Välimeren/Karibian risteily

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen suunnittellut Välimeren (tai Karibian) risteilyä perheelleni. Viikon reissun hinta on lentoineen jossain n. 5000 eurossa. Tähän sisältyy ruuat, lennot yms. laivalla. Onko jollain kokemusta näistä risteilyistä. Meneekö rahaa väkisin paljonkin tuon yli?

Olen ajatellut, että 1000 ylimääräistä saa mennä ostoksiin tms. Mutta onnistuuko tuollainen reissu 6000 eurolla.

Mimmoisia nuo risteilyt ovat? Onko siellä lapsiperheitä vai mimmosta sakkia?

Menossa siis 2 aikuista ja 2 lasta.

Helppohan se on ku on rahaa. Itte haaveilee edes siitä et pääsis 500 budjetilla johonkin, mut rahaa ei oo ylimääräistä yhtään.

Et jos mul olis 5000 extraa ni tekisin mieluummin vaikka 3-4 vähän pienempää reissua.

Kaverilta kuulin, että joka päivä menee paljon aikaa erilaisten asukokonaisuuksien vaihteluun. Eli joka kerta ruoalle pitää olla uudet vaatteet, jotka tosi hienot. Lisäksi aamulla pitää olla eri vaatteet kuin illalla jne.
Pitää olla iso matkalaukku, että saa kaikki vaatteet+asusteet mahtumaan.

Jos haluaa käydä satamissa retkillä, ne maksavat jonkin verran. Samoin alkoholijuomat laivalla. Pakollisia kuluja ei juuri ole, etenkin jos juomarahat kuuluvat risteilyn hintaa.
Pukeutuminen on hyvin vapaamuotoista, varsinkin jenkkien suosimilla varustamoilla.

Joissakin matkoissa on all-inclusive ja alkotkin kuuluvat hintaan. Itse ottaisin mieluummin vähän halvemman, alkottoman vaihtoehdon. Kun sitä lasten kanssa liikenteessä, niin kuitenkin alkoholin juominen melko vähäistä.

Kuullut tosiaan semmoisia juttuja, että kun se alkoholi kuuluu hintaan, niin jotkut sitten kittaavat sitä mahdollisimman paljon. No kenties nykyään vähemmissä määrin.

Yhteistyössä