttänyt sen ajan täällä palstalla :)[/QUOTE]
 
"vieras"
[QUOTE="...";24465108]Ei kyse ole siitä, mitä olisi pitänyt tehdä tuon kirjeen kirjoittamisen sijaan vaan siitä, että muumien puuttuminen nenäliinoista oli pettymys ja kuluttajan harhaan johtamista ja aiheutti pahaa mieltä, joka sai ap:n tarttumaan kynään. Se on jotenkin surullista. Ei se ole edes mikään oikea kuluttajansuoja-asia. Se on vitsi.[/QUOTE]

Minusta taas se oli hyvä asia. Pakkauksen merkintöjen tulee noudattaa sisältöä jo lain mukaan. Onko laki sinusta tämän osalta tarpeeton? Jos asialla ei olisi ostajalle merkitystä, niin miksi hän ei olisi tyytynyt Rainbowin nenäliinoihin? Jos joku maksaa luksuksesta niin hän odottaa myös saavansa sitä.
 
"..."
Eihän siinä pakkauksessa lue, että niissä nessuissa on muumin kuvia.

[QUOTE="vieras";24465135]Minusta taas se oli hyvä asia. Pakkauksen merkintöjen tulee noudattaa sisältöä jo lain mukaan. Onko laki sinusta tämän osalta tarpeeton? Jos asialla ei olisi ostajalle merkitystä, niin miksi hän ei olisi tyytynyt Rainbowin nenäliinoihin? Jos joku maksaa luksuksesta niin hän odottaa myös saavansa sitä.[/QUOTE]
 
"vieras"
[QUOTE="...";24465161]Eihän siinä pakkauksessa lue, että niissä nessuissa on muumin kuvia.[/QUOTE]

Ilmeisesti pakkaus on kuitenkin ollut harhaanjohtava kuvitukseltaan. En tiedä pakkauksen ulkonäköä koska meillä ei ole muumi-ikäisiä.
 
[QUOTE="...";24465161]Eihän siinä pakkauksessa lue, että niissä nessuissa on muumin kuvia.[/QUOTE]

ei mutta kääre antaa ymmärtää että niissä on.

miten valkoinen nenäliina voi olla MUUMInenäliina jos niissä ei kuviota ole?
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"jojo"
Ihan tottako ihmisen pitää tyytyä siihen, mitä saa, riippumatta siitä, mitä pakkauksessa annetaan ymmärtää? Paketti nenäliinoja on ihmiselämässä pieni asia, mutta jos kuluttaja sallii itseään viilattavan linssiin pikkuasioissa, pikku hiljaa tuotteiden laatu valuu juuri sille tasolle, kuin mihin kuluttaja vähimmillään tyytyy.

Kaiken lisäksi fiksi yritys ottaa mielellään vastaan asiakaspalautteen, sen negatiivisenkin, sillä sen pohjalta hän voi korjata toimintaansa ja kuluttajat pysyvät tyytyväisinä. Tyytyväinen kuluttaja ostaa uudelleenkin saman valmistajan tuotteita.

Ja sitten vähän offtopicia: Olen antanut myös positiivista asiakaspalautetta. Olen käyttänyt aikaani sähköisen asiakaspalautelomakkeen täyttämiseen ja painanut enteriä kertoakseni valmistajalle, miten tyytyväinen olin ostamaani tuotteeseen. Kun kerran moitteiden antaminenkin jollekulle on ajallisesti pois muiden hyvinvoinnilta, mitenkähän väärin yhteiskuntaa vastaan minä silloin oikein tein?
 
  • Tykkää
Reactions: Nyynä ja chef
"vieras"
Mä en ainakaan ostaisi valkoisia nenäliinoja muumikääreessä, mikäli vieressä olisi halvemmalla muun merkkisiä muumikääreettömiä. Nenäliinoja, joissa on itse paperissakin jotakin muumeihin viittaavaa, voisin kalliimmalla hinnalla ostaa, mikäli nuo erikoisnenäliinat tilanteessani jotakin erityisesti ilahduttaisivat.

Mulla tuossa olisi kyse periaatteesta ja ennen kaikkea säästökohteesta. Ostan mä riisinikin jonakin muuna kuin uncle ben'sinä, mikäli ketjumerkillä vastaavan sorttista riisiä on. Mikäli olisin mieltynyt juuri uncle ben'sin rakenteeseen ja makuun, ostaisin toki sitä, mutta yleisesti ottaen ostan tuotteista mahdollisimman vastaavat halvimmat versiot.

Parikymmentä senttiä sinne ja tänne on joillekin pikkurahaa, mutta meille se yhteiskertymä merkitsee ja siksi on kiinnitettävä huomiota pikkuseikkoihinkin.
 
juupa
Miksiköhän se yksi harmaa valittaa täällä, eikä käytä aikaansa johonkin yhteiskunnallisesti hyödyllisempään? Miksei edistä lähellä olevien ihmisten elämää, vaan käyttää aikansa valituksiin toisten tekemisistä. Surullista kerrassaan.
 

Yhteistyössä