Välilihan tikkien paranemisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auts

Vieras
Onko kenelläkään alkanut välilihan tikit kipeytyä ja kiristellä vasta muutama vuorokausi synnytyksen jälkeen? Huomasin eilen illalla kun tikki/tikkejä alkoi kiristellä ja ne kipeytyivät yön aikana, niin että kyljen kääntäminen sängyssä tuntui ikävältä. Soitin aamulla sairaalaan ja otin heidän kehotuksesta parasetamolia ja se helpotti jonkun verran. Olen suihkutellut tikkejä joka vessakäynnin yhteydessä ja välttänyt pidempiä istuskeluja. Onkohan tää normaalia, vai voiko tästä seurata joku tulehdus? Kellään kokemuksia?

muista ottaa ilmakylpyjä eli tuuletat alapäätä. esim makaat sängyllä ilman housuja (laita pyyhe alle, ettei vuotoa menee sängylle)

Pahin vaihe kesti noin 3 viikkoa ja sen jälkeen alkoi mulla helpottaan. vieläkin 8 vuoden jälkeen kyllä tuntee mistä ommeltu. (mutta mulla siis ommeltu tikkejä niin,e ttei niitä voinut laskea)

mä sain aikoinaan esikoisen jälkeen neuvon meidän terkkarilta, päästää pesuvatiin niin kuumaa vettä kuin suinkin kestää ja istua siihen. Se helpotti kummasti, vaikkei uskoisikaan.
voi tehdä tarpeen mukaan useammankin kerran päivässä. Yllätäätvää kyllä takamus kestää kuumempaa vettä kuin käsi.

TIkit alkaa kiristellä juuri siinä vaiheessa, kun ommeltu iho alkaa vähän parantua. Siksi alkaa kiristellä.

Mä pääsin tupliemme synnytyksessä helpolla, kun olivat alle 2 kiloisia molemmat. Sain mooonta tikkiä, mutt repeämät olivat vain pinnallisia, ei yhtään kunnon syvää repeämää. Viikon kuluttua synnytyksestä olin aika ok.

Yhteistyössä