Välipalakielto lasten kavereille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perjantai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestäni jokainen syököön kotonaan. Senkin vuoksi, että jos lapsi on kaverinsa luona syönyt eväänsä niin ei välttämättä ole halukas syömään kotona enää ruoka-aikana. Toinen juttu on se, että jokaisessa kodissa on omat ruokailutapansa ja ruokavalionsa, kaikki ei halua että lapset syö keskellä viikkoa keksejä tai sokerijogurtteja tms. Parempi siis että kaikki syö ruokansa omassa kodissaan, poisluettuna tietysti yökyläilijät.

Saavat tulla ja saavat syödä, joskus harmittaa kyllä, kun kotona odottaakin paljon tyhjempi jääkappi kun olen olettanut ja olen tullut kotiin sellaisin aikein, että on ihanaa kun ei tänään tarvitse mennä kauppaan.

Joskus jos meillä on jotain erityisempää herkkua, tai jotakin jota meistä itsekukin toivoo saavansa, olen kyllä ohjeistanut lapset, että kukaan kolmesta lapsesta kavereineen ei saa syödä niin paljon kulloistakin herkkua, ettei toisille riitä lainkaan.

Anteeksi kun mun lapset on pienempiä niin en ehkä ymmärrä näitä juttuja MUTTA eikö kaikkein helpointa olisi jos sopisitte vanhemmat keskenänne säännöistä että olisivat yhtenäiset joka paikassa eikä niin että osa kieltää jolloin koko lössi on siinä yhdessä keittiössä? Oishan se nyt vastavuoroisuuden nimissä kiva että asiasta voitais jotenki sopia.