Valitin Muuminenäliinoista, joissa ei sitten ollutkaan Muumien kuvia ja sain tänään vastauksen.

"tyttö"
[QUOTE="...";24464857]Mistä sä päättelit, että sympatia oli se, jota halusin? :)[/QUOTE]


sympatiaa se kysyi nenäliinan varjolla! hyi kotiäitiä hyi! (hyi mä ittekkin kun tykkään niistää nenuliinaan missä on kuvioita! paavo pesusienen nenukset on muuten aivan mahtavia=)=)=) )
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
[QUOTE="...";24464843]Ei. Jos on niin hyvin asiat, niin sitten on varmasti voimavaroja vaikka edistää niiden asioita, joilla ei ole. Ennemmin kuin kitistä turhista. Heikko-osaisemmat kun eivät monesti jaksa omasta puolestaan puhua ja oikeista epäkohdista valittaa.[/QUOTE]


# ei Lissu, äiti ei osta sinulle Hello kitty-nenäliinoja, koska naapurin Pertillä on alkoholiongelma. Yritetään nyt Lissu pohtia miten saamme Pertin lopettamaan juominen #
 
"..."
Ei mulla ole ongelmia lainkaan. Mun talouspaperissa on kukkia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24464867:
No tuo sun tekstis nyt -- anteeksi vain -- kuulostaa siltä, että huomatkaan mun isot ongelmat. =)

Tai sitten tykkäät vaan jeesustella. Mutta sepä se. Ei kaiken tarttee eikä pidä olla niin vakavaa. Joskus voi nurista vähän pienemmästäkin pulmasta.
 
[QUOTE="...";24464843]Ei. Jos on niin hyvin asiat, niin sitten on varmasti voimavaroja vaikka edistää niiden asioita, joilla ei ole. Ennemmin kuin kitistä turhista. Heikko-osaisemmat kun eivät monesti jaksa omasta puolestaan puhua ja oikeista epäkohdista valittaa.[/QUOTE]

Osuit oikeaan. Mulla on voimavaroja edistää heikko-osaisempien asioita ja sitä teenkin. Mutta mulla jää vapaaehtoistyön lisäksi aikaa muuhunkin.
 
"vieras"
[QUOTE="...";24464812]Kun tilanne on se, että tämä maa jo yksistään on pullollaan ihmisiä, joilla on oikeita ongelmia (joo; aina pikkunäppärästi sanoa, ettei ongelmia voi arvottaa, kun ne on suhteelllisia), niin joku tolkku!
Savu nousee korvista, kun mä luen näitä: "mun prinsessalla on kivempaa, kun se voi niistää nenukkinsa kissapaperiin" ja "yhyy, äitykkä pettyi, kun petterin nenäliinoissa ei ollut muumeja". Miten ihmeessä teidän lapset oppii sietämään oikeita pettymyksiä, jos malli on tuo?![/QUOTE]

Missä he oppivat pitämään oikeuksistaan kiinni?
 
"jojo"
Ei, vaan voi jeesus noita kuluttajia harhaan johtavia firmoja.
Peesi! Mä ostin tytön ristiäisiä varten servettejä, joissa mun mielestä oli ihanan kaunis perhoskuvio. Kotona huomasin, että sekä kuva että värit olivat vain siinä pakkausmuovissa. Mä olen tottunut siihen, että servetin värin näkee ennen kuin paketin avaa. Kai sitä kohta kangaskaupastakin saa valkoista kangasta kivan värisessä kassissa, samalla logiikalla. Mur!
 
"tyttö"
asiasta toiseen,miksi ne rutisijat käy vessassa? miks ei sanomalehden kaa pellolla tai ämpärilla??? ajatelkaa,ensin lue lehden,sitten pyyhkii sillä,kaksi kärpästä samalla...... ja saa samalla myös fiksummaksi kun menee enemmän aikaa ja lukee kunnolla? säästyy vettä,sähköä,mulle jää kaikki ne kuvioidut nenuliinat ja hello kitty talouspaperit....
 
"vieras"
[QUOTE="...";24464866]Joo, mutta jos jaksaa jonkun valituskirjelmän tuollaisesta aiheesta vääntää, niin kehottaisin suuntaamaan energian oikeisiin ongelmiin.[/QUOTE]

Aina löytyy suurempia ongelmia. Periaatteesi ei oikein toimi käytännössä. Miksi ylipäätään valittaa Suomessa mistään kun Afrikan tilanne on niin paha?
 
"jojo"
[QUOTE="...";24464925]Oikeuksista? :LOL: :LOL: Huhhuh![/QUOTE]

Kyse ei ole siitä, että joku peräisi ölasten oikeutta kissankuviin nessuissa. Sen sijaan perätään kuluttajan oikeutta saada sitä, mitä pakkaus antaa ymmärtää kääreessä olevan. Takuulla nevalkoiset nessut kissakääreessä maksoiuvat enemmän kuin ne "tavalliset" siinä vieressä, eli kuluttaja maksaa ekstraa KÄÄREESTÄ. Se on väärin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24464722:
Sama! Siis pikkuselle nuhanenälle (jota ei niistäminen kiinnosta yleensä..) ne ostin.

Ja tosiaan kyllä noissa Hello Kittyissä jokaisessa kuvat on (kun joku tuolla kirjotti, ettei niissäkään ollu).
minä olin se joka kirjotti ettei niissä ollu. ja tosiaan, siinä paketissa jonka tyttö ukkinsa kanssa osti alkukesästä, ei ollu minkäänlaisia kuvia (ei kyllä mitään hajustettakaan). eli lienee kyse eri tuotteesta siis? tai sitten on tullut vasta myöhemmin markkinoille ne.

ja vastasitkin jo, että prismasta ostit, pitääpä ihan tuon yhen tuohtuneen harmaan kiusaksi ostaa niitä hello kitty - KUVIOITUJA nenäliinoja :xmas: :saint:
 
"vieras"
[QUOTE="jojo";24464960]Kyse ei ole siitä, että joku peräisi ölasten oikeutta kissankuviin nessuissa. Sen sijaan perätään kuluttajan oikeutta saada sitä, mitä pakkaus antaa ymmärtää kääreessä olevan. Takuulla nevalkoiset nessut kissakääreessä maksoiuvat enemmän kuin ne "tavalliset" siinä vieressä, eli kuluttaja maksaa ekstraa KÄÄREESTÄ. Se on väärin.[/QUOTE]

Älähän nyt. Hän ostaa kaupasta vaatteita jotka menevät heti rikki. Hän ei kuitenkaan valita asiasta koska tietää että muilla menee vielä pahemmin ja voimat pitää varata suurten yhteiskunnallisten ongelmien torjumiseen :D
 
[QUOTE="jojo";24464960]Kyse ei ole siitä, että joku peräisi ölasten oikeutta kissankuviin nessuissa. Sen sijaan perätään kuluttajan oikeutta saada sitä, mitä pakkaus antaa ymmärtää kääreessä olevan. Takuulla nevalkoiset nessut kissakääreessä maksoiuvat enemmän kuin ne "tavalliset" siinä vieressä, eli kuluttaja maksaa ekstraa KÄÄREESTÄ. Se on väärin.[/QUOTE]

niin ne maksaakin enemmän. ja juuri tästä on kyse tässäkin ketjussa: perätään oikeuksia saada sellaista tuotetta jota kääreessä luvataan.

jumalauta kun suomalaiset ei osaa perätä mitään oikeuksiaan missään. muistan erittäin hyvin ranskalaisten maajussien traktorimarssit EU-parlamentin rappusille ja haisevat lantakasta kun he peräsivät oikeuksiaan. ja mitä teki suomalaiset vastaavassa tilanteessa? kuului "uik-uik-uik" ja mentiin takas pellolle töihin. suomalaisia viedään kun pässiä narussa ihan joka tilanteessa.
 
"Minna"
Jollei kukaan antaisi koskaan tuotteista palautetta (valittaminen on asia erikseen), ajatellen että on niitä suurempia ongelmia tässä maailmassa, niin eiväthän ne tuotteet koskaan kehittyisi. Asiallinen asiakaspalaute on oikeasti firmoille todella tärkeätä. Otan sitä itsekin työssäni vastaan. Se jos asiakaspalautteen käsittelylle ei ole työpaikassa resursseja ja siten sen käsitteleminen ärsyttää jotain vastaanottajaa (kuten edellä joku kirjoitti), niin sehän on firman, ei kuluttajan ongelma. Kilpailu on niin kovaa että yhdelläkään yrityksellä ei olisi varaa natista palautteesta jonka perusteella voi kehittää tuotteita ja palvelua paremman kilpailukyvyn saamiseksi.

Joten kannattaa jatkossakin antaa palautetta tuotteista, joissa kokee olevan parannettavaa. :)
 
"..."
Kuten kirjoitin aiemmin; joku lähtee tähän. Afrikkaa lähempänäkin on ongelmia. Ihan lähellä on ihmisiä, joiden asiaa voi edistää yhtä pienellä vaivalla kuin tuo nessukirje.

[QUOTE="vieras";24464955]Aina löytyy suurempia ongelmia. Periaatteesi ei oikein toimi käytännössä. Miksi ylipäätään valittaa Suomessa mistään kun Afrikan tilanne on niin paha?[/QUOTE]
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24464993:
niin ne maksaakin enemmän. ja juuri tästä on kyse tässäkin ketjussa: perätään oikeuksia saada sellaista tuotetta jota kääreessä luvataan.

jumalauta kun suomalaiset ei osaa perätä mitään oikeuksiaan missään. muistan erittäin hyvin ranskalaisten maajussien traktorimarssit EU-parlamentin rappusille ja haisevat lantakasta kun he peräsivät oikeuksiaan. ja mitä teki suomalaiset vastaavassa tilanteessa? kuului "uik-uik-uik" ja mentiin takas pellolle töihin. suomalaisia viedään kun pässiä narussa ihan joka tilanteessa.
Tällä menolla lapsemmekin ovat samanlaisia. Heidät opetetaan tyytymään siihen mitä saavat.
 
[QUOTE="vieras";24464744]Tai sitten siellä joku kiireinen tiedottaja tms. hampaita kiristellen on vastannut ap:lle. Itse olen työssä, jossa noita asiakaspalautteita otetaan vastaan ja niihin vastataan, KAIKEN MUUN kiireen keskellä ja ohessa. Ei paljoa hymyilytä kun vietät kahvitaukosi vastailemalla kaikenmaailman natinoihin. Mä en oikeasti ymmärrä, että jollakulla on aikaa ja viitseliäisyyttä tällaisista asioista kirjoitella palautetta. Oikeasti...nenäliinassa ei ollut jotain kuvaa...yhyy!!![/QUOTE]

No ei se ehkä maailman vakavin asia ole missään nenäliinoissa..Mutta jos ihmiset jaksaisivat kaikista pikkuasioistakin valittaa niin voitaisiin ehkä joskus tulevaisuudessa saada sellaiset paketit tuotteille että se sisältö vastaa sitä miltä se vaikuttaa. Varsinkin ruoassa se on oikeasti joillekkin tärkeää. Ja joo joo, kyllähän jokainen voi ne pikkutekstit jokaisesta tuotteesta lukea mutta kuluttaja selviäis pikkusen helpommalla, kun vaan ihan suoraan kerrottaisiin mitä se tuote sisältää.
 
[QUOTE="vieras";24464846]Joo, voipi olla näin. Tosin meillä on sitten koko työyhteisö vähän väärässä hommissa ja samoin kaikki ystäväni, jotka oman VARSINAISEN työnsä ohessa tämäntyyppisiin viesteihin joutuu vastailemaan...Ihan vaan kommenttina tuohon yhteen viestiin, jossa oletettiin suurinpiirtein tällaisten palautteiden pelastavan jonkun työpäivän...[/QUOTE]

En oleta sen pelastavan kenenkään työpäivää, mutta on vähän huonosti hoidettu teidän firma, jos ei nykypäivänä osata varata riittävästi henkilökuntaa myös asiakaspalautteiden hoitamiseen. Eli siis, jos sulle on laitettu hommaksi myös asiakaspalautteisiin vastaus, sen pitäisi olla osa sun työnkuvaasi. Sitä VARSINAISTA hommaa sekin.

Nykyisin kun se vaan ei mene niin, että firma tuo markkinoille tuotteen, ja kuluttajat tyytyy ostamaan sen, vaikka kokisivatkin sen jotenkin puutteelliseksi. Kilpailu on kovaa ja jokaisen firman, joka markkinoilla mielii säilyä, on paras ottaa vastaan myös palautetta -- niin ruusuja kuin risujakin -- ja muokata toimintaansa + tuotteitaan sen mukaisesti. Jos ei näin tee, hyvin äkkiä löytyy tilalle joku toinen, joka tekee.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä