Välilevyn luiskahdus /selkäkipu kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiskä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiskä"

Vieras
Onko kellään kokemuksia välilevyn luiskahduksesta?
Millaisilla oireilla teillä on selkä alkanut vihoittelemaan?
Minulla on selkäsärkyjä ollut jo pitkään, mutta nyt on tullut ihmeoireita. Tuntuu kuin joku tökkisi välillä hammastikkua selkänikaman väliin. Semmonen pieni sähköinen tuikkaus. Voisin sormella osoittaa nikamavälin (jos taipuisin). En kärsi kauheesti kumarrella enkä nojata tuolin selkänojaan.

Outo oire. Ei vielä sietämätön, mutta ihmetyttää...

Ok. Mitähän sitten lienee.
Ajattelin lähinnä jos tää on jotain ihan ennakko oireilua ja kohta naksahtaa jotenkin pahemmin. Koko ikäni olen selkäkipuinen ollut, mutta tää on jotain omituista. Koko ajan tarkastelen onko rintsikoissa joku piikki sojottamassa selkään.
No kai tää ohi menee, mitä sitten ikinä onkaan.

Tuollaiseksi tuikkivaksi kivuksi mies on joskus kuvaillut omaa selkäänsä. Hänellä on nikamien välinen nestepussi revennyt parista kohtaa.
Tuo alkoi ajan mittaan pahenemaan (vaikka väitettiin että paranee muutamassa kuukaudessa) ja nyt muutaman vuoden kuluttua tilanne on se että miehen selkä on ihan vinksallaan (kipu aiheuttanut sen että lihakset on jumittaneet ja selkä on oudossa asennossa), pari kertaa viikossa tippuu jaloiltaan kun vihlaisee niin kovaa. Pari yötä nukkunut nyt kovalla lattialla kun ei patjalla voi olla. Panacodia syönyt muttei se auta enää.
Käynyt muutaman kerran lääkärillä, joka lopulta laittoi lähetteen fysioterapiaan. Fyssari sanoi että tuo on niin paha, että hän ei voi tehdä mitään vaan se pitää leikata, joten laittoi takaisin lääkärille. Lääkäri laittoi lähetteen uudelleen fyssarille...ja sitä rataa. Eräs tuttu lääkäri kuuli asiasta ja tuumasi että selkäpotilas saa apua vasta kun tilanne on niin paha että ulostaa allensa. Sitä odotellessa.

Mulla on jänne/hermopinne selässä,se oireilee just "sähköiskunomaisesti" , äkillisesti "tökäten"..kävelen kun ois löysät housussa,ei kärsi istua ei astua...nyt alkaa kiristää pinnaa,kun ei mikään lääkekkään ees auta!!!Koskee ja vit....ottaa päähän!:'( |O

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä